Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”.
2
Matematyka sensoryczna 1
3
Sesja 1 – Ukryj myszkę Rozpoznawanie siedmiu wybranych kolorów,
Dobieranie kolorów według tzw. norm sensorycznych.
4
Sesja 2 – Złap piłkę Porównywanie przedmiotów pod względem wielkości
5
Sesja 3 – Królestwo figur – figurkowe herbatniki dla figurkowych ludzików
Rozpoznawanie wybranych figur, Kinestetyczna technika badania kształtów, Dobieranie kształtów niezależnie od koloru i rozmiaru.
6
Sesja 4 – Ratowanie piskląt
Dopasowywanie kolorów i postrzeganie świata z różnych perspektyw
7
Sesja 5 - Matrioszka Porównywanie rozmiarów przedmiotów trójwymiarowych, Porządkowanie przedmiotów dwuwymiarowych i trójwymiarowych zgodnie z ich wielkością
8
Sesja 6 – Królestwo figur – chusteczki dla figurkowych ludzików
Rozpoznawanie wybranych figur, Porównywanie figur z tzw. normą sensoryczną
9
Sesja 7 – Lalki i misie Porównywanie trzech przedmiotów pod względem wielkości
10
Sesja 8 – Szary książę i kolorowa księżniczka
Rozpoznawanie siedmiu kolorów spektrum, Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jedną cechę (kolor)
11
Sesja 9 - Wieże Porównywanie rozmiarów przedmiotów dwuwymiarowych i porządkowania ich według wielkości, Poznanie sposobu zastosowania szablonu
12
Sesja 10 – Zabawa w chowanego
Rozpoznawanie i nazywanie siedmiu kolorów spektrum, Rozpoznawanie i zestawianie przedmiotów o jednakowych kolorach z pominięciem innych cech
13
Sesja 11 – Figurkowe ludziki idą spać
Dobieranie figur do pasujących schematów, Kinestetyczna technika badania figur, Porównywanie figur do tzw. norm sensorycznych
14
Sesja 12 – Tęczowa loteria z obrazkami
Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kolor i kształt, Wyodrębnianie dwóch cech istotnych - kształtu i koloru
15
Sesja 13 – Wieża zwierząt 1 Porównywanie wielkości przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych, Stosowanie słownictwa związanego z rozmiarami
16
Sesja 14 – Dywaniki dla figurkowych ludzików
Rozwijanie umiejętności pracy w parze, Rozwijanie umiejętności rozpoznawanie kształtów
17
Sesja 15 – Tęczowa loteria ze słowami
Klasyfikowanie przedmiotów według określonej cechy, Wyodrębnianie cech istotnych
18
Sesja 16 – Wieża zwierząt 2 Porównywanie przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych, Porządkowanie przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych według wielkości
19
Sesja 17 – Rodziny figur- koła i owale
Rozpoznawanie kształtów, Łączenie przedmiotów z grupy według jednej wspólnej cechy
20
Sesja 18 – Papuga zawsze druga
Rozpoznawanie, analizowanie i odtwarzanie kolorowych wzorów
21
Sesja 19 - Choinka Porównywanie rozmiarów trójkątów,
Porządkowanie trójkątów w kolejności malejącej, Wzbogacenie słownika o wyrazy związane z wielkością i położeniem
22
Sesja 20 – Ciemnoczerwona woda – jasnoczerwona woda
Rozpoznawanie kolorów – koncepcja odcieni, Rozpoznawanie kolorów – nazywanie odcieni koloru czerwonego
23
Sesja 21 – Ścielenie łóżka
Analiza wzrokowa przedmiotu składającego się z kilku części oraz synteza przedmiotu z figur geometrycznych
24
Sesja 22 – Rodziny figur – trójkąty, kwadraty i prostokąty
Rozpoznawanie kształtów, Łączenie przedmiotów grupy według kształtów geometrycznych, niezależnie od koloru i rozmiaru
25
