Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKornelia Pasiak Został zmieniony 10 lat temu
1
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO Uwarunkowania rozwoju sektora handlu i usług elektronicznych w województwie podlaskim – Charakterystyka sektora handlu i usług elektronicznych dr Jacek Marcinkiewicz
2
Sektor handlu i usług elektronicznych
Plan prezentacji Problemy definicyjne Usługobiorcy Usługodawcy Sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw sektora e-commerce województwa podlaskiego Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
3
Czy jest sektor e-commerce?
Handel elektroniczny (e-handel, e-commerce) obejmuje transakcje przeprowadzone przez sieci komputerowe. Towary i usługi są zamawiane przez te sieci, ale płatność i ostateczna dostawa zamówionego towaru lub usługi może być dokonana w sieci lub poza siecią. Zamówienia otrzymane przez telefon, telefaks lub nie są elementem e-handlu. (GUS) Usługa elektroniczna to usługa świadczona w sposób zautomatyzowany przez użycie technologii informacyjnych, za pomocą systemów teleinformatycznych w publicznych sieciach telekomunikacyjnych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron w tej samej lokalizacji. Od usługi w ujęciu tradycyjnym, e-usługę odróżnia brak udziału człowieka po drugiej stronie oraz świadczenie na odległość. (PARP) Działalność usługowa mieści w sobie działalność handlową, a drugiej strony usługi takie jak aukcje czy porównywarki cen czy fora użytkowników są elementem handlu elektronicznego. Ze względu na dynamiczny charakter środowiska, w którym oba pojęcia funkcjonują wydaje się niemożliwe jednoznaczne rozgraniczenie pojęć e-handlu i e‑usług. Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
4
Sektor handlu i usług elektronicznych
Odsetek obywateli w wieku 16–74 lat robiących zakupy internetowe w wybranych krajach europejskich Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
5
Asortyment sklepów – zagospodarowanie branż e-commerce
Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
6
Sektor handlu i usług elektronicznych
Współczynnik penetracji szerokopasmowych łączy stałych w krajach UE w lipcu 2011 r. (w %) Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
7
Sektor handlu i usług elektronicznych
Wykorzystanie technologii ICT w Polsce i w województwie podlaskim w latach 2007, 2011 Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
8
Struktura przedsiębiorstw według prędkości połączeń internetowych
Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
9
Sektor handlu i usług elektronicznych
Odsetek gospodarstw domowych w Polsce posiadających w domu dostęp do Internetu (w tym szerokopasmowego) w latach Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
10
Sektor handlu i usług elektronicznych
Osoby zamawiające lub kupujące przez Internet towary lub usługi do użytku prywatnego (w %) w Polsce w latach Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
11
Sektor handlu i usług elektronicznych
E-sprzedaż w przedsiębiorstwach w Polsce i w województwie podlaskim w latach 2006, 2010 Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
12
Struktura sklepów internetowych ze względu na:
liczbę osób obsługujących średnią miesięczną liczbę sprzedawanych produktów budżet marketingowy okres działania sklepu Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych Źródło: opracowanie własne (N=60).
13
Kondycja ekonomiczna badanych podmiotów w opinii respondentów
Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
14
Zmiana poziomu przychodów badanych podmiotów w okresie ostatniego roku
Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
15
Sektor handlu i usług elektronicznych
Oczekiwana zmiana kondycji ekonomicznej firmy w perspektywie najbliższych 3 lat Białystok, r. Sektor handlu i usług elektronicznych
16
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! dr Jacek Marcinkiewicz
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.