Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Warszawa 2010
2
Warszawa 2010 Według 70% warszawiaków Fryderyk Chopin najbardziej związany jest z Żelazową Wolą. Dla 19% z Paryżem, a dla 8% z Warszawą. Większość Polaków również uważa, że kompozytor jest najbardziej związany z Żelazową Wolą (70%). Dla 12% z Warszawą i 11% z Paryżem. 54% warszawiaków jest zdania, że Fryderyk Chopin spędził dzieciństwo oraz okres dorastania w Żelazowej Woli. Co piąty natomiast uważa, że miejscem tym jest Warszawa. Co dziesiąty warszawiak wskazuje Paryż. 60% Polaków dzieciństwo i okres dorastania kompozytora utożsamia z Żelazową Wolą. Dla 9% jest to Warszawa, a dla 5% Paryż. Źródło: Centrum Komunikacji Społecznej, Urząd m.st. Warszawy na podstawie badań TNS OBOP i MillwardBrown SMG/KRC
3
Warszawa 2010 Działania m. st. Warszawa w związku z obchodami
dwusetnej rocznicy urodzin Fryderyka Chopina Rok 2010 został ustanowiony decyzją Parlamentu Rokiem Fryderyka Chopina
4
Warszawa 2010 Celem głównym działań jest podniesienie świadomości
o Warszawie jako mieście Chopina, w którym artysta żył i rozwijał swój talent przez prawie 20 lat. Chopin spędził w Warszawie połowę swojego życia.
5
Warszawa 2010 Projekty promocyjne 5
6
Graficzna koncepcja komunikacji Roku Chopinowskiego
7
Audioprzewodnik mp3 Audioprzewodnik „Warszawa Chopina” umożliwia turyście spacer łączący 14 miejsc w przestrzeni miasta, związanych z życiem artysty. Przewodnik jest dostępny w 8 językach (angielski, niemiecki, francuski, japoński, rosyjski, chiński, hiszpański, polski).
8
Oznakowanie trasy Chopina
multimedialne ławeczki Chopina – zawierają opisy poszczególnych miejsc oraz schemat trasy, umożliwiają wysłuchanie fragmentu muzyki Chopina fotokody umożliwiają pobranie dodatkowych informacji w postaci tzw. aplikacji chopinowskiej
9
Gra Chopinowska Opracowana została gra online będąca gadżetem promującym postać Chopina i Warszawę jako miasto Chopina. Gra dostępna jest w pięciu wersjach językowych poprzez miejską stronę internetową. Trwają prace nad chińską i japońską wersją językową. um.warszawa.pl/chopin2010/gra
10
Aplikacja na telefony komórkowe
Opracowana została aplikacja na telefony komórkowe, zawierająca m.in.: przewodnik po miejscach chopinowskich, podstawowe informacje turystyczne o mieście, muzykę Chopina, mapkę miejsc chopinowskich, kalendarz wydarzeń. Aplikację pobiera się poprzez bluetooth w wybranych punktach warszawskiej informacji turystycznej, poprzez fotokody na ławeczkach chopinowskich, internetowe serwisy multimedialne, standy na międzynarodowych targach turystycznych i inwestycyjnych oraz poprzez miejską stronę www.
11
Mural Chopinowski Kolejny projekt wykorzystujący przestrzeń publiczną w Warszawie, przedstawiający Chopina w nowoczesny atrakcyjny sposób, szczególnie dla młodych ludzi. W planie są trzy kolejne murale w rejonie ulicy Tamka.
