Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEwa Bukowska Został zmieniony 9 lat temu
1
Cafe D. Pownd
2
Cafe D. Pownd: Stołówka studencka Dla 550 studentów The National Academy of Liberal Arts Otwarta 7:00-19:00 w dni powszednie, zamknięta w weekendy i święta Studentom NALA oferuje ciepłe posiłki, napoje, kanapki, przekąski, sałatki, desery itp.
3
Kafeteria składa się z następujących sekcji: Sekcja A – ciepłe dania gotowe (hamburgery, frytki itp.) Sekcja B – dania ciepłe przygotowywane na zamówienie Sekcja C – maszyny z napojami Sekcja D – słodycze, przekąski Sekcja E – bar sałatkowy Sekcja F – kasy
4
SCHEMAT PRZESTRZENNY (1)
5
Charakterystyka 75% klientów decyduje się na ciepły posiłek – albo w sekcji A, albo w sekcji B Sekcja A jest preferowana wobec sekcji B w stosunku 2:1 Największe natężenie ruchu w godzinach 17:00-18:30 Zdecydowanie mniejsze natężenie ruchu w porze śniadania i lunchu
6
Sekcja A Posiłki gotowe Dwie osoby obsługujące klientów Gdy kolejka przekroczy 20 osób, dostęp do maszyn z napojami staje się utrudniony konflikty, frustracja Mało klarowne menu – 20-30 sek. z czasu obsługi przeznaczane na wyjaśnienia
7
Sekcja B „gotowanie interaktywne” – posiłki przyrządzane na zamówienie klienta, z uwzględnieniem indywidualnych preferencji Jeden lub dwóch kucharzy Kolejka powyżej 10 osób utrudniony dostęp do maszyn z napojami
8
Kasy (sekcja F) Teoretycznie dwie, na ogół działa tylko jedna… Czas oczekiwania w kolejce krótszy niż w przypadku pozostałych sekcji Kasjer: obowiązek ważenia produktów z sekcji D i E Brak kodów kreskowych dla „specjalności dnia” (czas obsługi wydłużony średnio o 30 sek.)
9
Problem: Zła organizacja pracy Za długie kolejki i czas oczekiwania Najdłuższe kolejki w godzinach 17:00-18:30 - 2/3 studentów musi czekać na obsługę Obawa przed utratą klientów – na korzyść konkurencji… Konieczność dokonania zmian – ale bez nadmiernych nakładów inwestycyjnych!
10
Postulaty klientów Zdecydowanie za długi czas oczekiwania Brak miejsca, tłok i ścisk Pożądany czas oczekiwania w kolejce do sekcji A: maksymalnie 5 minut Pożądany czas oczekiwania w kolejce do sekcji B: maksymalnie 10 minut Pożądany czas oczekiwania w kolejce do kas: maksymalnie 1 minuta
11
Analiza Dane (na podstawie 35 obserwacji): - czas wejścia klienta do kafeterii - czasy obsługi dla sekcji A, B oraz kas Parametry kluczowe dla każdego klienta: - moment wejścia - czas czekania - moment rozpoczęcia obsługi - czas obsługi
12
Symulacja – sekcje A i B M_WeT_CKol.M_R#1T_O#1M_F#1M_R#2T_O#2M_F#2 M_We – moment podejścia klienta do danej sekcji T_C – czas oczekiwania na obsługę Kol. – liczba osób w kolejce M_R – moment rozpoczęcia obsługi (u kelnera pierwszego [#1] lub drugiego [#2]) T_O – czas obsługi klienta M_F – moment zakończenia obsługi klienta w danej sekcji
13
Symulacja - sekcja kas Symulacja analogiczna jak dla sekcji A i B, z uwzględnieniem tylko jednej osoby obsługującej; Moment podejścia do kasy dodatkowo uwzględniony czas spędzony poza sekcjami A i B (dodatkowo lub zamiast)
14
Zaskakujące wyniki analizy… Osoby, które weszły do kafeterii jako ostatnie, podchodzą do kasy jako jedne z pierwszych… Wydajność całego systemu: 64,2%
15
Wyniki analizy – (2) Średni czas czekania Maksymalny czas czekania Postulowany czas czekania Sekcja A 0,674,65 5 min Sekcja B 68,54136,85 10 min Kasy40,6087,95 1 min
16
Wyniki analizy – (3) Średnia l.os. w kolejce Maksymalna l.os. w kolejce Postulowana l.os. w kolejce Sekcja A 2,9329,00 max 20 Sekcja B 61,01123,00 max 10 Kasy198,79467,00 max 5
17
Wyniki analizy - (4) Czas obsł. Czas pracy Wydajność A – kelner 1 146,8 min 230,15 min 63,78% A – kelner 2 146,6 min 228,4 min 64,19% B – kelner 1 363,75 min 365,05 min 99,64% B – kelner 2 365,6 min 367,4 min 99,51% Kasjer 218,1 min 353,09 min 61,77%
18
Propozycje zmian Zmiana organizacji przestrzennej stołówki Wprowadzenie wag samoobsługowych w sekcjach D i E Szczegółowa lista cen „specjalności dnia” dla kasjerów Wzbogacenie menu o posiłki „śniadaniowe”
19
SCHEMAT PRZESTRZENNY 2
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.