Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Tramwaje w Nicei.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Tramwaje w Nicei."— Zapis prezentacji:

1 Tramwaje w Nicei

2 uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron:
Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron:

3 Sieć tramwajowa (listopad 2007) 1 linia 8,7 km trasy 21 przystanków

4 Avenue Jean Médecin - główna ulica handlowa dziewiętnastowiecznego śródmieścia Nicei jest od listopada r. korytarzem pierwszej linii tramwajowej nowej generacji Tramwaje przywrócono po ponad półwieczu od zamknięcia ostatniej linii pierwotnej sieci (1953 r.)

5 Avenue Jean Médecin - ruch kołowy ograniczony tylko do jednego pasa

6 Avenue Jean Médecin kończy się wiaduktem kolejowym, pod którym biegnie Passage Max Verola, prowadzący na Avenue Malausséna

7 Przejazd pod wiaduktem, a za nim ...

8 ... przystanek Gare Thiers (wbrew nazwie, jest usytuowany koło wiaduktu kolejowego, a nie koło dworca Nice Ville, od którego budynku dzieli go 260 m)

9 Avenue Borriglione - na większości długości zamieniona w ulicę pieszo- tramwajową (przystanek Borriglione - jeden z niewielu peronów wyspowych)

10 Aby dostać się do Boulevard Gorbella, tory się rozdzielają i wykorzystują parę równoległych wąskich ulic

11 Place Masséna - dzięki akumulatorom tramwaje przejeżdżają plac ze złożonymi pantografami (obchody nicejskiego karnawału oraz względy estetyczne spowodowały, że nie dopuszczono tu napowietrznej sieci trakcyjnej)

12 Wjazd na Place Masséna - przerwa w napowietrznej sieci trakcyjnej

13 Boulevard Jean Jaurès, przystanek Cathédrale-Vieille Ville wieczorem

14 Avenue de la République została zamieniona w ulicę pieszą z torowiskiem pośrodku - w sąsiedztwie przystanków tory są zagłębione dla umożliwienia wsiadania z peronów na poziomie podłogi w drzwiach

15 Między przystankami poziom torowiska jest nieco wyższy niż chodników (w głębi Place Garibaldi, na którym również nie ma sieci trakcyjnej)

16 Jezdnie wielu ulic poprzecznych zostały przerwane, aby zmniejszyć kolizje z pieszymi i tramwajami

17 Przystanek końcowy Pont Michel

18 Przystanek końcowy Pont Michel

19 Las Planas - druga krańcówka ...

20 ... jest węzłem P+R ...

21 ... i zajezdnią

22 Położona na zboczu, zaprojektowana jako serpentynowa pętla, z torami wznoszącymi się do hali postojowej (linia przebiega za ogrodzeniem)

23 Hala zajezdni przez szklaną ścianę otwiera się do przestrzeni pieszej

24 Tablica erekcyjna i właściwy przystanek

25 Przestrzeń piesza

26 Przestrzeń piesza

27 Na przystankach jeden poziom peronu i drzwi wagonu, skraj peronu ma drewnianą listwę (raczej rzadkie rozwiązanie - zwykle są listwy gumowe)

28 Przystanki tramwajowe mają logo, co jest unikatowe w przypadku tramwajów francuskich (krańcówka Pont Michel)

29 Tablice z literą "T" są zwykle umieszczone tylko po jednej stronie, jeśli dwa perony są naprzeciw siebie (przystanek Libération)

30 Konstrukcja toru

31 Tor obsiany trawą

32 Ciąg pieszo-tramwajowy

33 Tory na długości przystanków są również zabudowane


Pobierz ppt "Tramwaje w Nicei."

Podobne prezentacje


Reklamy Google