Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWawrzyniec Degórski Został zmieniony 10 lat temu
1
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
2
Rodzaje platform sprzętowych w urządzeniach mobilnych
3
Rodzaje platform sprzętowych w telefonach komórkowych
Java ME + API BB, Adobe AIR OBJ-C Java / C++ Bada C++ na Linux C++, .net, Java ME Symbian C++, Java, Python, WRT Silverlight / .net Java Mobile Edition
4
Rodzaje platform sprzętowych Rynek Polski – 40 mln urządzeń
Poniżej 0,4 % Ok 2,5 % ok 10 % ok 2 % Poniżej 0,2 % ok. 15 % ok 0,025 % ok. 69 %
5
Rodzaje platform sprzętowych
Rynek Polski – zmiany
6
Rodzaje platform sprzętowych
Rynek globalny
7
Dostępność HTML 5 w smartfonach
= 100%
8
Aplikacje mobilne vs serwisy HTML
9
Aplikacje mobilne vs serwisy HTML
10
Aplikacje mobilne vs serwisy HTML
11
Aplikacje mobilne vs serwisy HTML
12
Aplikacje mobilne vs serwisy HTML
13
Aplikacje mobilne vs serwisy HTML
14
Serwisy HTML5 – case study Euro.wp.pl
15
Serwisy HTML5 – case study FT
dedykowany dla iOS
16
Aplikacja Android – case study FT
17
Serwisy HTML5 – case studies
18
Aplikacje natywne – case studies
19
Dystrybucja - dotarcie do klienta
20
Dystrybucja – dotarcie do klienta Kanały dystrybucji aplikacji
Sklepy producentów OS/Hardware Operatorzy komórkowi Niezależne sklepy Preinstalacja producentów Inne
21
Dystrybucja – dotarcie do klienta Kanały dystrybucji HTML5
22
Zalety aplikacji natywnych
Dystrybucja przez sklepy typu “App Store” Swipe & Multitouch Używanie kamery, fizycznych przycisków np. Menu w Android, Wykrywanie poziomu baterii, numeru MSISDN, IMEI, roota urządzenia Aktywne widgety na pulpicie w Android Notyfikacje systemowe Preinstalacja w urządzeniu Brak konieczności znania i wpisywania adresu www do przeglądarki Oszczędność dla użytkownika – pobieranie z sieci wyłącznie wybranych treści Działanie w trybie online i offline Wsparcie producentów OS – nowe możliwości zarezerwowane dla aplikacji natywnych
23
Przykłady aplikacji natywnych nie do zrobienia w HTML5
24
Wady aplikacji natywnych
Mnogość kontentu w sklepach typu “App Store” Produkcja kilku wersji aplikacji (czas i koszt) Stały support aplikacji po wprowadzeniu nowych wersji OS Porting aplikacji na nowe urządzenia i rozdzielczości (fragmentaryzacja urządzeń)
25
Zalety stron HTML5 Wady stron HTML5
Produkcja jednej wersji serwisu (czas i koszty) – wyjątek FT dedykowany na iOS Reklama w Google Adwords – dla zwykłej www i wersji HTML5 Wady stron HTML5 Pierwsze pobranie treści wyłącznie online Brak możliwości wykorzystania natywnych elementów systemów OS Brak notyfikacji systemowych i komunikacji bezpośredniej z odbiorcą Brak widgetów systemowych Brak wsparcia grafiki 3D dla gier i zaawansowanych aplikacji Pełne wykorzystanie możliwości platformy OS wymaga dedykowanego HTML5
26
Podsumowanie – dla kogo aplikacje, dla kogo HTML5
27
Rozwiązanie dla każdego?
+ = Hybryda
28
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
NIE – TO KOLEJNE NARZĘDZIE DOTARCIA DO KLIENTA
29
E-mail: biuro@norbsoft.com
Dziękuję Dane kontaktowe Tomasz Witt WWW: , , ,
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.