Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011."— Zapis prezentacji:

1 Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011

2 Pozwólcie Państwo, że się przedstawię Willem Kruidhof (1950) Partner w ECORYS Netherlands/ Innowacja i Przedsiębiorczość Inżynier mechaniczny i środowiskowy Sektor publiczny i prywatny Przedsiębiorca w sektorze skierowanym do odbiorców

3 Struktura mojej prezentacji Moje pojmowanie innowacji Popytowe podejście do innowacji Najlepsze i najgorsze praktyki Studium Senseo

4 Moje pojmowanie innowacji Innowacja to tworzenie wartości, a nie wynalazczość Wliczają się w nią wszystkie kroki: od pomysłu po sukces rynkowy Może jest tym, czego chcesz? Może da się zastosować prostsze podejście? Źródło: http://www.novitech.sk/novitech/thepbusinessringdevelopmentproject.aspx

5 Możliwości innowacji Produkt Proces Modele biznesowe Popytowe podejście do innowacji vs otwarte podejście do innowacji

6 Tworzenie możliwości za pomocą otwartych innowacji Bądź otwarty na rynek: szukaj trendów i sukcesów na rynku Znajduj partnerów, którzy dodają coś nowego do twojego przypadku biznesowego (Nowe Kombinacje) Badaj możliwości innowacji nie tylko produktów/usług, ale też procesów i modeli biznesowych

7 Popytowe podejście do innowacji Czym się różni od otwartej innowacji? Komunikacja i współpraca kluczem do sukcesu Stosuj media używane przez klientów by ich znaleźć i nawiązać z nimi kontakt W jaki sposób wykorzystać te możliwości w trakcie wprowadzania innowacji?

8 Jak zaangażować użytkowników w Twój proces otwartej innowacji? Silne nakierowanie na użytkowników i trendy jako strategia biznesowa Nie zapomnij o możliwościach procesu i modelu biznesowego Media społecznościowe mogą pomóc w utrzymaniu kontaktu z klientami (i konkurentami) Wykorzystuj media społecznościowe i panele klientów aby testować nowe pomysły

9 Pułapki do uniknięcia Słuchaj użytkowników/klientów zanim zainwestujesz we wprowadzenie i produkcję Korzystaj partnerów na podstawie ich rzeczywistych mocnych stron, a nie obietnic! Spróbuj utrzymać własność intelektualną za pomocą patentu, modelu lub marki swojej innowacji Uważaj na przepisy i certyfikaty

10 Złe i dobre praktyki Modele składowe (roll models) są podstawą uzyskania klarownego obrazu innowacji, ale z drugiej strony: Statek na plaży jest latarnią dla morza

11 Przykład 1. : Xsens Inercyjne Jednostki Pomiarowe (Inertial Measurement Unit) stworzone dla klienta z Belgii Animation movie industry asked for hardware/software to copy/past movements from humans into animation movies. Przemysł filmów animowanych potrzebował sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do kopiowania ludzkich ruchów do filmów animowanych. Teraz silna więź z tymi klientami jest głównym zasobem dla dalszych innowacji.

12 Przykład 2. : LEGO Mindstorm Pierwsza próba wejścia na rynek robotyczny w 1998 r. Dla rozwoju trzeciego modelu zmobilizowano elitę fanów Model ten osiągnął ogromy sukces!

13 Przykład 3. : iPod Apple Pierwsza generacja naprawdę pokonała granice : łatwa w obsłudze dla konsumentów. Kombinacja ze sklepem Apple z muzyką otworzyła zupełnie nowy rynek. Następną fazą rozwoju było popytowe podejście: użytkownicy projektują swoje pomysły dotyczące gadżetów, a technologia podążą za nimi (User Created Content UCC). Interakcja z użytkownikami to także ciągłe badanie rynku.

14 Na użytkownikach się nie kończy… Jak zaangażować klientów/ użytkowników w proces innowacji produktów czy usług? W następnym przykładzie zaprezentujemy Senseo, jako rezultat otwartej innowacji i zbadamy możliwości popytowego podejścia do tworzenia innowacji jako sposobu na wyprzedzenie konkurencji.

15 Senseo: przykład holenderskiej otwartej innowacji

16 A konkurencja podąża tą samą ścieżką sukcesu

17 Więc co proponujecie…

18 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011."

Podobne prezentacje


Reklamy Google