Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Magdalena Florek Warszawa 17.04.2007
znane i nieznane ikony w promocji miasta czyli landmarks, celebrities i inne… materiały dla uczestników Magdalena Florek Warszawa
2
ikona – „rzecz lub osoba będąca symbolem czegoś”
symbol, który wizualnie i werbalnie prezentuje wartości i historię miasta Florek
3
rola ikon miasta źródło świadomości istnienia i znajomości miasta
źródło skojarzeń i opinii o mieście środek komunikacji element/źródło identyfikacji wizualnej inspiracja dla esencji, strategii marki miasta Florek
4
symbole miasta oficjalne nieoficjalne Florek
5
‘oficjalne’ symbole miasta
herb flaga chorągiew barwy patron pieczęć hejnał insygnia chorągiew logo Florek
6
‘nieoficjalne’ symbole miasta – źródła
potencjał ludzki architektura przedsiębiorstwa, produkty, marki przyroda nauka, religia muzyka, film, sztuki wizualne sport wydarzenia inne (specjalność kulinarna, strój, legendy, …) Florek
7
ludzie jako ikony celebrities - znane osobistości
wywodzące się z miasta wizytujące miasto postaci historyczne lokalni liderzy postaci fikcyjne cechy mieszkańców Florek
8
ikony architektury landmarks – charakterystyczne obiekty architektoniczne: zabytkowe – np. zamek, pałac, kościół, dom współczesne - np. hotel, most, centrum handlowe pomniki zespoły architektoniczne - np. plac, ulica, zespoły budynków fragmenty architektury – np. okno, mur Florek
9
przedsiębiorstwa, produkty, marki jako ikony
dominująca gałąź przemysłu pojedyncze przedsiębiorstwo kategoria produktów znana marka Florek
10
elementy przyrody jako ikony
osobliwości natury zwierzęta roślina zjawisko przyrodnicze Florek
11
nauka, religia jako ikony
szkoła/uczelnia uczeni ‘Wydarzenia’ naukowe (cykliczne i jednorazowe) miejsca kultu religijnego postaci związane z religią (historyczne i współczesne) ‘wydarzenia’ religijne (cykliczne i jednorazowe) Florek
12
film, muzyka, sztuki wizualne jako ikony
miejsce akcji filmu, serialu, programu tv motyw miasta w filmie, serialu, programie tv miejsce akcji powieści motyw miasta w piosence, powieści, poezji dzieła sztuki ośrodek kulturalny, np. muzeum, galeria artyści wywodzący się z miasta artyści tworzący w mieście Florek
13
sport i sportowcy jako ikony
znani sportowcy drużyny sportowe dyscyplina sportu wydarzenia sportowe obiekty sportowe Florek
14
wydarzenia jako ikony jednorazowe: historyczne i współczesne
cykliczne, np. festiwale, konkursy targi, wystawy ‘afery’, wypadki, katastrofy Florek
15
…i inne źródła ikon ‘naj…’ - Guinness attractions powiedzenie, zwrot
atmosfera specjalność kulinarna strój, mity, legendy … Florek
16
dylematy i potencjalne problemy
ikony znane czy nieznane brak wyraźnych ikon jedna dominująca ikona zbyt wiele ikon związki między ikonami ikona(y) a otoczenie ikona a wizerunek miasta ikona a cele miasta (strategia marki, komunikacji, itp.) potencjał i przyszłość ikon(y) Florek
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.