Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Szkoła dla rodziców i wychowawców
na podstawie A. Faber, E. Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?”
2
Adresaci rodzice nauczyciele, wychowawcy
katecheci, duszpasterze, siostry zakonne pracownicy socjalni, kuratorzy sądowi, policjanci profesjonaliści zainteresowani prowadzeniem Szkoły... osoby, którym zależy na dobrym porozumiewaniu się z innymi
3
Struktura programu Części programu:
Cz.I Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? Cz. II Rodzeństwo bez rywalizacji. Cz. III Jak rozmawiać z nastolatkiem? Każda część obejmuje 10 spotkań
4
Warsztat psychoedukacyjny
Metoda programu Warsztat psychoedukacyjny praca na własnych doświadczeniach rodzicielskich praca na wspomnieniach z dzieciństwa odgrywanie scenek transfer
5
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?
Sesja I. Wprowadzająca Poznawanie się, integracja grupy Jakie dzieci pragniemy wychować? Jak ochronić dzieci przed zagrożeniami?
6
„Dziecko często jest jak rozlana woda, która popłynie tam,
Sesja II Granice „Dziecko często jest jak rozlana woda, która popłynie tam, gdzie nie ma tamy” Granice w wychowaniu Jak wyznaczać granice dla zachowań dzieci? Zasady, normy w rodzinie Granice a poczucie bezpieczeństwa
7
Sesja III i IV Uczucia Uczucia czym są? – trochę edukacji emocjonalnej
„Uczucia są niezastąpione, gdy chcemy zrozumieć innych ludzi i wchodzić z nimi w prawidłowe relacje” Uczucia czym są? – trochę edukacji emocjonalnej Jak sobie z nimi radzić? Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z własnymi emocjami?
8
Sesja V Zachęcanie dzieci do współpracy
„Nie trać nigdy cierpliwości. To ostatni klucz, który otwiera drzwi.” Co robią rodzice, aby wyegzekwować od dzieci określone zachowania? Co może pomóc w zachęcaniu dzieci do współpracy?
9
Sesja VI Kary Wychowawcza funkcja kary Kara tradycyjna
„Dziecko zawsze musi odczuwać konsekwencje swego złego zachowania. Konsekwencje wychowują – kary ranią” Wychowawcza funkcja kary Kara tradycyjna Konsekwencje naturalne
10
Sesja VII Rozwiązywanie problemów i konfliktów
„Największym nieprzyjacielem rodziny nie jest konflikt, ale obojętność” Czy coś dobrego z nich wynika? Jak sobie z nimi radzimy? Jak rozwiązywać problemy w praktyce?
11
Sesja VIII Zachęcanie dzieci do samodzielności
„Wasze dzieci zamieszkują w domu jutra, którego wy nie możecie odwiedzić, nawet w waszych snach” O co chodzi w usamodzielnianiu dzieci? Rodzaje samodzielności Metody pomocne
12
„By wierzyć w siebie, muszę mieć kogoś, kto we mnie uwierzy”
Sesja IX O wpisywaniu dzieci w role i uwalnianiu od grania narzuconych ról „By wierzyć w siebie, muszę mieć kogoś, kto we mnie uwierzy” Role, etykiety, ramki - czym są? Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu roli?
13
Sesja X Pomocna pochwała i zachęta
„Pod niebo wynosimy nasze błędy, a w przepaściach trzymamy cnotę i sprawiedliwość” O chwaleniu, ocenianiu, nagradzaniu Pochwały, komplementy – czy wszystkie nam pasują? Szanse i pułapki dobrej pochwały
14
Liderzy - edukatorzy programu w województwie lubuskim
Aldona Ahmed Mahmod – psycholog, MOW Babimost Jolanta Radczyc – pedagog rodzinny, ODN Zielona Góra
15
Realizatorzy programu w woj. lubuskim
Pedagodzy i psycholodzy uprawnieni do pracy z rodzicami Gorzów Wlkp. Gubin Lubsko Międzyrzecz Nowa Sól Wschowa Zielona Góra
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.