Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSerafina Wojsław Został zmieniony 10 lat temu
2
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu,
być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie" Paulo Coelho
3
BALONOWE KURY Dzieci uwielbiają niespodzianki, szczególnie te które są śmieszne i dają wiele radości. Zwykłą gumową rękawiczkę przemieniliśmy w kurkę z pięknym grzebieniem.
4
Poprzez takie zabawy dzieci uczą się wyrażania emocji, ekscytują się ozdabianiem, domalowywaniem np. oczu czyli nadaniem postaci z rękawicy jakiegoś charakteru i płci.
5
MASA SOLNA Przy użyciu masy solnej oraz dzięki własnemu zaangażowaniu w oczach dziecka powstają rzeźby, ciasteczka wyciskane z foremek, wałeczki, kuleczki i różne przecudne twory.
6
Dzieci usprawniają swoje dłonie, wyciszają się a przede wszystkim świetnie się bawią.
7
Dzięki zastosowaniu barwników spożywczych otrzymaliśmy, również masę kolorową żółtą, zieloną i różową.
8
AKWARIUM Zabawa z woda świetnie pobudza wyobraźnię dziecka oraz zachęca je do działania. Butelka z wodą, kolorowe baloniki wypełnione piaskiem, mąką lub powietrzem imitują rybki, które dziecko potrząsając wprawia w ruch.
9
Dzieci z ogromnym zaciekawieniem uczestniczą w przygotowaniu takiego akwarium po czym na wszystkie możliwe sposoby próbują „uwolnić ryby”.
10
TELEFON Z pustych pudełek po jogurtach powstał „profesjonalny” telefon
TELEFON Z pustych pudełek po jogurtach powstał „profesjonalny” telefon. Zabawa dostarczyła nam wielu ciekawych bodźców służących do rozwoju mowy, a także rozwijania umiejętności słuchania.
11
KOLOROWE BUTELKI Zabawa butelkami pobudza wiele zmysłów dziecka: wzrok, słuch, dotyk. Wypełnianie, przelewanie i obcowanie z własnym wytworem daje dzieciom wiele satysfakcji i radości.
12
Wspólna praca pozwala na tworzenie bliskich relacji uczy dzielenia się, zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności.
13
Zabawa butelkami przede wszystkim pobudza kreatywność dziecka, korzystnie wpływa na rozwijanie w dziecku poczucia pewności siebie i odnoszenia pierwszych małych sukcesów … samodzielnego nalewania i przelewania wody, połączenia wody z farbą i innymi elementami
14
CZARODZIEJSKIE PUDEŁKO To pudełko, które skrywa w sobie wiele różnorodnych materiałów o ciekawej fakturze oraz kolorze.
15
Poprzez ich wyciąganie dzieci odkrywają co ukryło się w pudle daje im to możliwość rozwijania i zaspakajania swojej ciekawości, cierpliwości i satysfakcji
16
FASOLA,MAKARON, KASZTANY Poprzez dotyk, ruch, kształt fasoli, makaronu czy kasztanów dzieci rozwijają swoje zmysły pobudzają własną wyobraźnię.
17
Poprzez przesypywanie, mieszanie fasoli, kasztanów czy też makaronu dzieci pobudzają i usprawniają pracę swojego mózgu, w którym tworzą się połączenia odpowiedzialne za rozwój układu nerwowego, które sprzyjają rozwojowi mowy i koncentracji uwagi.
18
Taka zabawa usprawnia spostrzegawczość, sprawność rąk, koordynację wzrokowo-ruchową, pobudza zmysły. Poprzez dotyk dziecko ma możliwość obserwacji zmian zachodzących podczas zabawy.
19
Proponowane zabawy uwalniają w dziecku żywiołowość, spontaniczność, radość a przede wszystkim wspomagają jego wszechstronny rozwój.
20
GALARETKA Wąchanie, dotykanie, rozsmarowywanie, zagniatanie, smakowanie i oklejanie dłoni, przekładanie do innego naczynia to kilka z wielu czynności które można wykonać przy użyciu galaretki, kisielu itp.
21
i oczywiście smakowanie to jeden z przykładów w jaki sposób można wpłynąć na wielozmysłowość dziecka.
22
Dostarczać tak wiele w bardzo prosty a zarazem innowacyjny sposób.
23
GAZETOWE SZALEŃSTWO Wykorzystanie codziennych gazet do zabaw z dziećmi pełni wiele funkcji, dzieci mogą zaspokoić potrzebę ruchu, kształtują koncentrację uwagi.
24
Gazetę mogą drzeć, gnieść, rozprasowywać przez co zdobywają wiele nowych doświadczeń o otaczającym ich świecie.
25
SMAKI Smakowanie jest jednym z pierwszych sposobów poznawania świata.
26
Poprzez zabawę smakiem rozwijamy nasze zmysły, poznajemy różne artykułu spożywcze i ich smaki.
27
Przy pomocy różnorodnych artykułów spożywczych dostępnych w każdy domu dzieci uczyły się rozpoznawać i odróżniać cztery podstawowe smaki: słodki, słony, kwaśny, gorzki.
28
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. ‘’ J. Korczak
29
Dziękujemy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.