Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabrjela Górczyński Został zmieniony 10 lat temu
1
VENTURE CAPITAL - INWESTOR I PARTNER W BIZNESIE Piotr Bardadin
2
KRYTERIA WYBORU ŹRÓDEŁ FINANSOWANIA
Dostępność instrumentów finansowych Zabezpieczenia Pozycja przedsiębiorcy Wsparcie operacyjne Strategia, doradztwo finansowe Ryzyko biznesowe Partnerstwo, współpraca
3
OFERTA VENTURE CAPITAL
1. Kapitał. 2. Partnerstwo i współpraca: dzielenie ryzyka; wsparcie w zakresie finansów firmy; pomoc w kontaktach z instytucjami finansowymi; współpraca w doborze strategii rozwoju firmy; pomoc w selekcji i naborze kadry kierowniczej; działanie jako “system wczesnego ostrzegania”; wsparcie w procesie wyjścia z inwestycji.
4
CEL VENTURE CAPITAL Maksymalizacja zwrotu na inwestycji poprzez: Osiągnięcie przez wspólną firmę czołowej pozycji na rynku Maksymalny wzrost wartości firmy Korzystna sprzedaż
5
STRATEGIA INWEWSTYCYJNA VENTURE CAPITAL
Długi horyzont inwestycyjny: do 4-7 lat, Preferencja reinwestycji zysków: zwykle nie oczekują dywidendy, Kapitał inwestowany bezpośrednio w firmę: Venture Capital akcjonariuszem/udziałowcem, Ograniczona liczba projektów na partnera zarządzającego: dostępność dla przedsiębiorcy i jego firmy, Partnerzy funduszu pomagają zarządowi, ale: zarząd kieruje firmą, Jednorodność celów przedsiębiorcy i funduszu: podział ryzyka i maksymalizacja zwrotu. “Mamy wspólny cel !!!”
6
REASUMUJĄC “Venture Capital jest INWESTOREM
wspierającym przedsiębiorców kapitałem, doświadczeniem i kontaktami, tak by osiągnęli czołową pozycję na rynku. Jest PARTNEREM, który skupia się na pomocy i wsparciu a nie nadzorze i kontroli”
7
FUNDUSZE RENAISSANCE Początek działalności: 1994
Nazwa funduszu: European Renaissance Capital (sp. komand.) Firma doradcza: Renaissance Partners Zarządzany kapitał: I Fundusz - 40 milionów USD, II Fundusz - 50 millionów USD Główni inwestorzy: Asset Management, ABN AMRO, EBOR, IFC Obszar działania: Polska, Czechy, Słowacja Biura: Warszawa, Praga Zrealizowane inwestycje: 22 w tym 15 w Polsce
8
PORTFEL RENAISSANCE W POLSCE
Office Depot (Warszawa) - inwestycja $4,0M Techmex (Bielsko Biała) - inwestycja $1,1M Alpinus (Świętochłowice) - inwestycja $1,1M Sieciowe Systemy Informacyjne (Katowice) - inwestycja $1,5M Call Center (Kraków/Warszawa) - inwestycja $1,5M Amtech (Rzeszów) - inwestycja $1,7M HTL (Warszawa) - inwestycja $3,0M Malma Pizza (Malbork) - inwestycja $3,0M Bielsko Business Center (Bielsko-Biała) - inwestycja $2,6M Wind Telecom (Bielsko-Biała) - inwestycja $0,9M
9
Office DEPOT Inwestycja $4M dokonana w 1995 roku,
PRZYKŁADY ZREALIZOWANYCH INWESTYCJI Inwestycja $4M dokonana w 1995 roku, Jedna z najlepiej znanych marek handlowych w kraju, 16 super-sklepów w całej Polsce i na Węgrzech, klientów dziennie; ponad produktów, Lider w dystrybucji materiałów biurowych w Polsce.
10
Inwestycja $2,35M dokonana w 1996 roku,
PRZYKŁADY ZREALIZOWANYCH INWESTYCJI Inwestycja $2,35M dokonana w 1996 roku, Awans z 26 na 3 miejsce wśród największych firm IT, Ponad 100% średni roczny wzrost obrot.ów w , Rozwój w kierunku B2B i integracji systemów informat., Wyłączny przedstawiciel Toshiby w Polsce.
11
Inwestycja $1,5M dokonana w 1997 roku,
PRZYŁADY ZREALIZOWANYCH INWESTYCJI Inwestycja $1,5M dokonana w 1997 roku, Najlepiej rozpoznawalna marka producenta wyrobów typu „outdoor” w Polsce, Rozbudowana sieć dystrybucyji na terenie całego kraju, Czech, Austrii i na Słowacji (ponad 100 sklepów firmowych), Szeroki asortyment produktów.
12
Inwestycja $1,5M dokonana w 1997 roku,
PRZYKŁADY ZREALIZOWANYCH INWESTYCJI Inwestycja $1,5M dokonana w 1997 roku, Rozwój od telemarketingu w obszary zaawansowanych technologii - ASP, CRM, VoIP, Web Collaboration, etc., Około 60% udział w rynku call center w kraju, Ponad 10 - krotny wzrost liczby zatrudnionych, Kampanie informacyjne dla: Bank Handlowy, PKN, TPS.A., Volvo, BPH, Lech Browary Wielkopolskie i innych.
13
PRZYKŁADY ZREALIZOWANYCH INWESTYCJI
Inwestycja $3M dokonana w 1998 roku, Inwestycja w rozwój firmy i rozszerzenie asortymentu oferowanych produktów w dziedzinie biotechnologii, Zwiększenie udziału w światowym rynku pipet z 10% do 15% oraz zdobycie około 50% amerykańskiego rynku nakłuwaczy, 5 - krotny wzrost wartości firmy w ciągu dwóch lat, Rozpoczęcie działalności w Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
14
PRZYKŁADY ZREALIZOWANYCH INWESTYCJI
Inwestycja $2,6M dokonana w 2001 roku, Inwestycja w budowę centrum hadlowo-rozrywkowego trzeciej generacji w Bielsku-Białej, Powierzchnia Sfery: ok. 36 tys. metrów kwadratowych, ponad 100 sklepów, multikino, powierzchnia biurowa, restauracja, fitness club, kręgielnia, Nagroda za architekturę, bardzo dobra pozycja konkurencyjna Sfery i percepcja lokalnej społeczności,
15
OBSZARY ZAINTERESOWANIA RENAISSANCE
Wszystkie branże poza “niebezpiecznymi” (papierosy, alkohol, broń) Szczególne zainteresowanie: telekomunikacja IT high-tech usługi medyczne logistyka media
16
PROCEDURA POPRZEDZAJĄCA INWESTYCJĘ
Kontakt początkowy; Wstępna analiza rynku; Wstępna oferta cenowa; W przypadku “dogadania” ceny, analiza firmy; i negocjacja pozostałych warunków; Przygotowanie dokumentów inwestycyjnych; Inwestycja. “Na tym etapie buduje się wzajemne zaufanie.”
17
NASZ KONTAKT Renaissance Partners Sp. z o.o. ul. Łowicka 44
Warszawa tel.: lub fax: (komertel)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.