Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Jak się uczyć ?
2
Motywacja lękowa - uczymy się, by uzyskać nagrodę lub uniknąć kary ..
Motywacja poznawcza - zaspokajanie ciekawości , odpowiedzi na pytanie : dlaczego ?
3
Jak działa nasz umysł ?
4
Ciągła nauka , nigdy zabawy, a student będzie tępy i niemrawy .
5
Nie wmawiaj sobie , że matematyka czy chemia są nudne , drętwe i trudne . Przekonaj się , że uczysz się rzeczy ciekawych , ważnych, celowych i sensownych, a szybko przyswoisz sobie wiedzę .
6
Dyskusje , rozmowy zaostrzają uwagę , gdy mamy słuchacza intensywniej myślimy - gdy wytłumaczysz koleżance najlepiej się nauczysz .
7
Słuchaj aktywnie- kojarz, przeprowadzaj selekcję
przed słuchaniem, czytaniem- zadaj sobie pytania: co wiem na ten temat? czego chcę się dowiedzieć? - wtedy informacja staje się odpowiedzią, mózg chętnie ją zapamięta; Twoje skojarzenia budują w mózgu siatkę- im jest ich więcej- tym gęstsza siatka, więcej nowych informacji na niej się zatrzyma
8
Słuchaj (zwłaszcza Ty- Kobieto
Słuchaj (zwłaszcza Ty- Kobieto!) ze słuchu pochodzi % naszej wiedzy- korzystaj z lekcji- nie ucz się na historii do sprawdzianu z polskiego
9
Słowa ułatwiające zapamiętywanie dat , numerów telefonów :
0-ksero jeść 1-głaz krem 2-drwa prosię 3-bzy skręć 4-sery pieczęć 5-rtęć
10
Takie numeryczne „HAKI” można też budować, biorąc pod uwagę kształt cyfr
11
Im więcej zmysłów uczestniczy
w nauce- lepszy efekt (mów, pisz, słuchaj, dotykaj, wąchaj...)
12
Zapamiętujemy 10% tego, co czytamy
13
10% tego co słyszymy
14
50% tego co widzimy i słyszymy
15
70% tego co mówimy i piszemy
16
90% tego co mówimy podczas wykonywania np. doświadczenia
17
Lepiej się zapamiętuje!
To, co się rymuje – Lepiej się zapamiętuje!
18
Pamiętaj chemiku młody Wlewaj zawsze kwas do wody!
19
Stres zabiera 30% energii potrzebnej do uczenia się
Stres zabiera 30% energii potrzebnej do uczenia się . Potem stresujesz się , dlatego że się zestresowałeś - pojawia się stres wtórny i kolejne 30% energii nie jest twoje ...
20
Gdzie się uczyć ? W kąciku nauki warto mieć porządek.
Na biurku powinny leżeć tylko niezbędne rzeczy: słowniki , encyklopedie , przybory (przygotowane wcześniej, by nie tracić czasu na szukanie) . Lepiej nie trzymać niczego, co rozprasza np. zdjęć sympatii.
21
Książkę trzymaj 25-30 cm od oczu, pod kątem 45°
22
Światło- najlepiej dzienne, z lewej strony (lub z prawej jeśli jesteś leworęczny).
Gęste firanki, kwiaty doniczkowe w zbyt dużych ilościach- kradną nam je .
23
Warto dobrze przygotować swoje miejsce nauki
24
Niewiele się nauczysz , gdy jesteś :
zmęczony; głodny; niewyspany; w dusznym pokoju; w hałasie; przy słabym świetle.
25
Naucz się dobrze planować swój czas.
26
Lepiej się uczyć po lekcjach,
nie przed- w czwartek po biologii, a nie przed biologią we wtorek.
27
Systematycznie – czas potrzebny na nauczenie się kilku lekcji rośnie w postępie geometrycznym- jeśli materiału jest 2 razy więcej- czasu trzeba 4 razy tyle.
28
DOBRE ODŻYWIANIE: witaminy z grupy B, ryby, tuńczyk, sardynki, makrele, fasola, wołowina, orzeszki ziemne, ziarna zbóż, otręby, kiełki pszenne, lecytyna- soja ZŁE ODŻYWIANIE: zbyt tłusto, dużo cholesterolu, także niedożywienie, brak białka, alkohol, papierosy, leki wpływające na pracę mózgu, choroby zapalne mózgu- urazy głowy, długotrwałe niedosypianie, przemęczenie, brak wypoczynku
29
Wykorzystano informacje oraz ilustracje z następujących pozycji:
Bibliografia Wykorzystano informacje oraz ilustracje z następujących pozycji: Tony Buzan: Pamięć na zawołanie. Łódź: Ravi, ISBN
30
Vera F. Birkenbihl: Siano w głowie
Vera F. Birkenbihl: Siano w głowie? Instrukcja obsługi mózgu czyli jak z „właściciela” mózgu stać się jego „użytkownikiem”. Katowice: KOS, ISBN Bosse Angelöw: Jak się uczyć skutecznie, szybko i przyjemnie. Poznań: Moderski i S-ka, ISBN
31
Elżbieta Zeman: Edukacja czytelnicza i informacyjna
Elżbieta Zeman: Edukacja czytelnicza i informacyjna. Podręcznik dla uczniów liceum technicznego. Warszawa: WSiP, ISBN Jarosław Rudniański: Jak się uczyć? Wyd. 9 popraw. Warszawa: WSiP, ISBN X
32
STRONY WWW Biblioteka Zespołu Szkół Urszulańskich w Rybniku
33
PROJEKT ZREALIZOWALI:
34
Aleksandra Andreasik Weronika Bożek Magdalena Machocka Kinga Pacyna Agata Sobiegraj
35
Klaudia Potaczek Paulina Ptak Magdalena Salomon Weronika Wrzaszczak Wojciech Ziętek
36
Dawid Kitel Robert Bęben Bartosz Zięba
37
Opiekun p. Agnieszka Grondowa
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.