Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
System Informatyczny dla przychodni
Kamil Paluch 1891 Sebastian Maścibroda 1935 Krzysztof Paludkiewicz 1512
2
I. Ogólna prezentacja tematu.
System jest przeznaczony dla wszystkich przychodni, zarówno publicznych jak i prywatnych. Ma on za zadanie usprawnić jej funkcjonowanie. Głównym zadaniem systemu jest uproszczenie procesu rejestracji do przychodni, zmniejszeniu kolejek, zwiększenie wygody zarówno pracowników przychodni jak i klientów. Tradycyjne metody zapisywania danych na kartkach papieru, szukaniu ich w szufladach chcemy zastąpić najnowszymi technologiami.
3
II. Warunki określone przez zleceniodawcę:
1. Przygotowanie dokumentacji Analiza środowiska w jakim pracują przychodnie Instrukcje działania systemu. Umowę do podpisania między stronami 2. Przygotowanie infrastruktury technicznej Zaopatrzenie przychodni w odpowiedni sprzęt Instalacja sieci i wszystkich urządzeń informatycznych 3. Wdrożenie systemu Instalacja oprogramowania Testy System powinien być zgodny z założeniami 4. Przeprowadzenie szkolenia pracowników Przeszkolenie pracowników Prawnie zarejestrowana firma
4
III. Opracowanie analityczne.
1. Pracownicy i ich obowiązki : Pracownik recepcji Lekarz Pielęgniarka 2. Kolejność wykonywanych czynności : I. Algorytm postępowania z pacjentem w stanach chorobowych II. Profilaktyka (szczepienia, badania diagnostyczne) 3. Instrukcje dotyczące sprzętu 4. Tworzenie i gromadzenie dokumentów: -I. Forma papierowa: -historia choroby -karta szczepień -karta bilansów -karta patronaty -Rejestry 5. Sprzęt niezbędny do funkcjonowania przychodni :
5
IV. Ustawy prawne Działalność jest prowadzona na podstawie wpisu do rejestru wojewody (wojewoda prowadzi rejestr zakładów opieki zdrowotnej). Właściciel przychodni jako osoba fizyczna rejestrował działalność przychodni – jak i inne osoby prowadzące działalność gospodarczą – w urzędzie miejskim. Inne czynności podejmowane w przychodni muszą być zgodne z obowiązującymi aktami prawnymi, Takimi jak: ustawa o zawodzie lekarza Wykonywanie zawodu lekarza polega na udzielaniu przez osobę posiadającą wymagane kwalifikacje, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, świadczeń zdrowotnych, w szczególności: badaniu stanu zdrowia, rozpoznawaniu chorób i zapobieganiu im, leczeniu i rehabilitacji chorych, udzielaniu porad lekarskich, a także wydawaniu opinii i orzeczeń lekarskich. ustawa o zakładach opieki zdrowotnej w zakresie warunków jakie powinny spełniać pomieszczenia nakłada obowiązek zapewnienia w zakładzie opieki zdrowotnej stałego zaopatrzenia w sterylne narzędzia i materiały. ustawa o zawodzie pielęgniarki Wykonywanie zawodu położnej polega na udzielaniu przez osobę posiadającą wymagane kwalifikacje, potwierdzone odpowiednimi dokumentami
6
VI. Opis istniejących systemów tej klasy:
mMedica – to rozwiązanie, które zaspokoi potrzeby zarówno tych, dla których głównym zadaniem, jakie ma realizować program, są rozliczenia z NFZ, jak i tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają przyśpieszenie i wspomaganie obsługi pacjenta oraz tworzenie dokumentacji medycznej. iMed24 S.A. oferuje dostęp do innowacyjnego medycznego systemu informatycznego, pozwalającego za pośrednictwem Internetu, w nowoczesny sposób zadbać o zdrowie pacjenta i jego najbliższych.
7
Możliwe opcje programów do wykupienia:
mMedica Standard – Rozwiązanie przyśpieszające i wspomagające pracę w zakresie obsługi pacjenta i świadczenia usług medycznych InfoMedica – Rozbudowany, modułowy system dla większych jednostek. Obejmuje zarówno część medyczną jak i administracyjno-zarządczą Podstawowe usługi programu iMed24: -Lekarz przez Internet -Monitorowanie terapii -Leki i wizyty – przypomnienia przez sms oraz -Umawianie wizyt przez Internet -Dokumentacja medyczna
8
VII. Narzucone warunki wstępne.
System będzie funkcjonował w pomieszczeniach publicznych w których będą przebywać ludzie z zewnątrz. Wszystkie prowadzone przewody muszą być zabezpieczone przed dostępem osób niepowołanych oraz aby nie zagrażały bezpieczeństwu ludzi. Na potrzeby sprzętu komputerowego musi być instalacja elektryczna z filtrami aby zabezpieczyć urządzenia przed przepięciami itp. Przychodnia musi posiadać pomieszczenia przygotowane na przechowywanie serwerów jeśli będą one potrzebne.
