Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWisia Feliniak Został zmieniony 10 lat temu
1
1 Prezentacja wyników badań Warszawa, Listopad 2006 PR FORUM 2006
2
2 Opinie dziennikarzy
3
3 Badania wśród dziennikarzy Próba Wielkość próby N=151 Dziennikarze głównie prasowi Metodologia CATI – Computer Assisted Telephone Interviewing Termin badania Badanie przeprowadzono w dniach
4
4 Od jak dawna korzysta Pan(i) z informacji specjalistów PR?
5
5 Jak często korzysta Pan(i) z informacji specjalistów PR?
6
6 Informacje prasowe bardzo dobrze vs bardzo źle przygotowane
7
7 Informacje prasowe zdecydowanie wiarygodne vs zdecydowanie niewiarygodne
8
8
9
9 Jak często zdarza się, że specjaliści PR… odpowiedzi zdecydowanie się zgadzam i zgadzam się
10
10 Podstawowe wady materiałów prasowych
11
11 Podstawowe zalety materiałów prasowych
12
12 Mocne strony konferencji prasowych
13
13 W związku z jakimi wydarzeniami zazwyczaj kontaktuje się Pan/Pani z agencją lub specjalistą PR?
14
14 Co Pana(ą) najbardziej irytuje w kontaktach ze specjalistami PR?
15
15 Co Pan(i) najbardziej ceni w kontaktach ze specjalistami PR?
16
16 Najważniejsza cecha PRowca niezbędna w pełnieniu jego funkcji
17
17 W jaki sposób zazwyczaj kontaktuje się Pan/Pani ze specjalistą PR?
18
18 Jaką formę przekazu spośród oferowanych przez specjalistów PR ceni sobie Pan(i) najbardziej?
19
19 Czy zdarzyło się, że specjalista PR zwrócił się kiedykolwiek do Pana/Pani z prośbą o zaniechanie publikacji?
20
20 Czy spotkał(a) się Pan(i) z próbami korumpowania dziennikarzy przez pracowników PR?
21
21 Jak może Pan(i) określić rzeczywiste relacje dziennikarz – PRowiec?
22
22 Jaki procent posiadanych przez Pana(ą) informacji pochodzi od specjalistów PR, a jaki z własnych źródeł?
23
23 Opinie prezesów firm
24
24 Badania wśród prezesów firm Przeprowadziliśmy dyskusję z trojgiem szefów firm – klientów agencji PR: Iwona Łaszcz, Prezes Centrum Medycznego LIM Roman Napierała, Area Manager Eastern Europe D-Link Polska Sławomir Wontrucki, Managing Director, LeasePlan Fleet Management Polska Sp. z o.o.
25
25 Czemu służy PR? Tworzenie podstaw komunikacji, np. odpowiedniego języka i pojęć dla danej branży. Zarządzanie komunikacją tak, aby zapobiegać kryzysom. Bezpośrednie docieranie do odbiorców. Tam, gdzie reklama z powodu swojej uproszczonej formy nie będzie działać. Kreowanie potrzeb. PRowiec – psychoterapeuta, który dysponuje umiejętnością przewidywania możliwych scenariuszy wydarzeń i umie na nie reagować. Działania PR mogą zastąpić reklamę, tam gdzie reklama jest zabroniona.
26
26 Weryfikacja skuteczności PR Efektu nie widać od razu gołym okiem. Weryfikacja finansowa jest praktycznie niemożliwa. Czasem badania satysfakcji klientów pozwalają określić, czy działania PRowskie do nich dotarły i jaki wywołały skutek. Czasem jest to kwestia pewnej kultury biznesowej, która nie jest przeliczalna na zyski, ale zapewnia dobrą komunikację z otoczeniem biznesowym, stwarza standardy.
27
27 Co decyduje o wyborze agencji Z pewnością nie cena. Zwłaszcza zbyt niska nie wróży niczego dobrego. Są organizowane przetargi. Ale na końcu decyduje osobisty kontakt – chemia. Doświadczenia z poprzedniego miejsca pracy Rekomendacje znajomych Dobre doświadczenia w danej branży Nagrody są mniej ważne, trudno ocenić za co są przyznawane. Nagrody branży PR są mało znane. Pozycja szefa mniej istotna – nie zawsze dbałość o własną pozycję wiąże się z profesjonalizmem. Lepiej, żeby robił dobry PR klientom, a nie sobie. Dobra agencja PR Musi dysponować wiedzą ekspercką na temat danego rynku. Musi mieć swobodę w kontaktach ze specjalistami w branży. Umie uczyć się branży w trakcie współpracy. I jednocześnie edukuje swojego klienta.
28
28 Polski PR Jest tańszy, nić zachodni. Pod względem profesjonalizmu porównywalny, bez kompleksów Jest kreatywny. Bardziej przygotowany na wyzwania i trudności, mniej uporządkowany i rutynowy. W tej branży pracują bardzo inteligentni ludzie. Korupcja Profesjonalna agencja nie powinna ani inicjować działań nieetycznych, ani się na nie godzić. To od agencji zależy, czy nieetyczne działania będą prowadzone w branży PR. Media Dziennikarze lubią gotowe rozwiązania. Zdarza się, że słabo znają się na branży, na temat której piszą. Przede wszystkim jednak nie lubią pisać dobrze. Poszukują skandali, afer, a pomijają tematy pozytywne, bo uważają je za nudne.
