Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwika Kocięcki Został zmieniony 10 lat temu
1
Polkomtel S.A. Debiut na rynku Catalyst 30 września 2010
2
Polkomtel S.A. 2 Lider rynku telefonii mobilnej w Polsce Spółka założona w 1995r., świadczy usługi telefonii mobilnej od 1996r. W I półroczu 2010r. Polkomtel był polskim operatorem komórkowym numer jeden z udziałem w rynku na poziomie 31,1% (mierzonym wielkością przychodów) Lider w kraju pod względem liczby klientów w segmencie z kontraktem W pierwszym półroczu 2010 operator nr 1 pod względem EBITDA Dobre przepływy środków pieniężnych – przekraczające 1 mld zł rocznie Rzut oka na Polkomtel S.A. Dane Głos VAS (Usługi dodatkowe) Na 30 czerwca 2010 Spółka miała 13,7 milionów klientów Wysokiej jakości baza klientów – ponad 50% udziału w bazie klientów z kontraktem Silna, wiodąca pozycja w segmencie korporacyjnym w Polsce Portfel marek dostosowanych do potrzeb klientów i z wysoką rozpoznawalnością Oczekuje się, że usługi transmisji danych stworzą możliwości dalszego wzrostu operatorów komórkowych Wiodąca pozycja na rynku mobilnego dostępu do Internetu Oczekuje się, że rozbudowa HSPA+ i planowane wprowadzenie technologii CDMA wzmocni pozycję na rynku Strategia Polkomtela opiera się na dostarczaniu innowacji Szeroki wybór innowacyjnych usług dodatkowych (VAS) wspomaga generowanie przychodów i budowanie lojalności klientów Usługi wykraczające poza podstawowe usługi telekomunikacyjne zwiększają potencjał wzrostu na dojrzałym rynku usług telefonii komórkowej
3
Polkomtel S.A. Polkomtel S.A. jako lider 3 Wyznacza trendy Przewodzi na wielu płaszczyznach: biznesowej, produktowej, technologicznej, koncepcyjnej, reklamowej, sponsoringowej, HR Buduje wspólnotę, wspiera projekty łączące polskie dziedzictwo historyczne z nowoczesnymi formami komunikowania się Mocno wykorzystuje efekt synergii realizowanych projektów w działaniach komunikacyjnych Tworzy nowe standardy w komunikacji – m.in. współpracując z Polską Siatkówką opracowuje alternatywne metody dotarcia do kibiców kształtując ich zachowania i wpływając na ich świadomość
4
Polkomtel S.A. Główne informacje dotyczące Spółki 4 Lider w branży komórkowej w Polsce Na dzień 30 czerwca 2010, Polkomtel był polskim operatorem komórkowym nr 1 i posiadał 31,1% udziału w rynku (mierzonego wielkością przychodów) Polkomtel jest liderem w segmencie postpaid Polkomtel jest pierwszy jeśli chodzi o liczbę klientów transmisji danych Dobre wskaźniki kredytowe Udokumentowany trwały wzrost i wyniki Historycznie solidny Cash Flow Stabilne marże brutto pomimo ostrej konkurencji Zdolność dostosowania się do zmieniających warunków rynkowych Redukcja programu inwestycyjnego Inicjatywy redukcji kosztów Zadłużenie netto do EBITDA konsekwentnie na poziomie poniżej 1.0x Dobre zdolności generowania przepływów finansowych Konserwatywna polityka finansowa
5
Polkomtel S.A. 5 Strategia Polkomtel S.A. Wybór/jakość Konkurencyjne ceny Prostota + innowacje Poszerzanie zakresu usług Wzmacnianie oferty Partnerstwo lub wykorzystywanie możliwości przejęć Uzupełnianie podstawowego zakresu działalności Działanie na skalę krajową lub regionalną Efektywne zarządzanie dużą bazą klientów Optymalizacja przychodu na klienta Oferowanie usług wysokiej jakości poprzez zaawansowaną technologicznie sieć Wykorzystywanie wybranych możliwości rozwoju Efektywne zarządzanie kosztami Elastyczne/zróżnicowane taryfy Upselling + pakietyzowanie usług Nowe źródła przychodów/nowe usługi Mobilność Zróżnicowanie Nowe usługi Zarządzanie celem uzyskania zysku Efektywność kosztowa Zarządzanie rynkiem
6
Polkomtel S.A. Wyniki operacyjne 6 * Wolne przepływy = Przepływy operacyjne – przepływy inwestycyjne
7
Polkomtel S.A. 7 Program EMTN w Polkomtel S.A. Cel ustanowienia Programu EMTN w Polkomtel S.A. Stworzenie alternatywnego w stosunku do tradycyjnego finansowania bankowego źródła pozyskiwania długoterminowego finansowania Spółki Szybki i elastyczny dostęp do międzynarodowego rynku długu korporacyjnego Dostęp do dłuższych niż tradycyjne okresów finansowania Kalendarium Programu EMTN: Październik 2009 Ustanowienie ratingu Spółki – Standard&Poors BBB+ Kwiecień 2010 Utworzenie Spółki Polkomtel Finance AB (publ) w Szwecji Do maja 2010 Prace nad dokumentacją Programu EMTN 12 maj 2010 Rejestracja Programu EMTN w Luxemburgu 27 sierpień 2010 Sprzedaż pierwszej emisji obligacji 6 wrzesień 2010 Emisja obligacji i wprowadzenie do obrotu na rynku Catalyst 30 wrzesień 2010 Pierwszy dzień notowań obligacji Polkomtel Aranżacja Programu EMTNDoradca prawnyAgenci pierwszej emisji
8
Polkomtel S.A. 8 Pierwsza w Polsce emisja złotówkowa w ramach międzynarodowego programu EMTN EmitentPolkomtel Finance AB (publ) GwarantPolkomtel S.A., Warszawa (Polska) RatingBBB+ negatywny (S&P) Cel emisjiOgólne potrzeby spółki (w tym refinansowanie istniejącego zadłużenia) Wartość emisji1 mld PLN KuponZmienny w oparciu o stawkę WIBOR 6M Marża170 pkt. bazowych Zapadalność5 lat Stopa redukcjiOk. 60% NotowaniaBondSpot, Warszawa DokumentacjaProgram EMTN Optymalne wykorzystanie popytu zgłoszonego w trakcie procesu ze strony polskich instytucji finansowych Pełne wykorzystanie dźwigni ze strony marki Plus Stworzenie kanału kontaktu z nowym typem inwestorów zainteresowanych długoterminowym finansowaniem Spółki Struktura inwestorów Cele emisji polskiej
9
Polkomtel S.A. 9 Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.