Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Multiagent Simulator Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe „Glider” Kraków, 14.05.2009.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Multiagent Simulator Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe „Glider” Kraków, 14.05.2009."— Zapis prezentacji:

1 Multiagent Simulator Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe „Glider” Kraków,

2 Plan wykładu Przyświecające nam cele Konstrukcja programu Algorytmy Podsumowanie

3 PRZYŚWIECAJĄCE NAM CELE

4 Przyświecające nam cele
Inspiracja – czyli „how hard can it be” Wsadzić wyciętego screena z LOTR’a 4

5 Przyświecające nam cele
Uniwersalne narzędzie Proste metody umożliwiające konstruowanie złożonych zachowań Badania socjologiczne Wsadzić wyciętego screena z LOTR’a 5

6 KONSTRUKCJA PROGRAMU

7 Model MVC - wizualizacja odłączona od obliczeń
Java3D Przestrzenni, wymienni agenci Wielopoziomowy teren Model MVC - wizualizacja odłączona od obliczeń Możliwość zmiany metody wyświetlania W planach możliwość renderowania w narzędziach zewnętrznych

8 Dwa słowa o Agentach Cechy: „inteligencja” , podejmowanie decyzji Cel
Zasięg widzenia Zasięg walki Wielkość obrażeń Ilość życia Kolor Pamięć Stan

9 Idzie Ucieka Stoi Walczy Duch Śpi Siedzi Diagram stanów
Rozróżniane stany: Idzie Ucieka Stoi Walczy Duch Śpi Siedzi

10 Poruszanie się Algorytm przemieszczania odporny na „zacinanie się” Agentów. Dyskretyzacja przestrzeni w której znajdują się agenci

11

12 ALGORYTMY

13 Algorytm 1 - śledzenie Wybieramy jednego z sąsiadów i staramy się do niego podejść.

14 Algorytm 1 – śledzenie

15 Algorytm 2 - tłum Sprawdzamy ilu Agentów w moim otoczeniu jest w tej samej drużynie, na tej podstawie decydujemy o ucieczce lub ataku.

16 Algorytm 2 – tłum

17 Algorytm 3 - ewakuacja Staram się przemieszczać w kierunku wyjścia.

18 Algorytm 3 - ewakuacja

19 Algorytm 4 - walka Jeżeli jestem w stanie „atakuj” i w zasięgu mojej broni znajduje się przeciwnik to zaczynam zadawać obrażenia. Możliwość zróżnicowania jednostek: Wielkość obrażeń ( rodzaj broni ) Zasięg ( łucznicy i piechurzy ) Ilość życia ( rodzaj zbroi )

20 Algorytm 4 - walka

21 Algorytm 4 - walka

22 PODSUMOWANIE

23 Podsumowanie Prosty i łatwy w obsłudze symulator Duża konfigurowalność Szerokie spektrum zastosowań Wbudowane podstawowe funkcje takie jak: Chodzenie po ziemi Przemieszczanie się Znajdywanie sąsiadów

24 Prosty i łatwy w obsłudze symulator
Duża konfigurowalność Szerokie spektrum zastosowań Wbudowane podstawowe funkcje takie jak: Chodzenie po ziemi Przemieszczanie się Znajdywanie sąsiadów

25 Pytania


Pobierz ppt "Multiagent Simulator Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe „Glider” Kraków, 14.05.2009."

Podobne prezentacje


Reklamy Google