Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podsumowanie działalności, prezentacja wyników finansowych Grupy EM&F w pierwszych III kwartałach 2006 roku oraz dalsze plany rozwoju.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podsumowanie działalności, prezentacja wyników finansowych Grupy EM&F w pierwszych III kwartałach 2006 roku oraz dalsze plany rozwoju."— Zapis prezentacji:

1 Podsumowanie działalności, prezentacja wyników finansowych Grupy EM&F w pierwszych III kwartałach 2006 roku oraz dalsze plany rozwoju Listopad 2006

2 Jesteśmy wiodącą, niezależną grupą lifestyle w regionie...
Główny gracz na rynku lifestyle Oferujący media i rozrywkę, zabawki oraz akcesoria, markowe obuwie oraz modę Zarządzający największym portfelem marek „premium” w regionie Ponad 40 marek „premium” (m.in. międzynarodowe - Zara, Boss, Esprit, Aldo, Mango, Mexx, Palmers, Chanel, Dior, Shiseido, Salvador Dali, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Cerruti, etc. – oraz własne marki). Aktywna sprzedaż hurtowa w Polsce i w regionie Rosnąca sprzedaż oraz stabilne marże Dalsza ekspansja w Polsce oraz na rynkach międzynarodowych Operator największej sieci detalicznej w Polsce W ciągu III kwartałów 2006roku: wzrost sprzedaży o 20.9%, marża brutto na sprzedaży na poziomie 41%, co oznacza wzrost o 1.6 punktu. Operator 283 punktów w Polsce oraz 1 sklepu SMYK w Niemczech*, o łącznej powierzchni handlowej netto m2 * Marketing i dystrybucja wiodących kosmetycznych i optycznych marek w Polsce, Czechach i na Słowacji. Plany zakładają otwarcie ponad 120 nowych sklepów w Polsce w najbliższej przyszłości, ekspansję do krajów sąsiadujących, w szczególności na Ukrainie i w Niemczech. * Stan na koniec września 2006, podane powierzchnie włączając Zara Polska, bez szkół językowych

3 ...która zajmuje znaczącą część polskiego rynku dóbr „lifestyle” i zarządza znaczącym portfelem wiodących marek międzynarodowych i polskich... * 22 września 2006 roku, EMF podpisał umowę sprzedaży 100% w Galeria Centrum.

4 … która konsekwentnie realizuje obraną strategię rozwoju.

5 Realizacja strategii w obszarze wzrostu organicznego przekłada się na dalszy wzrost liczby sklepów i powierzchni sprzedaży … 2005 1Q 2006 2Q 2006 3Q 2006 Powierzchnia handlowa netto Powierzchnia handlowa netto Sklepy Sklepy Sklepy Powierzchnia handlowa netto Sklepy Powierzchnia handlowa netto Media & Rozrywka EMPiK 40 525* 76 40 956* 77 75 42 041* 81 43 491* EMPiK Foto 39 39 35 35 Szkoły językowe 55 n/a 55 n/a 58 n/a 57 n/a Smyk 34 28 690 35 29 085 35 29 573 36 30 124 Moda & Uroda Marki franszyzowe ** 49 21 777 49 22 956 54 25 363 62 26 784 Galeria Centrum 12 31 183 12 31 183 13 31 940 13 31 899 Razem *** 264 266 272 284 Wydatki inwestycyjne w ciągu pierwszych 3 kwartałów 2006r. wyniosły prawie 54 mln PLN. * Całkowita powierzchnia EMPiK i EMPiK Foto ** Włączając Zara Polska *** Wyłączając 29 sklepów na Ukrainie, 50 sklepów Sephora Polska oraz 59 bary kawowe Coffeeheaven.

6 … umacniając wiodącą pozycję w Polsce i rozpoczynając ekspansję na rynki krajów ościennych
Zrodło: Spółka.

