Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
„Lekturomaniacy”
2
Konkurencje sprawdzające znajomość lektur szkolnych
3
I Konkurencja Recytacja fragmentu ( do wyboru ) : „Romea i Julii”
Williama Szekspira, „Zemsty” Aleksandra Fredry, „Dziadów cz. II” Adama Mickiewicza ( wersów ) ( kryteria oceny: znajomość tekstu, właściwe tempo mówienia, wyraźne mówienie, wyraziste mówienie ) – max 6
4
II Konkurencja Plakat zachęcający do przeczytania wybranej lektury (kryteria oceny: czytelność i atrakcyjność informacji, poprawność merytoryczna, połączenie obrazu i pisma w jedną całość, oryginalność ujęcia tematu, oryginalność kompozycji i zastosowane techniki plastyczne ) – max 10p.
5
III Konkurencja Krótka scenka dotycząca określonego utworu
( kryteria oceny: jasny przekaz, gra aktorska, scenografia, oprawa muzyczna, stroje, inwencja twórcza). Scenka nie może trwać dłużej niż 5 minut – max 12p.
6
IV Konkurencja Wiersz – pychotka” – przepis na utwór liryczny z uwzględnieniem składników i sposobu wykonania ( kryteria oceny: realizacja tematu, podanie prawdopodobnej ilości składników, zachowanie logicznego układu podawanych czynności dotyczących postępowania ze składnikami, rzeczowość i komunikatywność, konsekwencja użytych form czasowników, przejrzysty zapis, poprawność językowa, poprawność ortograficzna, poprawność, interpunkcyjna ) – max 9p Czas – 7 minut
7
V Konkurencja „O kim, o czym.....mowa? Skąd to znamy?” – zespół losuje opis np.: postaci, miejsca, przedmiotu i wskazuje imię i nazwisko, miejsce, określoną sytuację itp. oraz tytuł i autora dzieła, z którego fragment tekstu dotyczy – max 1p. Czas – 5 minut
8
VI Konkurencja „Jaka to melodia?” – drużyny słuchają 5 fragmentów piosenek, określają tytuł utworu, z jakim im się kojarzy określony fragment, podają imię i nazwisko autora tekstu - max 1p. Czas – 2 minuty
9
VII Konkurencja „Zgadnij, kim jestem?” – jedna osoba z drużyny w ciągu 2 min. prezentuje wylosowaną wcześniej postać, którą pozostali członkowie mają za zadanie odgadnąć - max 2p.
10
VIII Konkurencja „Kalambury” – jedna osoba z drużyny rysuje na tablicy wylosowany wcześniej związek frazeologiczny, który pozostali członkowie mają odgadnąć - max 2p. Czas – 3 minuty
11
IX Konkurencja „Mądrej głowie dość ....przysłowie” - drużyna losuje kopertę z trzema przysłowiami dotyczącymi określonej lektury i ma za zadanie podać jej tytuł, imię i nazwisko autora. - max 2p. Czas – 2 minuty
12
X Konkurencja „Analogie” - drużyny zastanawiają się, co łączy określone postaci literackie, biorąc pod uwagę cechy bohaterów albo sytuacje, w których się znaleźli - max 1p. Czas – 2 minuty
13
XI Konkurencja „Od manii czytania do chęci pisania” - wszystkie drużyny czytają dialog związany z „Zemstą” Fredry przedstawiający sytuację, w której Papkin nieoczekiwanie sprowadził dla Klary krokodyla. Uczniowie mają za zadanie dopisać do niego rozmowę synowicy Cześnika z jego rezydentem. ( kryteria oceny: rozmowa dotyczy podanego tematu, stanowi spójną, zamkniętą całość, jest poprawnie zapisana, poprawna językowo, ortograficznie, interpunkcyjnie) - max 6p. Czas – 7 minut
14
KONKURENCJA XI „Od manii czytania do chęci pisania” W pewnej gazecie ogłoszono konkurs na dopisanie fragmentu „Zemsty” Aleksandra Fredry. Należało przedstawić sytuację, w której Papkin nieoczekiwanie sprowadził dla Klary krokodyla. Przeczytajcie uważnie tekst napisany przez jednego z uczestników konkursu, SCENA SZÓSTA ( Cześnik, Dyndalski , potem Papkin ) CZEŚNIK Cóż ja widzę? Papkin bieży! DYNDALSKI Pełznie raczej. Pada! Leży... Nie, już powstał. Co on wlecze? ( Wchodzi Papkin, z wysiłkiem ciągnąc na łańcuchu krokodyla) PAPKIN Bestię! Wielu z was uciecze, bo tu trzeba amatora Jak sam Papkin - kat potwora! Pięknie witam. Mam psubrata! To krokodyl! Z krańców świata Na łańcuchu przywleczony Na życzenie przyszłej żony. DYNDALSKI Waść się żenisz? Być nie może! PAPKIN U stóp lubej stwora złożę, Wtedy rączką na mnie skinie: „Twojam - rzeknie - mój Papkinie". CZEŚNIK (Obserwując krokodyla) Wątpię... Chciała mieć to zwierzę! Ten krokodyl, mówiąc szczerze, Nie przyczyni waści chwały: Strasznie chudy, wyleniały, Stary, ślepy i szczerbaty... Za wcześnie zwoływać swaty. Toto z Limpopo, „Duży Format" 2002 (dodatek do „Gazety Wyborczej"), nr 29/507, s. 31. Wyobraź sobie, że też bierzesz udział w konkursie. Dopisz rozmowę Klary z Papkinem, który sprowadził krokodyla. Twój tekst nie musi być rymowany.
15
XII Konkurencja Pytania na dogrywkę” – zespoły podają numer pytania (od 1 do 20), seria 5 pytań, 1p. za poprawną odpowiedź - max 5p.
16
„Lekturomaniacy”
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.