Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Funkcja handlowa m.st. Warszawy

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Funkcja handlowa m.st. Warszawy"— Zapis prezentacji:

1 Funkcja handlowa m.st. Warszawy

2 Pojęcie handlu  działalność gospodarcza polegająca na zawodowym pośredniczeniu w wymianie towarów, czyli na ich zakupie w celu dalszej odsprzedaży. działalność polegająca na kupnie, sprzedaży lub wymianie towarów i usług

3 Rodzaje handlu hurtowy detaliczny

4 Handel hurtowy INSTYTUCJE SPRZEDAŻ KATALOGOWA DUŻA ILOŚĆ
TOWAR SPROWADZANY BEZPOŚREDNIO OD PRODUCENTA GROMADZENIE ZAPASÓW OBRÓT TRANZYTOWY SKŁADOWY

5

6 Najważniejszymi zadaniami handlu hurtowego są:
prawidłowe zaopatrzenie placówek detalicznych, dbałość o odpowiednią jakość towarów i ochrona ich wartości użytkowych, organizowanie przebiegów towarowych, wyrównywanie dysproporcji w czasie między wytworzeniem a sprzedażą towarów (m.in. poprzez magazynowanie), współpraca z producentami w zakresie kształtowania dostaw zgodnych ze strukturą popytu.

7 Handel hurtowy art. spożywczymi pełni następujące funkcje:
przekształca asortyment produkcyjny w handlowy przez kompletowanie dostaw pod względem asortymentowym, pokonuje różnice w czasie między produkcją a sprzedażą detaliczną przez przechowywanie produktów spożywczych, pokonuje różnice w przestrzeni między producentami żywności a konsumentami.

8 Handel detaliczny RUCHOMY WYSYŁKOWY STACJONARNY GOTÓWKA
OSTATNIE OGNIWO OBROTU TOWAROWEGO NIEWIELKIE TRANSAKCJE

9 Do zadań handlu detalicznego należy:
zaopatrywanie konsumentów w towary zaspokajające ich potrzeby, oferowanie dodatkowych usług (np. dostawy do domu, sprzedaż ratalna, zamówienia telefoniczne), celowe kształtowanie konsumpcji poprzez reklamę, sposób oferowania, dodatkowe usługi przy zakupie, itd. współudział w kształtowaniu cen na towary przez rejestrowanie reakcji rynku na zmiany cen.

10 i zalety handlu zagranicznego i elektronicznego
Wady i zalety handlu zagranicznego i elektronicznego

11 Handel zagraniczny Zalety:
dzięki niemu możemy bez problemu na całym świecie spotkać produkty których w normalnych warunkach zdecydowanie byśmy nie mieli, sprawia, że kraje prowadzą ze sobą współpracę, handel zagraniczny wpływa również pozytywnie na miejsca pracy, dzięki temu, że handluje się z innymi krajami można w jakiś sposób poznać ich kulturę a także nawiązać nowe znajomości, które w późniejszym czasie mogą być bardzo przydatne.

12 Wady: sprawia, że ludzie w niektórych krajach muszą pracować praktycznie za bezcen, również często uważa się, że osoby produkujące towary na handel zagraniczny są wykorzystywane, czasami zdarza się, że niektóre państwa zdecydowanie za dużo swoich dóbr sprzedają zamiast pozostawiać w kraju, przez co czasami dochodzi do sytuacji, w których mieszkańcy tego kraju cierpią na brak danego towaru.

13 Handel elektroniczny Zalety:
oszczędność płynąca z prowadzenia sklepu internetowego bez konieczności wynajmu pomieszczeń i płatności czynszowych, większy dostęp i zasięg do potencjalnych klientów, nienormowany czas pracy, oszczędność czasu, do internetowego sklepu nie musimy dojeżdżać, szukać miejsca parkingowego, koszyka, przebijać się przez zatłoczone alejki i stać w kolejce do kasy, e-sklepy działają 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, większy wybór, rzeczy ekskluzywne, są niszowe e-sklepy, w których można kupić przedmioty kolekcjonerskie, specjalnie sprowadzane z zagranicy, nie do zdobycia w tradycyjnej dystrybucji, niektóre sklepy dają też możliwość personalizacji zakupu, np. nadruku lub grawerowania, możliwość wysłania prezentu – większość sklepów pozwala bez dodatkowych kosztów wysłać towar pod dowolnie wskazany adres.

14 Wady: jest to stosunkowo młoda gałąź handlu i nie wszyscy odbiorcy są do niej przekonani i ufają tego typu transakcjom, klient jest przyzwyczajony, że może dotknąć i wypróbować określoną rzecz przed zakupem, oglądanie na zdjęciach przedmiotów nie zawsze trafia do klienta w sposób skuteczny, również w większej skali narażeni jesteśmy na oszustwa, dłuższy czas oczekiwania, na dostarczenie zamówionego towaru, elektroniczne formy płatności, niektóre sklepy wymagają płacenia za usługi kartą kredytową, a to wiąże się z udostępnieniem danych, które mogą dostać się w niepowołane ręce, uszkodzenie przesyłki w trakcie transportu, podróbki , które zdarzają się, szczególnie przy kupowaniu perfum i ubrań,

15 Co najczęściej kupujemy?

16 Co ludzie najczęściej kupują…
Oczywiście alkohol i papierosy. To są towary, na które zawsze będzie wysoki popyt i będą dobrze schodzić.

17 Następnie trzeba wymienić podstawowe produkty spożywcze takie jak chociażby: ser, cukier, mąka, wędliny, ryby, jajka. To produkty kupowane codziennie przez niemal każdego Polaka.

18 A co ze sprzętem elektronicznym?
Najlepiej schodzą odtwarzacze MP3,MP4, nowoczesne telefony komórkowe, innowacyjne iphony produkowane przez firmę Apple i laptopy Acer oraz Asus.

19 Co jeszcze… Oczywiście słodycze, które lubi zapewne każdy
Co jeszcze… Oczywiście słodycze, które lubi zapewne każdy. Nie ma chyba osoby, która od czasu do czasu nie lubiłaby sobie zjeść coś na słodko. Jedni lubią czekolady, inni chipsy, czy też żelki… Przemysł cukierniczy ma się dobrze.

20 Zakupy to też oczywiście odzież, która jak nic do szczęścia jest ludziom potrzebna. Ekskluzywne, dobre firmy nie mogą odpędzić się od klientów.

21 Warto również powiedzieć o książkach, które są bardzo często nabywanym produktem. Czy ktoś lubi czytać czy nie, jakieś książki w domu ma i to nie takie z biblioteki, a właśnie kupione.

22 Największe punkty handlowe Warszawy

23 Arkadia

24 Blue City

25 Galeria Mokotów

26 Eurojarmark

27 Obiekty handlowe

28 Centrum handlowe

29 Hurtownia

30 Lombard

31 Sklep

32 Targowisko

33 Źródła www.nbportal.pl www.gorzow.radioplus.pl www.rynkizagraniczne.pl


Pobierz ppt "Funkcja handlowa m.st. Warszawy"

Podobne prezentacje


Reklamy Google