Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałApolinary Brodziński Został zmieniony 10 lat temu
1
Project Investor Fit Sebastian Kwiecień Epic Ventures Sp. z o.o. Katowice 09.05.2012
2
Co to jest P-I-F P-I-F = Project Investor Fit Analogia do metodyki Product-Market-Fit, Customer Development – i innych metodyk agile, sugerujących jak optymalnie tworzyć biznes Dopasowanie Inwestora i Projektu = Znalezienie Odpowiedniego Inwestora na Odpowiednim etapie projektu
3
Epic Ventures – doradztwo dla startupów internetowych Przygotowanie produktu Weryfikacja rynku Weryfikacja modelu biznesowego Złożenie biznesplanu Przygotowanie prognoz wyników i kosztów Ogólnie o prawie spółek, przedsiębiorczości,....czyli
4
Taki MENTOR
5
Epic Ventures – doradztwo dla startupów internetowych...ale również Pozyskiwanie inwestora/wspólników do projektu Spotkania z inwestorami Negocjacje warunków umowy
6
Epic Ventures – Współpraca Współpraca z –Aniołami Biznesu –Sieciami Aniołów Biznesu –Inkubatorami POIG 3.1 –Funduszami zalążkowymi –Inwestorami VC –(docelowo) GPW/ NewConnect
7
Project Investor Fit Epic Ventures Sp. z o.o. zarabia wtedy kiedy dopasuje projekt i inwestora – kiedy dojdzie do inwestycji PIF!
8
Doświadczenie (w PIF!) 07 Monetto.pl – IIF S.A. (VC) 09 Dziennik Internautów – Infor Biznes 11 Pupile.com – Grupa Trinity S.A. 12 Finalia (projekt) – Pomeranus Seed ?12 Spryciarze.pl (spółka) – ???
9
Jak dopasować inwestora? Łatwiej odpowiedzieć czego *na pewno* nie robić...czyli...
10
Siedem grzechów głównych projektów Mój *pomysł* jest wart miliony Potrzebujemy środków od zaraz Produkt sam się sprzeda Marketing = Google Adwords Nie ma konkurencji Etat dla prezesa i wice Sprzedawcę zatrudnimy za środki inwestora
11
Mój *pomysł* jest wart miliony Przedsiębiorca często stara się zabezpieczyć (np. umową o poufności) etap pomysłu swojego biznesu Inwestor najczęściej wtedy odpuści A przedsiębiorca zmarnuje szansę na feedback Próba obrony pomysłu może skończyć się na tym że za 5 lat powiesz że też myślałeś o uruchomieniu Naszej Klasy... Lepiej – rozmawiaj o twoim pomyśle biznesowym z każdym kto chce słuchać i jak najszybciej przejdź od *pomysłu* do *produktu*
12
Potrzebujemy środków od zaraz Średni czas pozyskania finansowania – 9 miesięcy (zbieżność przypadkowa) Finalia – 1,5 roku Dziennik Internautów – 8 miesięcy Pupile.com – 9 miesięcy...czyli Lepiej – jeśli chcesz pozyskać środki za rok, zacznij już teraz się do tego przygotowywać
13
Produkt sam się sprzeda Zrobimy aplikację mobilną/ serwis WWW Będzie w najlepszych, najnowszych technologiach Ludzie zobaczą że jesteśmy najlepsi I dlatego sami przyjdą kupić Czyli naiwność świeżo upieczonego przedsiębiorcy Lepiej – bądź realistą... w telewizji częściej widzisz reklamy czy programy?
14
Markeging = Google Adwords Myślenie jedynie o podstawowych kanałach promocji – SEO, SEM, sponsoring konferencji, fanpage, reklama bannerowa, pr Niewchodzenie w szczegóły każdego z nich... –Dlaczego ten kanał? –Za ile? –Jakie słowa kluczowe? Ile one kosztują? –Czy mój klient pojawi się na takiej konferencji? –Itd.. Lepiej – poczytaj, dokształć się z marketingu, badaj efektywność kanałów dotarcia do klienta
15
Nie ma konkurencji Ograniczona analiza rynku Brak sieci kontaktów pozwalającej sięgnąć poza Google Pycha i ignoracja Lepiej załóż – są 2-3 takie same projekty które wystartują 3 miesiące przed nami
16
Etat dla prezesa i wice (to chyba grzech pierworodny POIG 8.1, gdzie wskaźnikami były np. etaty) Inwestor musi widzieć, że też podejmujesz ryzyko w tym biznesie Etat rozleniwia – myślimy o payday a nie d-day – to niebezpieczne dla inwestora i samego przedsiębiorcy Lepiej – pomyśl o takim zamodelowaniu wynagrodzenia, żeby twój sukces był też sukcesem inwestora (milestones, sprzedaż, itp.); dobry inwestor ci w tym pomoże... ;)
17
Sprzedawcę zatrudnimy za środki inwestora Pomysł na sprzedaż jest kluczowy Myślenie o sprzedaży jedynie jako wynagrodzeniu dla sprzedawcy Lepiej – pierwszych klientów pozyskaj samodzielnie, ucząc się ich potrzeb i wartości jaką daje twój projekt Zatrudnij najlepszego sprzedawcę na jakiego cię stać (a najlepiej *stań* się sprzedawcą)
18
Podsumowanie, czyli 1 obraz jest wart 1000 słów
19
Etap projektu a jakość dealu Źródło: http://blog.eladgil.com/2011/02/should-you-raise-money-before-you-ship.html
20
Wniosek do zapamiętania Pozyskiwanie finansowania jest jak każda inna sprzedaż – z tym, że sprzedajesz tutaj udziały oraz swoją wizję a nie kartofle – niemniej zasady tutaj obowiązujące są takie same jak przy każdej sprzedaży (w tym – sprzedaży kartofli)
21
Dziękuję i proszę o pytania. Sebastian Kwiecień Epic Ventures Sp. z o.o. Tel. 604 102 100 skwiecien@epicventures.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.