29
29 PRowcy o sobie
30
30 Badania wśród decydentów PR Próba Wielkość próby N=50 Szefowie agencji PR Metodologia CAWI - Computer Assisted Web Interviews (kwestionariusz wypełniany samodzielnie przez respondenta na stronie Internetowej) Termin badania Badanie przeprowadzono w dniach 31 października - 10 listopada
31
31 Staż pracy w branży PR Q22. Ile lat pracuje Pan(i) w branży PR? Średnio 9,4
32
32 Zajmowane stanowisko Q23. Jakie zajmuje Pan(i) stanowisko?
33
33 Średni dzienny czas pracy Q20. Ile czasu w ciągu dnia pracy przeciętnie spędza Pan(i) w swoim biurze? (w godzinach), A ile poza biurem (w godzinach)? 10 godzin
34
34 Częstotliwość wyjazdów służbowych Q21. Ile razy w miesiącu przeciętnie zdarzają się Pan(i) wyjazdy służbowe?
35
35 PRowcy o swojej branży
36
36 Aktywność PR w Polsce w poszczególnych branżach farmacja/ medycyna/ zdrowie finanse FMCG IT polityka budownictwo przemysł spożywczy kosmetyki media technologie motoryzacja korporacje telekomunikacja sprawy społeczne/ samorządowe usługi energetyka turystyka/ sport edukacja/ nauka kultura/ rozrywka projekty unijne b2b przemysł inne Q1. Proszę powiedzieć, w jakich branżach działalność PR jest obecnie najbardziej aktywna? Q2. A czy są branże, w których PR jest mało aktywny, a powinien być? Q3. W jakiej branży można się Pana(i) zdaniem spodziewać znaczącego wzrostu aktywności działań PR w najbliższych latach? najbardziej aktywneza mało aktywnespodziewany wzrost aktywności
37
37 Ocena obecnej sytuacji PR w Polsce pod względem biznesowym Q4. Jak Pan(i) ocenia obecną sytuację PR w Polsce pod względem biznesowym?
38
38 Rokowania dla biznesu PR na najbliższy rok Q5. Jak wg Pana(i) sytuacja w biznesie PR zmieni się w ciągu najbliższego roku?
39
39 Czynniki ułatwiające działalność PR Q6. Proszę spojrzeć na poniższą listę pozytywnych czynników - ułatwiających działalność PR – i wskazać 3 najbardziej w ostatnim czasie wpływające na rozwój Pana(i) działalności? lepsza współpraca z mediami lepsi pracownicy na rynku pracy w branży PR klienci poszukują tańszych od klasycznej reklamy form promocji rosnące budżety dotychczasowych klientów większa różnorodność działań PR zamawianych przez klientów (np. relacje z mediami i eventy, komunikacja wewnętrzna, systemy antykryzysowe itp) klienci poszukują nowych form promocji poza tradycyjną reklamą rosnąca liczba nowych klientów rosnąca wiedza klientów na temat PR
40
40 Czynniki utrudniające działalność PR Q7. Proszę się przyjrzeć poniższej liście negatywnych czynników – hamujących rozwój działalności PR – i wskazać 3 najbardziej w ostatnim czasie dla Pana(i) uciążliwe. wykraczające poza zakres działań PR oczekiwania klientów brak fachowej kadry zbyt niskie wynagrodzenia trudności ze znalezieniem profesjonalnych podwykonawców trudne relacje z mediami problemy z egzekwowaniem płatności wysoka bariera wejścia brak klientów
41
41 Częstotliwość podejmowania różnego rodzaju działań Q8. Proszę spojrzeć na tę listę różnych typów działań w ramach PR i uszeregować je w kolejności od najczęściej, do najrzadziej podejmowanych. Relacje z mediami Strategia komunikacyjna Event CSR/Sponsoring Działania antykryzysowe Szkolenia Relacje inwestorskie Public Affairs & Lobbing Produkcja gadżetów Komunikacja wewnętrzna Projektowanie ogłoszeń i/lub reklam Badania rynku Audyty komunikacji Planowanie i kupowanie mediów Działania na szkodę konkurencji klienta (tzw. czarny PR)
42
42 Typowy dzień pracy PR-owca
43
43 O której wstaje rano? Q9. O której Pan(i) zazwyczaj wstaje
44
44 Od jakiego medium zaczyna dzień? Q10. Czy zazwyczaj zaczyna Pan(i) dzień od
45
45 Czy wyłącza telefon komórkowy na noc? Q11. Czy wyłącza Pan(i) na noc telefon komórkowy? Q12. Jeśli tak, to o której godzinie zazwyczaj włącza Pan(i) telefon komórkowy? A której Pan(i) wyłącza? O której wyłącza telefon (12 osób): 1 osoba – 20.00 1 osoba – 21.00 2 osoby – 22.00 1 osoba – 22.30 5 osób – 23.00 2 osoby – 24.00
46
46 Czy pali? Q13. Czy pali Pan(i) papierosy? Q14. Ile przeciętnie papierosów wypala Pan(i) w ciągu dnia? Ile papierosów wypala dziennie (9 osób): 4 osoby - 20 papierosów 1 osoba - 15 papierosów 3 osoby - 5 papierosów 1 osoba - 2 papierosy
47
47 Co pije rano? Q11. Jaki pierwszy napój wypija Pan(i) rano?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.