Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
KOBIETA AKTYWNA to KOBIETA SKUTECZNA
dr Marzena Marczewska
2
W Polsce na 106 kobiet przypada 100 mężczyzn.
By się liczyć w polityce (także samorządowej) – kobiety powinny mieć reprezentację co najmniej trzydziestoprocentową. To minimalny próg, który umożliwia określonej grupie społecznej (np. kobietom) realny wpływ na kształtowanie decyzji ustawodawczych. W ostatnich wyborach prezydenckich zgłoszono 10 kandydatów, wyłącznie mężczyzn. dr Marzena Marczewska
3
Kobiety i mężczyźni w polskiej polityce (Sejm i Senat RP)
dr Marzena Marczewska
4
SAMORZĄD dr Marzena Marczewska
5
DLACZEGO KOBIETY NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W DZIAŁALNOŚCI POLITYCZNEJ?
dr Marzena Marczewska
6
STEREOTYPY KOBIETY delikatność, słabość piękno dom podległość pokój
MĘŻCZYŹNI siła praca władza walka dr Marzena Marczewska
7
Jean Kilbourne, amerykańska reżyserka, ekspertka medialna, autorka filmów „Killing us softly”, stwierdziła, że stereotyp kobiety jako istoty podległej, słabej, skoncentrowanej na wyglądzie itd., jest współcześnie utrwalany i pielęgnowany przez media, zwłaszcza przez reklamę. dr Marzena Marczewska
8
Kobieta (częściowo) w reklamie
dr Marzena Marczewska
9
Części ważne dr Marzena Marczewska
10
I ważniejsze… dr Marzena Marczewska
11
Propagowanie wzorców: kobieta bez zmarszczek, bez piegów, bez pryszczy….
dr Marzena Marczewska
12
Propagowanie wzorców: kobieta anorektyczna
dr Marzena Marczewska
13
Dążenie do ideału, który nie istnieje….
dr Marzena Marczewska
14
Chociaż przesada istnieje…
dr Marzena Marczewska
15
Kobieta w reklamie: czysta erotyka - ciało
dr Marzena Marczewska
16
Kobieta w reklamie – propagowanie przemocy i pornografii
Dolce & Gabbana Dolce & Gabanna dr Marzena Marczewska
17
Kobieta i mężczyzna: wiadomo, kto tu rządzi….
dr Marzena Marczewska
18
1. Kobieta to ciało (doskonałość, perfekcja)
1. Kobieta to ciało (doskonałość, perfekcja). Osobowość kobiety nie istnieje w reklamie. 2. Seksualizacja. 3. Kobieta – obiekt, rzecz. 4. Dehumanizacja. 5. Pasywność. 6. Podległość. dr Marzena Marczewska
19
Mężczyzna… profesjonalny
dr Marzena Marczewska
20
Mężczyzna…. uPOLOwany dr Marzena Marczewska
21
Porównaj… dr Marzena Marczewska
22
Czy jeszcze się dziwisz, że na kobiety zazwyczaj się nie głosuje?
Przecież kobieta w reklamie to tylko ciało, rzecz, obiekt. Bez umysłowości, bez inteligencji. Bez właściwości, które sprawiają, że kogoś szanujemy na tyle, by stał się naszym reprezentantem. Ta wizja wpływa nie tylko na stereotypowe widzenie kobiety, ale także na przeciętne myślenie o roli kobiet w życiu publicznym. Nie daj sobą dłużej manipulować. Zagłosuj na kobiety. Kobieta aktywna to zawsze kobieta skuteczna. dr Marzena Marczewska
23
Cała nadzieja w tym, że świat się zmienia, a …
dr Marzena Marczewska
24
„Kobiety i koty zawsze robią, co chcą, więc mężczyźni i psy niech się z tym pogodzą”.
Robert A. Heinlein dr Marzena Marczewska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.