Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
październik 2004 r.
2
Restrukturyzacja - droga do outsourcingu, outsourcing - sposób na restrukturyzację. Studium przypadku R&M MainServ Sp. z o.o.
3
Historia Udział R&M w procesie nabycia udziałów w EW Services
Vattenfall nabywa akcje EW S.A. Zakup 74% udziałów przez R&M 25/03/2004 27/01/2000 Podpisanie umowy pomiędzy EW S.A. i R&M Utworzenie Pionu Remontów EW S.A. 07/11/2003 02/01/2001 Przejęcie obsługi nawęglania 11/2001 01/12/2002 Kilka słów na temat tego jak powstała EW Services. Jakaś anegdota z życia firmy 01/12/2003 Potencjalny inwestor strategiczny Utworzenie spółki EW Services Udział R&M w procesie nabycia udziałów w EW Services październik 2004 r.
4
Restrukturyzacja - droga do outsourcingu
EW S.A. - przed restrukturyzacją Elektrociepłownia Siekierki Ciepłownia Wola Administracja Produkcja Remonty Administracja Produkcja Remonty Elektrociepłownia Żerań Administracja Produkcja Remonty Elektrociepłownia Pruszków Administracja Produkcja Remonty Zarząd EW S. A. Elektrownia Powiśle Administracja Produkcja Remonty Ciepłownia Kawęczyn Administracja Produkcja Remonty październik 2004 r.
5
Restrukturyzacja - droga do outsourcingu
EW S.A. - I etap restrukturyzacji Departament Controllingu Departament Organizacyjny Departament Rozwoju Departament Zasobów Ludzkich Departament Sprzedaży Departament Finansowy Pion Logistyki Pion Usług Ogólnych Dyrektor ds Strategii Dyspozytornia Produkcji EC Siekierki EC Żerań Kawęczyn EC Pruszków C Wola Powiśle Produkcji Pion Remontów Pion Usług Socjalnych Integracji Dyrektor Generalny Pion Nadzoru Właścicielskiego Pakiet gwarancji socjalnych = poziom strategiczny = poziom podstawowy = poziom pomocniczy = coaching październik 2004 r.
6
Restrukturyzacja - droga do outsourcingu
Inwestor strategiczny Oczekiwania EW S.A. od outsourcingu Pionu Remontów: niższe koszty usług serwisowo - remontowych wyższy poziom świadczonych usług koncentracja na restrukturyzacji w obszarze własnej działalności podstawowej realizacja zobowiązań pracowniczych i socjalnych / spokój społeczny październik 2004 r.
7
Restrukturyzacja - droga do outsourcingu
Umowy serwisowo - remontowe Budżet kosztów remontów Klienta 100% Wolny rynek Remonty planowe Serwis przemysłowy (umowa na stały zakres) Czas (lata) październik 2004 r.
8
Outsourcing - sposób na restrukturyzację
Działania nowej spółki: opracowanie strategii i struktury organizacyjnej przegląd i optymalizacja procesów restrukturyzacja zatrudnienia opracowanie nowego motywacyjnego systemu wynagradzania (BSC) zmiana kultury organizacyjnej rozwój systemów IT wspomagających zarządzanie assessment (ocena zasobów ludzkich / kluczowych pracowników) dostosowanie do działania na wolnym rynku - konkurencja budowa systemu komunikacji wewnętrznej budowa wizerunku firmy październik 2004 r.
9
Outsourcing - sposób na restrukturyzację
Efekty: obniżenie kosztów stałych poprawa organizacji pracy wzrost wydajności wzrost wykorzystania potencjału obniżenie absencji chorobowej zmiana mentalności i postaw pracowników podniesienie kompetencji październik 2004 r.
10
Outsourcing - sposób na restrukturyzację
Inwestor strategiczny - wartość dodana: nowe produkty i technologie doświadczenie w różnych gałęziach rynku - poszerzenie rynku doświadczenie w outsourcingu wsparcie w przejmowaniu obszarów / spółek utrzymania ruchu w przemyśle wsparcie w sprzedaży kompleksowych usług serwisowych w drodze outsourcingu JMT - rozwój pracowników, wymiana doświadczeń możliwość realizacji dużych projektów / gwarancje bezpieczeństwo Klienta dostęp do zasobów wiedzy specjalistycznej i rozwiązań październik 2004 r.
11
Outsourcing - sposób na restrukturyzację
Usługi R&M od kontraktów jednostkowych do koncepcji full-service październik 2004 r.
12
Outsourcing - sposób na restrukturyzację
Model kontraktu dla ośrodków przemysłowych: RKM®, zarządzanie współpracą regionalną, gwarancja dyspozycyjności urządzeń i oszczędności do 25% październik 2004 r.
13
Outsourcing - sposób na restrukturyzację
R&M MainServ obrót roczny - ok. 80 mln PLN zatrudnienie – 562 pracowników usługi utrzymania ruchu w branżach: mechanicznej elektrycznej pomiarów i systemów automatyki Rheinhold & Mahla AG – Bilfinger Berger Services obrót roczny - ok. 800 mln Euro zatrudnienie pracowników serwisy techniczne w przemyśle: chemicznym petrochemicznym farmaceutycznym spożywczym hutniczym energetycznym październik 2004 r.
