Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHenrieta Bodziony Został zmieniony 10 lat temu
1
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
w Warszawie Metro Warszawskie Sp. z o.o. r.
2
II LINIA METRA ODCINEK CENTRALNY Węzeł Przesiadkowy „Stadion”
Metro Warszawskie Sp. z o.o. II LINIA METRA ODCINEK CENTRALNY 6,5 km długości 7 stacji Łącznik I i II linii 600 m Komora do zawracania (na obu końcach odcinka) Łącznik I i II linii Wspólna stacja I i II linii Węzeł Przesiadkowy „Stadion” 2
3
II LINIA – ODC. CENTRALNY
Metro Warszawskie Sp. z o.o. II LINIA – ODC. CENTRALNY PRACE PROJEKTOWE Odcinek Zadanie I I L I N I A M E T R A Centralny Projekty budowlane 3598 Decyzja o pozwoleniu na budowę 30 Projekty wykonawcze – stacje metra 6377 Projekty wykonawcze - wentylatornie 1477 Projekty wykonawcze - tunele 413 Projekty wykonawcze - systemy całoliniowe 1554 Projekty wykonawcze - czasowa organizacja ruchu
4
II LINIA – ODC. CENTRALNY INFRASTRUKTURA PODZIEMNA – KOLIZJE
Metro Warszawskie Sp. z o.o. Przed przystąpieniem do właściwych robót budowlanych wykonywanych odkrywkowo obiektów metra, tj.: stacji, wentylatorni, komór rozjazdowych, komór torów odstawczych, wykonano tymczasowe lub docelowe przekładki istniejących sieci i podziemnych o długości: - sieci elektryczne - ok mb - sieci kanalizacyjne - ok mb (w tym tylko dla stacji C9 – 1,2 km z czego 400m o średnicy powyżej 1m) - sieci wodociągowe - ok mb - sieci ciepłownicze - ok mb - sieci gazowe - ok mb - sieci teletechniczne - ok mb (tylko dla stacji C9) Powody uciążliwości kolizji i przekładek: - długotrwałe uzgodnienia z gestorami - duże zakresy przebudowy wymagające np. uzyskiwania dodatkowych decyzji LICP, UŚ duża ilość instalacji do przełożenia (nawet kilkadziesiąt km sieci dla jednej stacji), występowanie kolizji wtórnych - nie zinwentaryzowane instalacje podziemne Przebudowa kanału o wym.: 2,4x1,6m na długości ok. 50m 4
5
II LINIA – ODC. CENTRALNY DRĄŻENIE TUNELI
Metro Warszawskie Sp. z o.o. II LINIA – ODC. CENTRALNY DRĄŻENIE TUNELI TBM Anna C13 TBM Maria 100 200 300 C12 400 500 600 700 800 900 1000 C11 1100 1200 1300 1400 1500
6
II LINIA – ODC. CENTRALNY DRĄŻENIE TUNELI POD DNEM WISŁY
Metro Warszawskie Sp. z o.o. II LINIA – ODC. CENTRALNY DRĄŻENIE TUNELI POD DNEM WISŁY TBM Krystyna TBM Elisabetta C14 C13 100 200 300 400 500 600 800 900 700
7
Metro Warszawskie Sp. z o.o.
C9 C10 C9 C10
8
Metro Warszawskie Sp. z o.o.
C12 C11 C11 C12 C13
9
Metro Warszawskie Sp. z o.o.
C14 C15 C14 C15
10
II LINIA – ODC. CENTRALNY AWARIA W REJONIE STACJI A13 POWIŚLE
Metro Warszawskie Sp. z o.o. JET GROUTING osuszenie i oczyszczenie: poziom -3 naprawy tunelu Wisłostrady, wykonanie łącznika.
11
I i II LINIA METRA ZAKUP NOWEGO TABORU
Metro Warszawskie Sp. z o.o. I i II LINIA METRA ZAKUP NOWEGO TABORU
12
Oddzielne kontrakty dla obydwu odcinków – 2 projektantów
II LINIA – ROZBUDOWA Metro Warszawskie Sp. z o.o. I Etap realizacji odcinka zachodniego i wschodniego-północnego: W wyniku konkursu dokonano wyboru wykonawców projektów budowlanych dla I etapu przedłużenia II linii metra obejmujących swoim zakresem: Odcinek zachodni – I etap: - 3 stacje (nazwy robocze: C6 - Księcia Janusza, C7 - Moczydło, C8 – Wolska) - 3,44 km długości - tory odstawcze wraz z komorą do zawracania pociągów za stacją C6 Odcinek wschodni-północny – I etap: - 3 stacje (nazwy robocze: C16 - Szwedzka, C17 – Targówek, C18 – Trocka) - 3,14 km długości - tory odstawcze wraz z komorą do zawracania pociągów za stacją C18 Oddzielne kontrakty dla obydwu odcinków – 2 projektantów Planowany termin zakończenia projektowania – 2014 r.
13
Łączna liczba stacji na linii
II LINIA – ROZBUDOWA Metro Warszawskie Sp. z o.o. Etapy realizacji II linii metra II Etap Etap Liczba stacji odcinka Długość odcinka Łączna liczba stacji na linii Łączna długość linii Odc. centralny 7 6,5 I ETAP (odcinki zach. i wsch.-pn.) 6 (3+3) 6,5 (3,4+3,1) 13 II ETAP (odcinki zach. i wsch.-pn.) 8 (5+3) 9,8 (5,9+3,9) 21 22,8 I Etap II Etap I Etap 13
14
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.