Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKlaudiusz Grzesiński Został zmieniony 10 lat temu
1
Multiagent Simulator Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe „Glider” Kraków,
2
Plan wykładu Przyświecające nam cele Konstrukcja programu Algorytmy Podsumowanie
3
PRZYŚWIECAJĄCE NAM CELE
4
Przyświecające nam cele
Inspiracja – czyli „how hard can it be” Wsadzić wyciętego screena z LOTR’a 4
5
Przyświecające nam cele
Uniwersalne narzędzie Proste metody umożliwiające konstruowanie złożonych zachowań Badania socjologiczne Wsadzić wyciętego screena z LOTR’a 5
6
KONSTRUKCJA PROGRAMU
7
Model MVC - wizualizacja odłączona od obliczeń
Java3D Przestrzenni, wymienni agenci Wielopoziomowy teren Model MVC - wizualizacja odłączona od obliczeń Możliwość zmiany metody wyświetlania W planach możliwość renderowania w narzędziach zewnętrznych
8
Dwa słowa o Agentach Cechy: „inteligencja” , podejmowanie decyzji Cel
Zasięg widzenia Zasięg walki Wielkość obrażeń Ilość życia Kolor Pamięć Stan
9
Idzie Ucieka Stoi Walczy Duch Śpi Siedzi Diagram stanów
Rozróżniane stany: Idzie Ucieka Stoi Walczy Duch Śpi Siedzi
10
Poruszanie się Algorytm przemieszczania odporny na „zacinanie się” Agentów. Dyskretyzacja przestrzeni w której znajdują się agenci
12
ALGORYTMY
13
Algorytm 1 - śledzenie Wybieramy jednego z sąsiadów i staramy się do niego podejść.
14
Algorytm 1 – śledzenie
15
Algorytm 2 - tłum Sprawdzamy ilu Agentów w moim otoczeniu jest w tej samej drużynie, na tej podstawie decydujemy o ucieczce lub ataku.
16
Algorytm 2 – tłum
17
Algorytm 3 - ewakuacja Staram się przemieszczać w kierunku wyjścia.
18
Algorytm 3 - ewakuacja
19
Algorytm 4 - walka Jeżeli jestem w stanie „atakuj” i w zasięgu mojej broni znajduje się przeciwnik to zaczynam zadawać obrażenia. Możliwość zróżnicowania jednostek: Wielkość obrażeń ( rodzaj broni ) Zasięg ( łucznicy i piechurzy ) Ilość życia ( rodzaj zbroi )
20
Algorytm 4 - walka
21
Algorytm 4 - walka
22
PODSUMOWANIE
23
Podsumowanie Prosty i łatwy w obsłudze symulator Duża konfigurowalność Szerokie spektrum zastosowań Wbudowane podstawowe funkcje takie jak: Chodzenie po ziemi Przemieszczanie się Znajdywanie sąsiadów
24
Prosty i łatwy w obsłudze symulator
Duża konfigurowalność Szerokie spektrum zastosowań Wbudowane podstawowe funkcje takie jak: Chodzenie po ziemi Przemieszczanie się Znajdywanie sąsiadów
25
Pytania
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.