Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMścisław Smyczyński Został zmieniony 10 lat temu
1
JESIENNE ORIGAMI propozycje wykorzystania techniki origami w pracy z młodszym czytelnikiem
2
Origami – sztuka składania papieru
Świat bez sztuki naraża się na to, że będzie światem zamkniętym na miłość. Jan Paweł II Gdy skutecznie używamy własnych rąk nasze serca najbardziej przepełnione są pokojem. Akira Yoshizawa
3
Czym jest origami? sztuka składania papierowych modeli, tworzenia papierowych figurek (nazwa pochodzi od japońskich słów – ori – składać, kami – papier) sposób spędzania wolnego czasu zabawa forma wspierania kształcenia ważne narzędzie edukacji i terapii
4
Zalety origami (walory dydaktyczne, wychowawcze i terapeutyczne)
rozwija sprawność manualną (zginanie, składanie, nacinanie, cięcie ) i usprawnia motorykę dziecka ćwiczy koordynację wzrokowo–ruchową angażuje pracę dwóch rąk, co powoduje stymulację obu półkul mózgowych
5
Zalety origami Wpływa na rozwój sprawności językowej, czynności słuchania i czytania doskonali koncentrację uwagi, logiczne myślenie, pamięć stymuluje rozwój wyobraźni przestrzennej
6
Zalety origami wspomaga rozumienie podstawowych pojęć określających stosunki przestrzenne oraz geometrycznych stymuluje rozwój intelektualny dziecka (od myślenia odtwórczego do twórczego) tanie hobby
7
Zalety origami pozwala się zrelaksować, odpręża, uspokaja
uczy cierpliwości, dokładności, precyzji, pomysłowości, staranności pozwala odkryć swoje artystyczne zdolności pozwala na racjonalnie wykorzystanie czasu wolnego poprzez sprecyzowanie swoich zainteresowań
8
Zalety origami poprawia samoocenę dziecka, dowartościowuje, zaspokaja potrzebę sukcesu wdraża do estetycznego i dokładnego wykonywania prac uczy efektywnego współdziałania w zespole umożliwia podejmowanie działań na rzecz innych
9
Zalety origami w bibliotece
sprzyja lepszemu wizerunkowi biblioteki w szkole wytwarza u dzieci pozytywną motywację do odwiedzin biblioteki zachęca czytelników do stałych kontaktów z biblioteką i książkami (nie tylko z zakresu origami) pomaga w lepszym poznaniu czytelników i zaprzyjaźnieniu się z nimi
10
Możliwości wykorzystania origami w bibliotece szkolnej
prowadzenie koła origami w trakcie zajęć z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej, podczas doraźnych zastępstw w charakterze upominku lub nagrody podczas imprez bibliotecznych i szkolnych
11
Dekoracje okolicznościowe
(wystrój biblioteki, gazetki, wystawki biblioteczne, imprezy szkolne)
12
Festyny, kiermasze
13
Pozaszkolne konkursy plastyczne
Projekt okładki mojej ulubionej książki
14
Pozaszkolne konkursy plastyczne
Projekt okładki mojej ulubionej książki
15
Papieska zakładka do książki
Pozaszkolne konkursy plastyczne Papieska zakładka do książki
16
DEKALOG ORIGAMI 1. Papier składamy czystymi rękami.
2. Uważamy, aby nie pomiąć papieru. 3. Wszystkie złożenia wykonujemy równo i starannie. 4. Linie zagięć wygładzamy kostką domina. 5. Uważnie słuchamy wskazówek pani, aby wykonać zagięcia w określonej kolejności.
17
DEKALOG ORIGAMI 6. Żadnego złożenia nie pomijamy i nie lekceważymy.
7. Pracujemy na sztywnej powierzchni (np. stole). 8. Staranne zagięcia + równe złożenia = piękna forma origami. 9. Pracujemy w ciszy i skupieniu. 10. Do klejenia origami używamy niewielkiej ilości kleju.
18
Książeczka origami MOJA RODZINA MÓJ ULUBIONY KOLOR MOJE HOBBY
MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA MOJE MARZENIE MOJE ULUBIONE ZWIERZĄTKO
19
Origami story - Rybka Opowiem wam bajeczkę. Bajeczka zapisana jest na kwadratowej kartce papieru. Dlatego każdy z was musi mieć przed sobą kwadrat. To bajeczka o kartce, która nie chciała być kanciastym kwadratem. - Znudziło mi się stanie na jednej nodze – westchnęła karteczka i z żalu załamała rączki. Wtedy powiał wiatr i złożył karteczkę na pół. - Hura! - wrzasnęła karteczka – Jestem trapezem. Jak przyjemnie jest leżeć na długim boku! (podstawie) Karteczka odprężyła się i zasnęła. Kiedy obudziła się, poczuła, że małe nasionko fasoli cały czas uwierało ją w plecy. Zaczęła je masować rączką – najpierw delikatnie, potem mocniej i jeszcze mocniej. Ale ból niestety nie ustępował. Karteczka przewróciła się na drugą stronę i znowu masowała plecki. Najpierw delikatnie, potem mocniej i bardzo mocno. - Co za ulga! -powiedziała karteczka i z zadowolenia zatarła rączki. Poczuła się bardzo szczęśliwa również z innego powodu. Czy wiecie już dlaczego?
20
Ciekawe strony www (strona Polskiego Centrum Origami)
21
Opracowały Maria Młynarczyk, Bożena Studniewska TNBSP Lublin
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.