Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Monitoring Online Mediów Internetowych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Monitoring Online Mediów Internetowych"— Zapis prezentacji:

1 Monitoring Online Mediów Internetowych
MediaMon.pl Monitoring Online Mediów Internetowych

2 Monitorowanie Internetu
Internet stał się medium które ma swoje specyficzne własności wyróżniające je z pośród innych (broadcast: prasa, Radio, TV) : Monitoring Internetu to tzw. Biały wywiad – podstawowe narzędzie PR Internet Jest dwukierunkowy, oparty na globalnej, ogólnodostępnej sieci Każdy z nas może w Internecie: stworzyć medium, być sławny („W przyszłości każdy będzie sławny przez 15 minut.” – A.Warchol) może wylewać jad – pozostając anonimowym (Fora dyskusyjne) mieć własną ważną opinie i wpływ – firmując to swoim nazwiskiem (Blogi, SocialMedia) Monitoring internetu, zwany również białym wywiadem to podstawowe narzędzie wykorzystywane obecnie w public relations, polega na wyszukiwaniu określonych zagadnień w artykułach i wzmiankach prasowych dostępnych w Internecie jak również w sieciach społecznościowych. W wyniku procesu monitoringu otrzymuje się zestaw niezbędnych informacji, które następnie wykorzystywane są przez PRowców do: analizy wizerunku firmy i jej konkurencji analizy wpływu mediów na reputację marki swojej i konkurencji śledzenia tendencji rynkowych śledzenia szans i zagrożeń dla firmy płynących z zewnętrznego otoczenia badania tzw. "product placementu" obliczania ekwiwalentu reklamowego oceny rezonansu medialnego wyemitowanych artykułów oceny skuteczności działań PR planowania mediów bieżącej weryfikacji działań marketingowych i PR kontroli sytuacji kryzysowych tworzenia gospodarczej bazy danych

3 Monitoring vs. Wyszukiwarki
Monitoring Internetu Wyszukiwarki Internetowe Szybkość Precyzja Informacje publikowane na bieżąco Wyselekcjonowane źródła Cały Internet W czasie i przestrzeni Ranking na podstawie odnośników do Pokazuje co jest Pokazuje co było przy wyszukiwaniiu wazniejszy jest wynik, do ktorego jest wiecej odnosnikow przy monitorowaniu to zrodlo, ktore ma wiecej czytelnikow Np.. pojawila sie informacja w portalu, ktory czyta duzo osob - zanim powstana linki i artykul przejdzie do drugiego etapu swojego zycia, do wyszkukiwarki - Google go jescze nie widzi na wierzchu, a MediaMon alarmujemy uzytkownika który ma czas sie przygotowac, zanim dany artykuł bedzie w 10tce na Googlu  Googile pokazuje informacje najcziescie czytan - a MediaMon, te, ktore moga być, przy braku odpowiedniej reakcji, czesto czytane  Jak już coś jest w googlu to dla PR owca jest to juz za póżno Monitoring zaalarmuje PR’owca zanim dany wpis trafi do pierwszej 10’tki Bing, czy Google

4 Business case Agencja PR Dział PR / MSP Osoba publiczna NGO
Wyszukiwanie informacji o konkurencji Porównywanie aktywności medialnej Raportowanie efektywności kampanii dla klientów Dział PR / MSP Monitorowanie skuteczności kampanii PR Osoba publiczna Bieżące monitorowanie publikacji NGO Monitorowanie skuteczności działań wizerunkowych Wyszukiwanie cennych informacji Oczywiście każdy z tych podmiotow może wykorzystywać narzedzie w roznych celach

5 Segmentacja klientów Wszyscy, którzy istnieją w przestrzeni medialnej i chcą kontrolować swój wizerunek. Może zamienic z 5 ?

6 Wielkość rynku Rynek reklamy Q1 2011: 1,61 mld netto (↑6,9%)*
Wydatki na Internet: 190 mln PLN netto (↑ 17,2%) Czytelnictwo: Prasa papierowa↓ - Internet ↑ W 2009r. agencje interaktywne uzyskały 91 mln PLN przychodów netto ** Liczby podmiotów związanych z reklamą i Internetem***: Reklama: ~3607 Internet: ~1810 * źródło: raport Press/MPG ** źródło: raport IAB *** źródło: mediarun.pl Liczby podmiotów w Polsce oferujących usługi w zakresie reklamy i Internetu (domy mediowe, agencje PR, agencje interaktywne)

7 Rozwój produktu Rynki Europy Pozostali klienci na tym rynku
Polski rynek, segment mediów i PR Pozostali klienci na tym rynku Rynki Europy Produkt jest oferowany na rynku polskim. Zaczynamy od wyedukowanych klientów z segmentu mediów i Public Relations. Następnie rozszerzymy ofertę również do pozostałych, mniej świadomych klientów. 6-12mc Kolejnym etapem rozwoju produktu będzie lokalizacja i zaoferowanie go na inne rynki Europejskie mc

8 Jak to działa? Dołączają nowi użytkownicy… Skalowanie, Load balance…
MediaMon Azure Storage WebRole Użytkownik WorkerRole Media Dołączają nowi użytkownicy… Skalowanie, Load balance… Masa krytyczna… Stabilizacja. Gotów do następnych wyzwań… Pojawiają się nowe media…

9 Innowacyjność Algorytm przeszukiwania źródeł
Algorytm przeszukiwania treści Wykorzystanie semantyki podczas konfiguracji i edycji profili użytkownika

10 Semantyka – sieć znaczeń
minister gospodarki partia Jan Nowak firma Sp. z o.o. XYZ Cognitum Słowa kluczowe, nazwy własne, pojęcia – generują sieć znaczeń określając się nawzajem. MediaMon czerpie ze sprawdzonych żródel informacji (które nazywamy źródłami Alfa) by pozyskać tą sieć. Żródła Alfa to m.i.n KRS, GUS, dane dotyczące spółek, partii politycznych itp , jak również dane encyklopedyczne dotyczące nazw własnych. Użwyając takiej sieci MediaMon jest w stanie zwracać informacje na temat pojęć bezpośrednio nie Microsoft Paweł Kapłański Paweł Zarzycki

11 Monitoring Online Mediów Internetowych
Dziękujemy za uwagę! MediaMon.pl Monitoring Online Mediów Internetowych


Pobierz ppt "Monitoring Online Mediów Internetowych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google