Sesja 23 – Kolorowanie wody – jasna, ciemna, ciemniejsza
Rozpoznawanie kolorów – rozszerzenie koncepcji odcieni, Rozpoznawanie kolorów – nazywanie odcieni koloru czerwonego
26
Sesja 24 – Niegrzeczna Złotowłosa
Porządkowanie trzech przedmiotów według rozmiarów, Porównywanie wielkości przedmiotów
27
Sesja 25 – Ukryj myszkę - scenki
Rozpoznawanie kolorów i ich odcieni, Rozwijanie umiejętności pracy w parze
28
Sesja 26 – Spragnione misie
Porównywanie rozmiarów co najmniej sześciu przestrzennych, trójwymiarowych przedmiotów, Porównywanie przedmiotów płaskich i przestrzennych ułożonych w równoległych szeregach
29
Sesja 27 – Dopasowywanie figur
Dopasowywanie przedmiotów do figur geometrycznych
30
Sesja 28 – Czarodziej odcieni
Porównywanie kolorów według tzw. norm sensorycznych, Klasyfikowanie kolorów i odcieni
31
Sesja 29 – Głodne misie Porównywanie rozmiarów przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych, Porządkowanie przedmiotów zgodnie z ich wielkością
32
Sesja 30 – Domki dla figurkowych ludzików
Poszerzanie wiedzy o kształtach geometrycznych
33
Matematyka sensoryczna 2
34
Sesja 32 – Kto jest wyższy? Rozwijanie umiejętności porównywania wysokości
35
Sesja 33 – Figurkowe pieniądze
Poszerzanie wiedzy o figurach geometrycznych (koło, owal, prostokąt, kwadrat, trójkąt), Rozwijanie umiejętności pracy w parze, Kształtowanie nawyku grzecznego zwracania się do innych
36
Sesja 34 – Na schodach Rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów według rozmiaru oraz ustawienie ich w szeregu
37
Sesja 35 – Malarz i czerwony kwiatek
Doskonalenie umiejętności rozróżniania odcieni barw
38
Sesja 36 – Zwijamy tasiemkę
Rozszerzenie pojęcia wielkości z naciskiem na jej określony parametr (długość)
39
Sesja 37 –Królowa geometria i królestwo figur
Grupowanie przedmiotów wokół określonej figury geometrycznej
40
Sesja 38 – Trzy niebieskie baloniki
Ćwiczenie wykonywania tabeli odcieni
41
Sesja 39 – Lis i króliczek Rozszerzenie pojęcie wielkości – szerokość przedmiotu, Rozwijanie umiejętności wzrokowego oceniania wielkości
42
Sesja 40 – Piramida odcieni
Grupowanie różnych odcieni tego samego koloru, Poznanie zasad tworzenia tabeli odcieni barw
43
Sesja 41 – Budowniczy i architekci
Utrwalenie pojęcia wielkości – szerokość przedmiotu, Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej poprzez odgrywanie konkretnej roli
44
Sesja 42 – Geometryczny witraż
Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo- ruchowej
45
Sesja 43 – Gdzie jest, gdzie jest, gdzie jest moja piłka?
Rozszerzenie pojęcia wysokości w określonych pozycjach
46
Sesja 44 – Tak zielony jak …
Rozróżnianie i identyfikacja kolorów, Rozwijanie kreatywności i wyobraźni
47
Sesja 45 – Potłuczone talerze
Rozwijanie umiejętności wzrokowego oceniania wielkości
48
Sesja 46 – Tęczowa aplikacja
Zrozumienie istoty kolejności w spektrum kolorów
49
Sesja 47 – Przez most Rozszerzenie pojęcia wysokości w określonym charakterystycznym położeniu
50
Sesja 48 – Wzorzysty witraż
Rozwijanie umiejętności odtwarzania wzorów, Ćwiczenie umiejętności postępowania zgodnie z instrukcją
51
dzieci wyrazili zgodę na rozpowszechnianie wizerunku swoich dzieci.
Rodzice (opiekunowie prawni) dzieci wyrazili zgodę na rozpowszechnianie wizerunku swoich dzieci.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.