14
Rola konsultantów w procesie outsourcingu
Tworzenie Centrum Usługowego Tworzenie nowego podmiotu Podnoszenie konkurencyjności Restrukturyzacja organizacyjna Proces wydzielenia Doskonalenie Organizacji po wydzieleniu Organizacja oparta na centrach odpowiedzialności Rynek wewnętrzny (lista i cennik usług) Controlling strategiczny i operacyjny Identyfikacja i rozwój liderów zmian Strategia nowej spółki Zasady rozliczeń pomiędzy spółką matką Model biznesowy i struktura organizacyjna Biznes plan Transfer pracowników Wdrożenie strategicznego systemu zarządzania wynikami Wdrożenie nowego systemu wynagradzania Zmiana kultury organizacyjnej Rozwój kompetencji w zakresie zarządzania zmianą Zarządzanie zmianą – mobilizacja i komunikacja październik 2004 r.
15
Przebieg projektu doskonalenia organizacji
2003 2004 Powiązanie BSC z systemami planowania i raportowania Opracowanie systemu motywacyjnego bazującego na BSC Kick Off / szkolenia w zakresie BSC Opracowanie Mapy Strategii Identyfikacja strategicznych mierników Kaskadowanie BSC Analiza organizacji Opracowanie założeń do wdrożenia aplikacji IT Analiza istniejącej i modelowanie docelowej kultury organizacyjnej Opracowanie systemu wynagrodzeń Szkolenia Change Management Szkolenia M&A Mobilizacja i komunikacja mobilizacja październik 2004 r.
16
Podstawowe produktu projektu
Obszar Podstawowe wyniki prac Opracowanie i wdrożenie systemu Balanced Scorecard Rekomendacje dla systemu kontroli zarządzania jako wynik badania Strategy Scan Korporacyjna Mapa Strategii Opisane Key Performance Indicator na poziomie strategicznym i operacyjnym Wdrożenie systemu wynagrodzeń System wartościowania stanowisk Projekt systemu wynagrodzeń podstawowych oraz systemu motywacyjnego opartego na BSC Opracowanie modelu kultury organizacyjnej Model docelowej kultury organizacyjnej wspierającej strategię firmy Zidentyfikowane wartości firmy Zarządzanie zmianą / fuzje i przejęcia - szkolenia Przekazana wiedza nt.Change Management, Mergers & Acquisition Zidentyfikowane nośniki synergii firmy Propozycja konsolidacji wybranych funkcji dla firm w grupie R&M październik 2004 r.
17
Hewitt Associates Hewitt Associates jest światowym liderem doradztwa w zakresie zarządzania strategicznego koncentrującym się na rozwiązaniach w dziedzinie kapitału ludzkiego Firma powstała w 1940 roku w USA, w Polsce obecna jest od 1995 roku Wśród naszych klientów jest ponad połowa firm z listy Fortune 500 14 miejsce na liście największych firm konsultingowych na świecie (wg.Consultant News) Jesteśmy obecni na najważniejszych rynkach na świecie Firma jest notowana na Giełdzie Nowojorskiej NYSE 2 mld $ globalnych przychodów Ponad 2.400 klientów pracowników w 38 krajach październik 2004 r.
18
Hewitt Associates - usługi
Restrukturyzacja i Transformacja Zarządzanie Zasobami Ludzkimi Wynagrodzenia Fuzje i przejęcia Obsługa procesów restrukturyzacyjnych Systemy pomiaru i oceny wyników firmy (BSC) Transformacja biznesowa oparta o System Zarządzania Wartością firmy Usprawnianie procesów Budowanie kultury wysokich wyników Systemy zarządzania wynikami pracy Modele kompetencji Zaangażowanie pracowników i optymalizacja inwestycji w HR Budowanie przywództwa w organizacji Efektywność działu zasobów ludzkich Pomiar inwestycji w kapitał ludzki (ROI) Audyt systemu wynagrodzeń Projektowanie systemu wynagrodzeń: - zasadniczych (systemy oparte na wartościowaniu stanowisk pracy; elastyczne systemy wynagrodzeń zasadniczych - broadbanding) - motywacyjnej części systemu wynagrodzeń (systemy premiowe; pakiety świadczeń; wynagrodzenia zmienne dla pracowników działu sprzedaży; pakiety wynagrodzeń dla kluczowych pracowników) Badania rynku wynagrodzeń (Wynagrodzenia pieniężne, Pakiety świadczeń, Podwyżki wynagrodzeń, Praktyki w zakresie wynagrodzeń, Samochody służbowe - praktyki) Szkolenia zamknięte październik 2004 r.
19
Wykaz wybranych referencji z Europy Środkowo-Wschodniej w sektorze energetycznym
SMP, Ostrava VCP, Kaliningrad DDGAZ, Pecz Eesti Gaas, Talin Latvijas Gaze, Ryga Romgaz, Medias październik 2004 r.
20
Solutions for Industrial Services
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.