7 … oraz na wzrost sprzedaży, także w istniejących sklepach
2005 3Q 2005 3Q 2006 Sprzedaż Stopa wzrostu Sprzedaż Sprzedaż Stopa wzrostu Media & Rozrywka EMPiK Sklepy Smyk 97 349 Pozostała Media & Rozrywka 67 816 40 441 54 102 EMPiK – istniejące sklepy 2.4% 11.5% Smyk – istniejące sklepy 9.1% 41.4% Moda & Uroda Marki franszyzowe Galeria Centrum Zara 58 054 58 054 - Marki franszyzowe – istniejące sklepy 8.2% 58.0% Galeria Centrum – istniejące sklepy -0.3% 5.0%

8 Grupa EMF kontynuuje pozyskiwanie nowych modeli biznesowych …
Nowe biznesy w spółkach zależnych Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny 1. Nowe marki w Ultimate Fashion: Spring, Palmers, BOSS Shoes & Accesories 2. Nowe marki w Optimum Distribution: SergioTacchini, Protest, Sun Valley, Bourjois, Matis, Ingrid Millet 3. Nowe linie towarowe w EMPIK: Bary kawowe, bileteria, sprzedaż usług (np. nauczanie języków), sprzedaż towarów i usług powiązanych z telefonią komórkową 4. Nowe linie towarowe w SMYK: Rozwój sieci Fabryki Misiów w istniejącej sieci SMYK 5. Nowe linie towarowe w językach obcych: Wprowadzenie na szeroką skale usług dla przedsiębiorstw, wprowadzenie nauczania początkowego (Kids Love English) Ekspansja międzynarodowa Rozwój modelu biznesowego

9 … oraz kształtuje swój portfel inwestycyjny
Inwestycje/Sprzedaż Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny Sprzedaż Galerii Centrum Umowa inwestycyjna z Vistula & Wólczanka S.A. podpisana 22 września 2006r. Cena sprzedaży udziałów 10 mln PLN, oraz zwrot długu w wys mln PLN powiększonego o należne odsetki - w sumie 30.9 mln PLN Powody sprzedaży Operacja GC zbyt mała dla szybkiego osiągnięcia rentowności, brak synergii z innymi firmami w grupie Wysokie nakłady szacowane dla osiągnięcia efektu skali (około 50 mln PLN w ciągu najbliższych dwóch lat) Strata netto w 2006 (pomimo polepszających się wyników) Sprzedaż GC pozwoli przeznaczyć środki finansowe (około 80 mln PLN) oraz skupienie uwagi Zarządu EMF na bardziej efektywnych inwestycjach. Ekspansja międzynarodowa Rozwój modelu biznesowego

10 Grupa EMF kontynuuje plany ekspansji międzynarodowej
Ekspansja międzynarodowa w regionie Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny Rozwój modelu biznesowego Ekspansja międzynarodowa Ukraina Empik podpisał z BUKVA umowę zakupu 65% udziału w spółce (27 sklepów w całej Ukrainie). Do 2011 roku poprzez wykonanie opcji kupna/sprzedaży może nabyć pozostałe 35% udziałów. Obecnie Empik prowadzi rozmowy na temat otwarcia kolejnych 2-3 sklepów. SMYK podpisał umowę zakupu 65% udziałów w Paritet Service – właściciela dwóch sklepów “Kinderland” w Kijowie (marka sklepów dla matek i dzieci). Do 2010 SMYK może nabyć 100% akcji. Obecnie sklepy są modernizowane na wzór modelu SMYKa. Na 2007 planowane jest otwarcie kolejnych 2-3 sklepów. EMF planuje rozszerzenie działalności franszyzowej na Ukrainie (np. poprzez rozszerzenie umowy franszyzowej z ALDO). Niemcy Pilotowy sklep Smyk został otworzony w Berlinie w marcu Podpisano już umowy najmu na kolejne 2 sklepy do otwarcia w 2007 roku a dwie kolejne lokalizacje na 2007 roku są w trakcie negocjacji.

11 Grupa EMF kontynuuje rozwój sprzedaży internetowej
EMPIK.com Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny Rozwój modelu biznesowego Ekspansja międzynarodowa Uruchomienie Empik.com w końcu 2005 Szybki rozwój EMPIK.com w 2006; obecnie w ofercie ponad 2 mln produktów EMPIK.com w tej chwili jest jedną z 5 najczęściej odwiedzanych witryn e-commerce w Polsce (Źródło: megapanel PBI/Gemius) Empik.com wybrany najlepszym sklepem w swoich kategoriach produktowych przez WPROST w Październiku 2006 Spodziewane mln PLN sprzedaży w 2006 Ważny element strategii w istniejących sklepach (system zamówień „info-point”)