12
Gadżety Kampania skierowana do producentów gadżetów reklamowych mająca na celu zachęcenie ich do produkcji projektów wyłonionych poprzez ogłaszane przez Biuro Promocji Miasta konkursy na nowoczesną pamiątkę chopinowską z Warszawy
13
Konkurs „Visit Chopin in Warsaw”
Na portalu MillionYou.com przeprowadzony został konkurs na spoty zachęcające obcokrajowców do odwiedzenia stolicy w Roku Chopinowskim 2010. Zwycięskie filmy są wykorzystywane w działaniach promocyjnych Miasta. Kliknij, by zobaczyć
14
Książka „Warszawa F. Chopina”
Książka przedstawia 20-letni okres życia jaki spędził kompozytor w Warszawie. Książka w językach: polskim, francuskim i angielskim. Książka przekazana została do bibliotek publicznych w całej Polsce.
15
Kampania informacyjna w Polsce
kampania public relations skierowana do mediów dot. audioprzewodnika MP3 „Warszawa Chopina” publikacje i reklamy prasowe (m.in. Newsweek, Polityka, Gazeta Wyborcza, Press, Beethoven Magazine, Przegląd, Twoja Muza, Gość Niedzielny, Warsaw Faces) interaktywna strona internetowa reklama w Internecie, m.in. na YouTube (bannery i videoklipy) reklamy na siatkach wielkoformatowych w ośmiu największych miastach w Polsce
16
Kampania reklamowa za granicą skupiona na 5 krajach: Francja, Rosja, Japonia, Chiny, USA
wizyty studyjne dla zagranicznych dziennikarzy materiały prasowe dla dziennikarzy publikacje i reklamy prasowe (m.in. CNN Traveller, CNBC European Business, Japan Times) interaktywna strona internetowa reklama w Internecie (bannery i videoklipy) reklamy w magazynach pokładowych linii lotniczych
17
Kampania reklamowa za granicą skupiona na 5 krajach: Francja, Rosja, Japonia, Chiny, USA
stoiska tematyczne na targach turystycznych dwie międzynarodowe kampanie telewizyjne w CNN
18
Odliczanie do Roku Chopinowskiego w CNN
Biuro Promocji Miasta zaplanowało serię 15 sek. spotów telewizyjnych, stanowiących „odliczanie” do rozpoczęcia roku Tło muzyczne stanowił fragment utworu Fryderyka Chopina. Była to wspólna kampania Miasta oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Biura Obchodów Chopin 2010. Kliknij, by zobaczyć
19
Konkurs i wystawa plakatów Fryderyku! Wróć do Warszawy!
Wspólnie z AMS zorganizowano konkurs skierowany do studentów i absolwentów uczelni plastycznych i artystycznych. Zwyciężył plakat Chopin Live in Warsaw, a pięć kolejnych otrzymało wyróżnienie. Konkurs zakończył się wystawą 38 najlepszych prac na Krakowskim Przedmieściu. Najlepsze plakaty będą promować Warszawę na nośnikach typu citylight w całym kraju. Na kanwie konkursu, przygotowana została książka podkreślająca związek Chopina z Warszawą.
20
Chopinowskie body W roku 2010, każde narodzone dziecko meldowane w Warszawie, otrzyma okolicznościowe chopinowskie ubranko (body).
21
Film „Warszawa Chopina”
W nawiązaniu do projektu audioprzewodnika powstaje film promocyjny, który będzie wykorzystywany na targach, dystrybuowany do szkół i prezentowany w Kordegardzie. Będzie go również można ściągnąć z miejskiej strony www.
22
Oznakowanie Portu Lotniczego im. F. Chopina
Warszawskie lotnisko zostanie specjalnie oznakowane, tak aby każda przybywająca osoba od pierwszego spotkania z Warszawą wiedziała, że znajduje się w mieście Chopina.
23
Visit Chopin in Warsaw Na specjalnej platformie multimedialnej, w 6 miastach, przez 24 h na dobę, wykonywane będą na fortepianie utwory Chopina. Kilkudziesięciogodzinny nieustający koncert chopinowskibędzie próbą pobicia rekordu Guinessa.
24
Przejścia z motywem klawiatury
Projekt wykorzystuje motyw klawiatury w warszawskiej przestrzeni miejskiej
25
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.