Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Tradycyjne media w internecie
WYŻSZA SZKOŁA PROMOCJI mgr. Bartosz Loba 9. stycznia 2006
2
Media tradycyjne Ustalenia definicyjne
W rozumieniu Ustawy Prawo Prasowe (art. 7) prasa to: publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej całości: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe wszelkie środki masowego przekazywania osoby zajmujące się działalnością dziennikarską
3
Budowanie pozycji mediów w internecie
2001: media nie przywiązują dużego znaczenia do swoich strategii internetowych. polskie media nie wypracowały uzupełniającego się modelu współdziałania kanałów tradycyjnego i internetowego, nie wykorzystują w pełni możliwości internetu działalność internetowa traktowana jest jako uzupełnienie działalności tradycyjnej. „media tradycyjne są jeszcze na etapie określania swojej tożsamości wobec nowego medium jakim jest wciąż internet”* 2005: zauważalna jakościowa zmiana w obecności w internecie szersze wykorzystywanie możliwości internetu wydania on-line mają charakter uzupełniający wobec tradycyjnych *Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.
4
Charakterystyka witryn mediów tradycyjnych
2001*: 56% - pod względem graficznym przypomina drukowane edycje 73% - oferuje narzędzia interaktywne (sondy, fora, czaty, pocztę i inne) jako wartość dodaną do edycji papierowych 56% - prowadzi działalność e-commerce tylko 14% witryn telewizyjnych i radiowych najwięcej powierzchni reklamowej na swoich witrynach internetowych oferuje prasa poziom technicznej realizacji analizowanych witryn jest bardzo zróżnicowany *Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.
5
Strategie obecności mediów w internecie*
Prasa (wydawnictwa drukowane) witryna docelowa witryna towarzysząca tzw. kręgi prasowe * Magazyn INTERNET 3/2005
6
Elementy strony prasowej
Mapa serwisu - niezbędna przy rozbudowanych witrynach, najczęściej gazet, które mają wiele dodatków tematycznych Prenumerata - osobny dział z informacjami o sposobie prenumeraty danego tytułu Newsletter - newsy ze świata internetu, technologii, porady dnia, nowe witryny, nowe programy, informacje o nowym numerze i jego zawartości. Archiwum – bezpłatny lub płatny dostęp Kontakt – redakcja i dział reklamy Zawartość strony: - spis treści i odnośniki do wybranych artykułów - artykuły lub fragmenty z aktualnego numeru - komentarze internautów
8
Strategie obecności w internecie
Radio zamieszczanie bieżących informacji na własnych serwisach informacyjnych portal horyzontalny słuchanie programu z witryn w formacie RealAudio* *Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.
9
Walory radia jako medium internetowego
interaktywność · indywidualizm odbioru · najszybszy przekaz · mobilność · dostęp do dużej ilości aktualnych informacji · doświadczenie w prowadzeniu programu na żywo · wymagania technologiczne radiowego przekazu on-line · naturalna komplementarność radia i internetu
11
Strategie obecności w internecie
Telewizja 2001*: brak w strategiach on-line wizji obecności w internecie wdrażanie projektów związanych z telewizją interaktywną jakość witryn internetowych polskich kanałów telewizyjnych jest najniższa w całej ofercie internetowej polskich mediów tradycyjnych. 2005: wzrost ilości stałych przekazów telewizyjnych (serwisy informacyjne) poprawa jakości witryn * Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.
13
Internauci wobec mediów tradycyjnych
wykazują duże zainteresowanie korzystaniem z mediów tradycyjnych on-line 44,6% wszystkich badanych słucha radia przez internet - 63,4% najaktywniejszych internautów najmniejszą popularnością cieszy się oglądanie telewizji za pośrednictwem internetu (16,2% wszystkich internautów) * Z II Badania Polskich Użytkowników Sieci Internet, przeprowadzonego przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie (na przełomie lipca i sierpnia 2000 r.)
17
Internet kontra media tradycyjne
Czy media tradycyjne tracą na rzecz internetu?* 52,3% - od momentu rozpoczęcia korzystania z sieci mniej czasu poświęca na oglądanie programów telewizyjnych 40% - rezygnacja z nawyku czytania gazet pod wpływem korzystania z internetu 16,7% - od chwili rozpoczęcia posługiwania się internetem słucha mniej radia * Z II Badania Polskich Użytkowników Sieci Internet, przeprowadzonego przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie (na przełomie lipca i sierpnia 2000 r.)
18
Internet jako medium komplementarność internetu w polskim systemie medialnym nośnik informacji środek przekazu reklamowego łączy cechy wspólne mediów tradycyjnych i własne
19
Trzecia droga, czyli siecioprasa
różnego rodzaju periodyki sieciowe - odpowiedniki pism z tradycyjnego rynku papierowego. tematyka i częstotliwość zróżnicowana część powstała spontanicznie i była tworzona początkowo przez kilka osób specyfika cyberredakcji bezkosztowość produkcji i kolportażu przeszkody mentalne "polityka wzajemnej ignorancji„/ "ignorancja jednostronna".
20
Na falach internetu, czyli moje własne radio
w kilka minut można zbudować wirtualne ministudio - nadawanie własnych audycji, odbieranych w całym internetowym świecie, z jakością nie ustępującą profesjonalnym stacjom radiowym do samodzielnego nadawania wystarczy jedynie darmowe oprogramowanie i popularna Neostrada w Polsce jest obecnie kilkadziesiąt e-stacji, z czego kilkanaście nadaje ciągle, a kilka to przedsięwzięcia półprofesjonalne. (Magazyn Internet - grudzień 2005)
21
PODSUMOWANIE media tradycyjne systematycznie rozwijają swoją obecność w internecie (zakres, funkcjonalność i jakość) media tradycyjne muszą uwzględniać w swoich strategiach rynkowych internet internet to nowe możliwości i nowe wyzwania dla mediów tradycyjnych internauci korzystają chętnie z mediów tradycyjnych on-line internet sprzyja rozwojowi nowych form mediów tradycyjnych (lokalność, bliskość, interaktywność) Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.