9
IX. Ogólne założenia systemu:
System przede wszystkim musi posiadać system rejestracji w przychodni. Proces ten polegać ma na rejestrowaniu się telefonicznym, osobistym lub przez Internet. Pacjent ma mieć możliwość zmiany terminu realizacji wizyty. W systemie muszą znajdować się bazy danych pacjentów, oraz historie ich chorób, szczepień czy wyników badań. System ma być podzielony na moduły, dzięki czemu przychodnia będzie miała wybór stopnia informatyzacji swojej placówki. Wszystkie funkcje mają zmniejszyć kolejki w przychodni i usprawnić proces rejestracji. Szczegółowy opis funkcji znajduje się w następnym punkcie. 1. Moduł rejestracji i analityczny: 2. Moduł rejestracji przez Internet: 3. Moduł kalendarza i notatnika 4. Usługa powiadamiania
10
X. Podstawowe zadania realizowane przez projektowany system:
1. Moduł rejestracji i analityczny Ten moduł jest przeznaczony przede wszystkim dla pracowników przychodni. Informacje o pacjentach będą znajdowały się w bazie danych, zamieszczonej na serwerze Moduł ten eliminuje kolejki, gdyż przyśpiesza fazę zapisu oraz dlatego, że klienci wiedzą o której godzinie mają przyjść. Rejestracja w tym module jest możliwa tylko tradycyjnymi metodami tj. osobiście lub przez telefon. Pacjent podaje jeszcze rodzaj wizyty i ustala z osobą rejestrująca termin wizyty. Wszystkie dane dotyczące zapisów, a także rejestracji można łatwo zmieniać. Zapisywane są tutaj także wyniki badań, uczulenia, zaplanowane szczepionki. 2. Moduł rejestracji przez Internet Aby uruchomić tą usługę trzeba założyć konto na naszej stronie Internetowej oraz podpisać z nami umowę. Dzięki możliwości umawiania wizyt on-line klienci zyskują bardzo czytelne grafiki godzin pracy lekarzy Możliwa jest również łatwa zmiana terminu wizyty oraz jej anulowanie 3. Moduł kalendarza i notatnika Moduł ten jest dostępny na naszym koncie Internetowym Kalendarz widzimy w postaci graficznej, mamy tutaj dane o wizytach u lekarza i porach zażywania leków. W notatniku natomiast, możemy zapisać informację jakie tylko chcemy 4. Usługa powiadamiania Ta usługa jest bardzo przydatna dla ludzi o słabej pamięci, którzy nie pamiętają o terminach wizyt czy o zażywaniu różnych lekarstw Ustawić tą opcję można sobie na stronie Internetowej w zależności od preferencji. Klient może tego w ogóle nie używać, a może ustawić przypomnienia które będą przychodzić w postaci krótkich wiadomości jako sms lub .
11
XI. Środki techniczne niezbędne do funkcjonowania systemu.
1. Niezbędny sprzęt do działania podstawowego modułu Komputer stacjonarny lub przenośny Sieć lokalna w oddziale przychodni 2. Dostęp do usługi rejestracji oraz kalendarza/powiadamiania przez Internet Połączenie z Internetem Podłączony i dostępny z Internetu musi być komputer zawierający bazę danych 3. Sprzęt biurowy potrzebny do pełnej funkcjonalności przychodni drukarka (atramentowa/laserowa/igłowa) Zapewniamy również instalację drukarki w sieci lokalnej placówki bez dodatkowych kosztów.
12
XIII. Koszty eksploatacji systemu.
Jednorazowe koszty : Całkowity minimalny koszt jednorazowy Instalacja sprzętu informatycznego(komputery/urządzenia sieciowe) od 2000 zł zależnie od ilości położonego kabla i ilości zainstalowanych urządzeń 2 500 zł Wdrożenie oraz Testowanie systemu 500 zł - 2 stanowiska zł - 5 stanowisk zależnie od ilości stanowisk Szkolenie pracowników dodatkowo każde godziny zł 5 godzin jest darmowych, dodatkowe są płatne Cykliczne koszty : Minimalny koszt miesięczny Zużycie prądu ok. 600W przez ok. 160 godzin pracy 2-komputery (ok. 600W) w ciągu miesiąca ok. 280 zł Abonament za połączenie z Internetem od 50 do 100 zł zależnie od dostawcy usług internetowych / miesięcznie Zużycie tonerów drukarskich od 10 do 80 zł zależnie od klasy drukarki i ilości druku / miesięcznie Zużycie papieru do drukowania od 2 do 10 zł zależnie od ilości drukowanych informacji / miesięcznie Eksploatacja komputerów, drukarek, sprzętu sieciowego przegląd ok. 50zł awaria od 20 do 200 zł możliwe awarie podzespołów lub przeglądy Przęglądy powinny następować co 6-10 miesięcy Abonament za dodatkowy moduł rejestracji internetowej 200 zł
13
XIV. Wstępny harmonogram realizacji systemu.
14
XV. Istotne zmiany organizacyjne wynikające z ewentualnego wdrożenia systemu:
Zmiany organizacyjne wynikające z wprowadzenia naszego systemu są nieznaczne, a często nawet nie występują w ogóle. Zmiany mogą zajść jedynie w dużych przychodniach, w których jest więcej niż jeden punkt rejestracji. Dzięki ułatwieniom zawartym w naszym systemie czyli szybkości wpisywania danych, a przede wszystkim rejestracji przez Internet, osoba rejestrująca ma wiele mniejszy nakład pracy. Jeśli są np. takie 2 lub 3 stanowiska, to można wtedy jedno usunąć. W małych przychodniach gdzie jest pojedynczy punkt rejestracji nie muszą zachodzić żadne zmiany po wprowadzaniu tego sytemu.
15
XVI. Perspektywy rozwoju systemu:
Z racji, że poznaliśmy bardzo dobrze dziedzinę dla której projektujemy nasz system, nie mamy zamiaru kończyć pracy nad nim. Będziemy wprowadzać wszelkie poprawki, aby spełniać coraz to wyższym wymogom. W najbliższym czasie chcemy nasza stronę Internetowa zaprogramować tak, aby była ona dostępna w sieci za pomocą telefonu komórkowego. Nie zaprzepaścimy tak ogromnej wiedzy jaką posiadamy na tą chwile, a więc wybierając ten system macie Państwo pewność, że będziecie cały czas na czasie z najnowszymi technologami rejestracji itp.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.