Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWalenty Dziamski Został zmieniony 10 lat temu
2
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2 Opiekun: Agnieszka Domańska Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Etyczna reklama semestr III rok szkolny 2010/2011
3
Według ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Art. 16. 1
Według ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Art Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
4
1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka, 2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi, 3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci, 4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji, 5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.
5
Przykłady reklam mówią same za siebie
6
… wprowadza przemoc i agresję:
10
… która obraża uczucia religijne
14
… reklama porównawcza
17
Reklama, która pokazuje dyskryminację płci lub przemoc:
22
Reklama wprowadzająca w błąd odnośnie właściwości leczniczych produktu
26
Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami
30
Wprowadzająca konsumenta w błąd (np
Wprowadzająca konsumenta w błąd (np. co do odmładzających właściwości produktu):
32
Wzbudzająca strach i odrazę
38
STOP ...!!! Chcemy normalności !!!
Przeprowadziliśmy badania ankietowe dotyczące wybranych reklam przedstawionych w powyższej prezentacji wniosek nasunął się jeden: STOP ...!!! Chcemy normalności !!!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.