Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przemysł lotniczy Nieograniczone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania technologiczne European Economic Congress 2010 Katowice, 31.05-2.06.2010 Dr Tomasz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przemysł lotniczy Nieograniczone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania technologiczne European Economic Congress 2010 Katowice, 31.05-2.06.2010 Dr Tomasz."— Zapis prezentacji:

1 Przemysł lotniczy Nieograniczone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania technologiczne European Economic Congress 2010 Katowice, 31.05-2.06.2010 Dr Tomasz Kośmider TECHNOLOGY PARTNERS Foundation

2 Aktualne trendy w organizacji i prowadzeniu działalności B+R Open Innovation Model prowadzenia działalności B+R pozwalający przedsiębiorstwom na najlepsze wykorzystanie zasobów wewnętrznych i zewnętrznych. Tworzenie silnych struktur organizacyjnych B+R, które muszą zarządzać nie tylko własną działalnością B+R, ale tworzyć również system akwizycji B+R z zewnątrz i nadzorować proces integrowania kontraktowanych na zewnątrz prac badawczych z działalnością jednostki badawczej / firmy European Economic Congress 2010 Katowice, 31.05-2.06.2010 Dr Tomasz Kośmider TECHNOLOGY PARTNERS Foundation Wprowadzenie

3 Open Innovation: Model prowadzenia działalności B+R pozwalający przedsiębiorstwom na najlepsze wykorzystanie zasobów wewnętrznych i zewnętrznych. Open Innovation Źródło: Chesbrough, Henry, The Logic of Open Innovation: Managing Intellectual Property, 2003, California Management Review 45(3) European Economic Congress 2010 Katowice, 31.05-2.06.2010 Dr Tomasz Kośmider TECHNOLOGY PARTNERS Foundation

4 Źródło: Chesbrough, Henry, The Logic of Open Innovation: Managing Intellectual Property, 2003, California Management Review 45(3) CLOSED INNOVATIONOPEN INNOVATION Najlepsi ludzie w naszym obszarze pracują dla nas. Nie wszyscy najlepsi ludzie pracują dla nas. Musimy pracować z najlepszymi ludźmi z, jak i spoza naszej organizacji. Aby osiągnąć zysk z B+R, musimy wymyślić, opracować i wdrożyć to sami. Zewnętrzne B+R może tworzyć znaczącą wartość. Wewnętrzne B+R jest potrzebne, by skorzystać z części tej wartości. Jeżeli pierwsi coś wymyślamy, to pierwsi wprowadzamy to na rynek. Nie musimy być źródłem badań, aby osiągnąć z nich zyski. Organizacja, która wprowadza coś na rynek jako pierwsza, wygrywa. Stworzenie dobrego modelu biznesowego jest lepsze niż wprowadzenie czegoś jako pierwszy na rynek. Jeżeli tworzymy najwięcej najlepszych pomysłów w sektorze, wygrywamy. Jeżeli wykorzystamy najlepiej wewnętrzne i zewnętrzne pomysły, wygrywamy. Musimy kontrolować naszą własność intelektualną, aby nasi konkurenci nie czerpali z niej korzyści. Powinniśmy czerpać zyski z wykorzystania naszej własności intelektualnej przez innych, oraz korzystać z własności intelektualnej innych, jeżeli pozwala to rozwijać nasz model biznesowy. European Economic Congress 2010 Katowice, 31.05-2.06.2010 Dr Tomasz Kośmider TECHNOLOGY PARTNERS Foundation Open Innovation

5 Presented by R Forster ETN Airbus Holistic Roadmap to the Future

6 Flow Control Technologies Low Emissions Systems: Low Pressure Bleed Systems Fuel Cells Innovative Engine Architecture The Right Material New Generation Composite Design & Manufacturing Low Emissions Operations: Taxiing with Engines Stopped Fuel Efficiency: from Evolution to Revolution? Breakthroughs for fuel burn reduction are possible … Fuel Saving is part of our core business. Powered by bio-fuels

