Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIzabella Sałek Został zmieniony 10 lat temu
1
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ PKP S.A PAŹDZIERNIK 2005
2
Ankietę zrealizowano w dniach 6-16 września Aby zapewnić jak najprostszy sposób jej wypełnienia, zdecydowaliśmy się na wersję elektroniczną dostępną po logowaniu. Ankietę wypełniło 34 dziennikarzy – 30% z wszystkich zaproszonych do badania. Zadaliśmy 17 pytań – połowa dotycząca współpracy z PKP S.A., druga współpracy ze spółkami. Prezentacja zawiera wszystkie dane zebrane w ankiecie.
3
Pracę biura prasowego PKP S.A oceniam: Zdecydowanie pozytywnie – 32% Raczej pozytywnie – 68% Nie mam zdania – 0% Negatywnie – 0%
4
Regularnie otrzymuję informacje na temat bieżących wydarzeń w PKP: Zdecydowanie tak – 58% Raczej tak – 32% Raczej nie – 10%
5
Informacje, które otrzymuję dają mi w pełni wystarczającą wiedzę: Zdecydowanie tak – 26% Raczej tak – 64% Raczej nie – 10%
6
Rzecznik prasowy, lub osoba upoważniona do wypowiadania się dla mediów są zawsze dostępni: Zdecydowanie tak i raczej tak– 90% Raczej nie – 10%
7
Informacje, które otrzymuję, dają mi w pełni wystarczającą wiedzę: Zdecydowanie tak – 26% Raczej tak – 64% Raczej nie – 10%
8
Potrzebne mi informacje otrzymuję w zadawalającym mnie terminie: Zawsze i często – 91% Rzadko, bądź nigdy – 9%
9
Konferencje prasowe i spotkania dziennikarzy z członkami Zarządu PKP S.A. organizowane są wystarczająco często: Zdecydowania tak i raczej tak – 37% Nie mam zdania – 44% Raczej nie – 19%
10
Przy zbieraniu informacji na temat PKP korzystam ze strony internetowej www.pkp.pl: Zawsze i często – 59% Rzadko, bądź nigdy – 41%
11
Uważam, że strona internetowa www.pkp.pl jest wystarczająco czytelna i przejrzysta: Tak i raczej tak – 62% Trudno powiedzieć i raczej nie – 38%
12
Na stronie internetowej www.pkp.pl jestem w stanie znaleźć potrzebne mi informacje: Tak i raczej tak – 53% Trudno powiedzieć i raczej nie – 47%
13
Moja współpraca z biurem prasowym PKP S.A. przekłada się na sposób, w jaki postrzegam i opisuję ogólną sytuację w Polskich Kolejach Państwowych: W zdecydowanym stopniu, bądź dużym stopniu – 46% W umiarkowanym stopniu – 49% Prawie wcale, bądź wcale - 15%
14
W skali 1 do 5 oceniam pracę poszczególnych biur prasowych spółek z Grupy PKP PKP Intercity 38%32%24%4%4% 543 21
15
W skali 1 do 5 oceniam pracę poszczególnych biur prasowych spółek z Grupy PKP PKP Przewozy Regionalne 35%9%29%24%4% 5432 1
16
W skali 1 do 5 oceniam pracę poszczególnych biur prasowych spółek z Grupy PKP PKP Cargo 9%50%18%12%5% 5432 1
17
W skali 1 do 5 oceniam pracę poszczególnych biur prasowych spółek z Grupy PKP PKP Polskie Linie Kolejowe 53%19%6%17%6% 54 3 2 1
18
W skali 1 do 5 oceniam pracę poszczególnych biur prasowych spółek z Grupy PKP PKP S.A. 68%18%5%0%5% 543 2 1
19
W skali 1 do 5 oceniam pracę poszczególnych biur prasowych spółek z Grupy PKP PKP Energetyka 15%4%15%29%26% 54321
20
W skali 1 do 5 oceniam pracę poszczególnych biur prasowych spółek z Grupy PKP PKP Telekomunikacja Kolejowa 18%18%5%18%29% 54321
21
Ranking ocen pozytywnych 70% 59% 47% 44% 36% 86% 19% PKP S.A. PKP Intercity PKP Cargo PKP Informatyka PKP PR PKP TK PKP Energetyka 72% PKP PLK
22
Elementy wymagające poprawy w relacjach z dziennikarzami: Częstotliwość konferencji prasowych i spotkań z członkami zarządów Korzystanie przez dziennikarzy ze strony internetowej www.pkp.pl www.pkp.pl Przejrzystość strony internetowej www.pkp.pl www.pkp.pl Według dziennikarzy współpraca z rzecznikami ma duży wpływ na wizerunek Grupy PKP
23
W pytaniach o charakterze otwartym dotyczącymi czego brakuje dziennikarzom we współpracy z działami PR Grupy PKP najczęściej wskazywano na: Złe kontakty z pracownikami oddziałów z regionów, szczególnie w przypadku spółki PKP Przewozy Regionalne Zbyt mała ilość imprez prasowo-integracyjnych np. takich jakie organizują Polskie Linie Kolejowe Brak pełnej informacji w przypadku zdarzeń negatywnych Zbyt mało informacji o inwestycjach na kolei, ten sam zarzut dot. informowania o wydarzeniach w kolejach zagranicznych
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.