Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KOBIETA AKTYWNA to KOBIETA SKUTECZNA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KOBIETA AKTYWNA to KOBIETA SKUTECZNA"— Zapis prezentacji:

1 KOBIETA AKTYWNA to KOBIETA SKUTECZNA
dr Marzena Marczewska

2 W Polsce na 106 kobiet przypada 100 mężczyzn.
By się liczyć w polityce (także samorządowej) – kobiety powinny mieć reprezentację co najmniej trzydziestoprocentową. To minimalny próg, który umożliwia określonej grupie społecznej (np. kobietom) realny wpływ na kształtowanie decyzji ustawodawczych. W ostatnich wyborach prezydenckich zgłoszono 10 kandydatów, wyłącznie mężczyzn. dr Marzena Marczewska

3 Kobiety i mężczyźni w polskiej polityce (Sejm i Senat RP)
dr Marzena Marczewska

4 SAMORZĄD dr Marzena Marczewska

5 DLACZEGO KOBIETY NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W DZIAŁALNOŚCI POLITYCZNEJ?
dr Marzena Marczewska

6 STEREOTYPY KOBIETY delikatność, słabość piękno dom podległość pokój
MĘŻCZYŹNI siła praca władza walka dr Marzena Marczewska

7 Jean Kilbourne, amerykańska reżyserka, ekspertka medialna, autorka filmów „Killing us softly”, stwierdziła, że stereotyp kobiety jako istoty podległej, słabej, skoncentrowanej na wyglądzie itd., jest współcześnie utrwalany i pielęgnowany przez media, zwłaszcza przez reklamę. dr Marzena Marczewska

8 Kobieta (częściowo) w reklamie
dr Marzena Marczewska

9 Części ważne dr Marzena Marczewska

10 I ważniejsze… dr Marzena Marczewska

11 Propagowanie wzorców: kobieta bez zmarszczek, bez piegów, bez pryszczy….
dr Marzena Marczewska

12 Propagowanie wzorców: kobieta anorektyczna
dr Marzena Marczewska

13 Dążenie do ideału, który nie istnieje….
dr Marzena Marczewska

14 Chociaż przesada istnieje…
dr Marzena Marczewska

15 Kobieta w reklamie: czysta erotyka - ciało
dr Marzena Marczewska

16 Kobieta w reklamie – propagowanie przemocy i pornografii
Dolce & Gabbana Dolce & Gabanna dr Marzena Marczewska

17 Kobieta i mężczyzna: wiadomo, kto tu rządzi….
dr Marzena Marczewska

18 1. Kobieta to ciało (doskonałość, perfekcja)
1. Kobieta to ciało (doskonałość, perfekcja). Osobowość kobiety nie istnieje w reklamie. 2. Seksualizacja. 3. Kobieta – obiekt, rzecz. 4. Dehumanizacja. 5. Pasywność. 6. Podległość. dr Marzena Marczewska

19 Mężczyzna… profesjonalny
dr Marzena Marczewska

20 Mężczyzna…. uPOLOwany dr Marzena Marczewska

21 Porównaj… dr Marzena Marczewska

22 Czy jeszcze się dziwisz, że na kobiety zazwyczaj się nie głosuje?
Przecież kobieta w reklamie to tylko ciało, rzecz, obiekt. Bez umysłowości, bez inteligencji. Bez właściwości, które sprawiają, że kogoś szanujemy na tyle, by stał się naszym reprezentantem. Ta wizja wpływa nie tylko na stereotypowe widzenie kobiety, ale także na przeciętne myślenie o roli kobiet w życiu publicznym. Nie daj sobą dłużej manipulować. Zagłosuj na kobiety. Kobieta aktywna to zawsze kobieta skuteczna. dr Marzena Marczewska

23 Cała nadzieja w tym, że świat się zmienia, a …
dr Marzena Marczewska

24 „Kobiety i koty zawsze robią, co chcą, więc mężczyźni i psy niech się z tym pogodzą”.
Robert A. Heinlein dr Marzena Marczewska


Pobierz ppt "KOBIETA AKTYWNA to KOBIETA SKUTECZNA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google