Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Tramwaje w Nicei
2
uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron:
Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron:
3
Sieć tramwajowa (listopad 2007) 1 linia 8,7 km trasy 21 przystanków
4
Avenue Jean Médecin - główna ulica handlowa dziewiętnastowiecznego śródmieścia Nicei jest od listopada r. korytarzem pierwszej linii tramwajowej nowej generacji Tramwaje przywrócono po ponad półwieczu od zamknięcia ostatniej linii pierwotnej sieci (1953 r.)
5
Avenue Jean Médecin - ruch kołowy ograniczony tylko do jednego pasa
6
Avenue Jean Médecin kończy się wiaduktem kolejowym, pod którym biegnie Passage Max Verola, prowadzący na Avenue Malausséna
7
Przejazd pod wiaduktem, a za nim ...
8
... przystanek Gare Thiers (wbrew nazwie, jest usytuowany koło wiaduktu kolejowego, a nie koło dworca Nice Ville, od którego budynku dzieli go 260 m)
9
Avenue Borriglione - na większości długości zamieniona w ulicę pieszo- tramwajową (przystanek Borriglione - jeden z niewielu peronów wyspowych)
10
Aby dostać się do Boulevard Gorbella, tory się rozdzielają i wykorzystują parę równoległych wąskich ulic
11
Place Masséna - dzięki akumulatorom tramwaje przejeżdżają plac ze złożonymi pantografami (obchody nicejskiego karnawału oraz względy estetyczne spowodowały, że nie dopuszczono tu napowietrznej sieci trakcyjnej)
12
Wjazd na Place Masséna - przerwa w napowietrznej sieci trakcyjnej
13
Boulevard Jean Jaurès, przystanek Cathédrale-Vieille Ville wieczorem
14
Avenue de la République została zamieniona w ulicę pieszą z torowiskiem pośrodku - w sąsiedztwie przystanków tory są zagłębione dla umożliwienia wsiadania z peronów na poziomie podłogi w drzwiach
15
Między przystankami poziom torowiska jest nieco wyższy niż chodników (w głębi Place Garibaldi, na którym również nie ma sieci trakcyjnej)
16
Jezdnie wielu ulic poprzecznych zostały przerwane, aby zmniejszyć kolizje z pieszymi i tramwajami
17
Przystanek końcowy Pont Michel
18
Przystanek końcowy Pont Michel
19
Las Planas - druga krańcówka ...
20
... jest węzłem P+R ...
21
... i zajezdnią
22
Położona na zboczu, zaprojektowana jako serpentynowa pętla, z torami wznoszącymi się do hali postojowej (linia przebiega za ogrodzeniem)
23
Hala zajezdni przez szklaną ścianę otwiera się do przestrzeni pieszej
24
Tablica erekcyjna i właściwy przystanek
25
Przestrzeń piesza
26
Przestrzeń piesza
27
Na przystankach jeden poziom peronu i drzwi wagonu, skraj peronu ma drewnianą listwę (raczej rzadkie rozwiązanie - zwykle są listwy gumowe)
28
Przystanki tramwajowe mają logo, co jest unikatowe w przypadku tramwajów francuskich (krańcówka Pont Michel)
29
Tablice z literą "T" są zwykle umieszczone tylko po jednej stronie, jeśli dwa perony są naprzeciw siebie (przystanek Libération)
30
Konstrukcja toru
31
Tor obsiany trawą
32
Ciąg pieszo-tramwajowy
33
Tory na długości przystanków są również zabudowane
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.