Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSzczepan Krzemiński Został zmieniony 9 lat temu
1
„RAINBOW SAILORS”
2
COMENIUS PROJECT: PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska Przedszkole „EKO-JUNIOR” September 2013
3
WST Ę P W 1971 roku grupa zapaleńców na pokładzie zardzewiałej łajby Philis Cormac wypłynęła z Vancouver, żeby zaprotestować przeciwko próbom jądrowym prowadzonym przez rząd USA na wyspie Aleutian. Ta pierwsza, spontaniczna wyprawa nie zakończyła się spektakularnym sukcesem, jednak stworzyła fundamenty organizacji Greenpeace, która obecnie w ponad 40 krajach działa na rzecz eliminacji największych zagrożeń środowiska naturalnego, z jakimi się borykamy. Jednym z flagowych statków tej ekologicznej organizacji był Rainbow Warrior, pływający pod banderą Greenpeace w latach 1978-85. Mimo, że obecnie Geenpeace jest uznawana za organizację skrajną, to wiele z jej celów statutowych jest nam bliskich. Dlatego zapożyczyliśmy to co najlepsze i stworzyliśmy grę „RAINBOW SAILORS”. Przedszkolaki wcielają się w załogę statku, która ma na celu ratowanie Ziemi przed zagrożeniami, jakie niesie postęp cywilizacyjny.
4
ZASADY GRY Nazwa - „RAINBOW SAILORS” Liczba uczestników- grupy po 5 uczniów Cel- Kształtowanie postawy ekologicznej, z wykorzystaniem pojęć ze słownika ECO IT Dictionary oraz rozwój motoryki dużej. Dziecko: Poznaje co najmniej 10 pojęć związanych z ekologią oraz poznaje zagrożenia dla środowiska naturalnego Rozpoznaje cyfry w zakresie 1-5 oraz liczy kolejno do 5 Rozwija dużą motorykę Utrzymuje równowagę na równoważni Współdziała w grupie
5
ZASADY GRY Dzieci podzielone są na drużyny 5 osobowe. Dzieci wchodzą na statek „Rainbow Sailors” po kładce (równoważnia). Załoga statku ma za zadanie ratować zagrożoną faunę i florę naszej planety.
6
Dzieci pojedynczo, za pomocą wędki z magnesem, wyławiają 5 kartek ponumerowanych od 1 do 5. Każda cyfra oznaczającą inne zadanie. Po wyłowieniu numeru zadania nauczyciel czyta opis polecenia do wykonania. ZASADY GRY
7
Zadanie wykonuje cała drużyna i ma na to określony czas. Jeśli zadanie wymaga zejścia na ląd dzieci przechodzą przez kładkę (równoważnia).
8
ZASADY GRY Jeśli zadanie wymaga nurkowania dzieci korzystają ze zjeżdżalni.
9
Za wykonanie polecenia można otrzymać 4 punkty - jeśli zadanie wykonane jest poprawnie, 2 punkty jeśli wykonane jest tylko w częściowo, 0 punktu za brak wykonania zadania. Drużyna może zdobyć maksymalnie 20 punktów za całą grę. Dzieci otrzymują odznakę: 1. ‘SUPEREKOLOGA’ (za 15-20 punktów), 2. ‘EKOLOGA’ (za 9-14 punktów), 3. ‘REKRUTA’ (za 0-8 punktów) ZASADY GRY
10
Przyk ł dowe zadanie nr„1” Jesteśmy u wybrzeży Afryki, gdzie zaczyna już brakować zdatnej do picia wody. Wymieńcie sposoby jej oszczędzania, by taka sytuacja nigdy nas nie spotkała (co najmniej 2 przykłady) oraz sposoby oszczędzania prądu (co najmniej 2 przykłady). Za każdy przykład otrzymujecie 1 punkt.
11
Przyk ł dowe zadanie nr„2” Docieramy do Polskiego nadbrzeża. Wiele zwierząt jest zagrożonych wyginięciem. Potrzebują naszej ochrony – jak foka, wilk, niedźwiedź czy ryś lub potrzebują naszej pomocy w zdobyciu pożywienia zimą. Musicie zejść na ląd i dopasować pokarm do odpowiednich zwierząt. Na wykonanie zadania macie 3 minuty.
12
Przyk ł dowe zadanie nr„3” Amazonia to największa dżungla na świecie. Jednak działalność człowieka, w tym głównie przemysł, powodują zwiększającą się wycinkę drzew. To smutne, bo bez tlenu, które drzewa dla nas produkują, nie moglibyśmy oddychać. By ratować naszą przyrodę należy sadzić nowe drzewa. Jednak, czy wiecie jak one rosną? Waszym zadaniem jest zejść na ląd i uszeregować 5 ilustracji przedstawiających 5 etapów wzrostu drzewa. Macie na to 3 minuty.
13
Przyk ł dowe zadanie nr „4” Olbrzymi tankowiec rozbił się w pobliżu Florydy i do morskiej wody wyciekła ogromna, czarna plama oleju, zanieczyszczając środowisko morskie i lądowe. Zanurkujcie w oceanie i postarajcie się wyłowić jak najwięcej ptaków i wciągnąć je na statek, by oczyścić je z ropy. Na wykonanie zadania macie 3 minuty.
14
Przyk ł dowe zadanie nr „5” Na Oceanie Spokojnym spotykamy wielką, dryfującą wyspę śmieci. Zanurkujcie w morskich falach i wyłówcie jak największą liczbę śmieci, a następnie posegregujcie je do odpowiednich pojemników. Na wykonanie zadania macie 5 minut.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.