Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJustyn Suchan Został zmieniony 10 lat temu
1
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
Propozycja funkcjonowania ośrodka dr Karina Słonka
2
Cel powołania ośrodka Zapewnienie systematycznej diagnostyki postawy ciała. Zwiększenie dostępności do działań leczniczych dzieci wymagających specjalistycznej opieki fizjoterapeutycznej. Upowszechnienie uczestnictwa dzieci w ćwiczeniach leczniczych. Szerzenie edukacji zdrowotnej z uwzględnieniem kształtowania się prawidłowej postawy ciała.
3
Gdzie można utworzyć ośrodek
Na terenie szkoły w sali gimnastycznej W hali sportowej W Domu Kultury lub innym miejscu do tego celu zaadaptowanym. Warunki jakie powinna spełniać sala do ćwiczeń zgodnie z obowiązującymi normatywami i przepisami –na jednego ćwiczącego powinno przypadać około 4,5 m2 przestrzeni ćwiczebnej, podłoga - gładka, bezpieczna i czysta najlepiej drewniana. Wskazane jest również zorganizowanie zaplecza Sali na sprzęt i szatni
4
WARUNKI TWORZENIA GRUP ĆWICZEBNYCH
LICZEBNOŚĆ Grupy korekcyjne z zaburzeniami statyki ciała najlepiej o podobnych wadach – liczebność osób Grupy kompensacyjne – otyłość , obniżona sprawność fizyczna grupy osób Skoliozy najlepiej zajęcia indywidualne WIEK 3- 4 5-6 lat - 7-9 lat lat lat Do 9 roku życia osobno w grupach dziewczynki i chłopcy Czas trwania zajęć w grupach przedszkolnych powinien wynosić 30 min, w pozostałych 45 min. Zajęcia te powinny odbywać się 2-3 razy w tygodniu.
5
WYPOSAŻENIE umożliwiające ćwiczenia na obwodzie stacyjnym (SYNKOPA)
umożliwiające stymulację sensomotoryczną, ( np. sprzęt THERA BAND) łatwe w przenoszeniu i bezpieczne dla dzieci Kocyki, szarfy, woreczki, lustro , płachty
6
DOKUMENTACJA Dziennik obecności z planem zajęć i dokładną diagnostyką dziecka Karta postawy ciała - uwzględniająca ocenę postawy oraz Ocenę funkcjonalną – przykurczy mięśniowych Ocena wykonywana co 3 miesiące Zeszyt ćwiczeń do domu dla każdego dziecka
7
ROZWIĄZANIA POŚREDNIE
W związku z likwidacją gimnastyki korekcyjnej w klasach pierwszych oraz słabym poziomem zajęć ruchowych prowadzonych w ramach nauczania zintegrowanego należałoby 2 godziny zajęć ruchowych przekazać nauczycielom gimnastyki korekcyjnej, którzy w ramach tych godzin prowadziliby zajęcia kompensacyjne kształtujące prawidłowy nawyk postawy ciała
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.