12 Wyniki EMF za pierwsze 3 kwartały 2006*
3Q 2005 3Q 2006 Działalność kontynuowana Sprzedaż Marża brutto 40.0% 41.0% EBITDA 71 965 44 667 Marża EBITDA 11.2% 6.3% EBIT 38 413 20 892 Marża EBIT 6.0% 3.0% Zysk netto z dział. kontynuowanej 34 410 17 335 Marża zysku netto 5.4% 2.5% Strata na Działalności Zaniechanej (25 765) (7 417) Razem Zysk Netto 8 645 9 918 * bez perfumerii Sephora ** bez Zara *Prezentacja zgodnie ze śródrocznymi sprawozdaniami skonsolidowanymi Grupy EMF. Działalność kontynuowana nie uwzględnia wyników Galerii Centrum.

13 Wyniki EMF za pierwsze 3 kwartały 2006 wskazują, po wyłączeniu transakcji jednorazowych, na dalszą poprawę efektywności Wyniki na działalności kontynuowanej, a więc po wyłączeniu wyników Galerii Centrum. Po wyłączeniu transakcji jednorazowych - w tym przede wszystkim w III kwartale 2005 roku, wyniku na sprzedaży udziałów ZARA oraz dokonanych odpisach aktualizacyjnych* Porównywalne wyniki EMF są następujące: 3Q 2005 3Q 2006 Sprzedaż wył. ZARA Wzrost sprzedaży +20.9% Marża brutto wył. ZARA 39.4% 41.0% EBITDA 34 342 44 667 Marża EBITDA 5.4% 6.3% EBIT 14 523 20 892 Marża EBIT 2.3% 3.0% Zysk netto 10 435 18 223 Marża zysku netto 1.6% 2.6% *więcej informacji w notach do sprawozdań skonsolidowanych Grupy oraz w analizie finansowej Zarządu

14 Kontynuacja strategii Grupy – wstępne wyniki za październik 2006
Rozwój organiczny W październiku, wzrost sprzedaży z działalności kontynuowanej (wyłączając Galeria Centrum) o 29% w porównaniu do analogicznego okresu 2005r. W październiku otwarto 5 kolejnych sklepów o łącznej powierzchni handlowej netto ponad m2. Wzrost organiczny Sprzedaż internetowa Ekspansja międzynarodowa Rozwój nowych rodzajów działalności

15 Kontynuacja strategii Grupy - prognozy na IV kwartał 2006
Wzrost organiczny W listopadzie/grudniu planowane jest otwarcie kolejnych 7 punktów sprzedaży o łącznej powierzchni handlowej netto ponad m2. W 2006r. planowanie otwarcie w sumie 40 punktów, o łącznej powierzchni handlowej ponad m2. Dodatkowo 9 sklepów, o łącznej powierzchni handlowej ponad 4,000 m2, w Złotych Tarasach przesuniętych na 1Q 2007 Sfinalizowanie większości umów najmu na nowe sklepy w 2007 Dalszy pozytywny rozwój sprzedaży w istniejącej sieci sklepów Rozwój modelu biznesowego Listy intencyjne z 1-2 nowymi markami franszyzowo – licencyjnymi Planowane zamknięcie obydwu transakcji na Ukrainie Planowane zamknięcie transakcji sprzedaży Galerii Centrum Wzrost organiczny Sprzedaż internetowa Rozwój nowych rodzajów działalności Ekspansja międzynarodowa

16 Kontynuacja strategii Grupy - prognozy na IV kwartał 2006
Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny Rozwój modelu biznesowego Ekspansja międzynarodowa Ekspansja międzynarodowa Planowane podpisanie dalszych 2 umów na nowe sklepy SMYK w Berlinie na 2007 Planowane podpisanie umów na 3-5 nowych sklepów EMPIK/SMYK na Ukrainie Sprzedaż internetowa Pierwszy „pełny” sezon świąteczny w Empik.com Ekspansja międzynarodowa

17


Pobierz ppt "Podsumowanie działalności, prezentacja wyników finansowych Grupy EM&F w pierwszych III kwartałach 2006 roku oraz dalsze plany rozwoju."

Podobne prezentacje


Reklamy Google