7 Natural or hybrid laminar flow Wave drag control Advanced Riblets Aerodynamics - Flow Control Technologies Fuel saving up to 10%. Innovative Aircraft Configuration

8 Weights - Use of the right material Composite Wing Hybrid Fuselage with large panels Composite Belly Fairing Composite Empennage Ti: Landing Gears, Pylons, Attachments Al/Al-Li: Frames, Ribs, Floor beams, Gear bays,.. A350-900 XWB Material Breakdown (%) Including Landing Gear Next Step: New generation composite design and manufacturing Next Step: New generation composite design and manufacturing Fuel saving up to 5%.

9 Source: www.turbomeca.com Decrease NOx Emissions Impact Low NOx combustion chambers Fuel burn reduction translates into NOx reduction Source: Lacis & al. (1990) Could be recovered if reduced aircraft speed NOx Emissions & Impact in Flight Flying lower might help for NO x … but increases fuel burn up to +6% (for 4000ft cruise altitude reduction at M 0.85)

10 Contrails Formation A better understanding is needed for contrails formation contrails persistence cirrus formation A better understanding is needed for contrails formation contrails persistence cirrus formation The avoidance of the contrails/cirrus formation areas may be envisaged: Flying lower or higher Flying lower or higher However impact on fuel burn, thus CO 2 emissions Adapting Flight Path to weather Adapting Flight Path to weather Significant impact on ATC The avoidance of the contrails/cirrus formation areas may be envisaged: Flying lower or higher Flying lower or higher However impact on fuel burn, thus CO 2 emissions Adapting Flight Path to weather Adapting Flight Path to weather Significant impact on ATC Contrails formation conditions Potential Solutions for Contrails & Cirrus Formation Contrails and cirrus effect not yet understood !

11 Airbus is a leader of Clean Sky JTI which is an innovative and large programme that will radically improve the impact of Air Transport on the environment while strengthening and securing European aeronautics industrys competitiveness. TOTAL Budget: 1,6 B over 7 years Start: 2007 Founding members: AgustaWestland Airbus Alenia Aeronautica Dassault Aviation EADS-CASA Eurocopter Fraunhofer Liebherr-Aerospace Rolls-Royce Saab Aerospace Safran Thales Target CO 2 ~12 to 20% Noise ~10dB Clean Sky JTI purpose is to demonstrate and validate the technological breakthroughs that are necessary to reach the environmental goals set by the Advisory Council for Aeronautics Research in Europe (ACARE) Clean Sky The Joint Technology Initiative for Aeronautics & Air Transport

12 Efektywność działalności B+R zależy od posiadania przez określoną strukturę (formalną lub nieformalną) odpowiedniej masy krytycznej, umożliwiającej sprawną realizację pełnego cyklu przedsięwzięć związanych z komercjalizacją nowych technologii, tj.: - Opracowanie założeń naukowych i ekonomicznych projektu badawczego; - Przygotowanie i realizacja projektu badawczego; - Opracowanie dokumentacji i prezentacji wyników naukowych; - Opracowanie dokumentacji i prezentacji analizy ekonomicznej, będącej uzasadnieniem dla komercjalizacji nowej technologii; - Opracowanie dokumentacji odnoszącej się do praw własności intelektualnej; - Opracowanie dokumentacji finansowej i prawnej, materiałów negocjacyjnych i kontraktowych; - Posiadanie odpowiednich kontaktów zewnętrznych (krajowych i zagranicznych), łącznie z infrastrukturą (zespół kompetentnych osób i zaplecze biurowe). European Economic Congress 2010 Katowice, 31.05-2.06.2010 Dr Tomasz Kośmider TECHNOLOGY PARTNERS Foundation Struktury B+R - czynniki określające efektywność B+R


Pobierz ppt "Przemysł lotniczy Nieograniczone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania technologiczne European Economic Congress 2010 Katowice, 31.05-2.06.2010 Dr Tomasz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google