Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJulia Marczak Został zmieniony 9 lat temu
1
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
2
PLAN PREZENTACJI 1.Grupa ERGIS w skrócie 2.Grupa ERGIS po pierwszym kwartale 2015 3.Otoczenie rynkowe 4.Podsumowanie
3
GRUPA ERGIS W SKRÓCIE
4
Lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej o przychodach, które w 2014 roku przekroczyły 667 mln zł; Korzystna struktura klientów (wiele rynków, wiele segmentów), sieć dystrybucyjna pokrywająca całą Europę; Szeroka oferta niwelująca efekty sezonowości oraz ewentualnego spadku rynku i/lub utraty istotnych klientów; Wysoka bariera wejścia na rynek; Wieloletnie doświadczenie na rynku polskim i europejskim, dogłębna znajomość branży; Łączne zatrudnienie w Grupie na dzień 31 marca 2015 r.: 838 osób. GRUPA ERGIS W SKRÓCIE Przychody Grupy ERGIS od 1998 (w mln zł)
5
GRUPA ERGIS PO PIERWSZYM KWARTALE 2015 R.
6
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA Bardzo dobre wyniki operacyjne w I kwartale 2015 r. dzięki efektom prowadzonych w ostatnich latach inwestycji, korzystnej sytuacji surowcowej. Propozycja wypłaty dywidendy za 2014 rok w wysokości 0,15 zł. za akcję. Rozbudowa działalności R&D. Uruchomienie przed terminem: – nowej linii do druku fleksograficznego w spółce Flexergis w Nowym Sączu, – nowej linii do produkcji taśm Greenstrap w fabryce ERGIS S.A. w Oławie.
7
WYNIKI GRUPY ERGIS W I KW. 2015 ROKU w tys. PLNI kw. 2015I kw. 2014Dynamika Przychody ze sprzedaży 164 994163 915+0,7% Zysk operacyjny 10 7469 201+16,8% Zysk brutto 10 0927 662+31,7% EBITDA 16 53814 703+12,5% Niezrealizowane różnice kursowe* +254+69+268,1% Zysk netto 7 8165 930+31,8% * Niezrealizowane różnice kursowe (przychód/koszt) głównie z tytułu wyceny kredytów denominowanych w EUR.
8
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW GRUPY ERGIS PO I KW. 2015 - WARTOŚCIOWO w tys. PLN WartośćDynamika [%]Struktura I kw. 2015I kw. 2014 I kw. 2015I kw. 2014 Folie miękkie PVC21 85124 951-12,4%13,2%15,2% Opakowania drukowane17 07516 554+3,1%10,4%10,1% Twarde folie opakowaniowe51 49456 865-9,4%31,2%34,7% Opakowania przemysłowe64 16354 766+17,2%38,9%33,4% Pozostała sprzedaż10 41110 799-3,4%6,3%6,6% Razem przychody ze sprzedaży164 944163 915+0,7%100,00% - sprzedaż na rynku polskim73 51775 143-2,2%44,6%45,8% - sprzedaż na rynkach zagranicznych91 47788 772+3,0%55,4%54,2%
9
Wzrost sprzedaży opakowań przemysłowych (o 17,2%) w rezultacie przeprowadzonej w ostatnich dwóch latach wymiany parku maszynowego w fabryce w Oławie i uruchomienia tam produkcji folii nanoErgis. Wzrost sprzedaży opakowań drukowanych (o 3,1%) w efekcie rozbudowy parku maszynowego spółki Flexergis. Zanotowany spadek w grupie folii miękkich PVC (o 12,4%) dotyczył folii izolacyjnych. Spadek w grupie twardych folii opakowaniowych (o 9,4%) i był związany ze wzrostem konkurencji cenowej na rynku polskim i dotyczył zarówno folii PET jak i PVC. SPRZEDAŻ PRODUKTÓW GRUPY ERGIS PO I KW. 2015 - KOMENTARZ
10
OTOCZENIE RYNKOWE
11
ŚREDNI KURS EURO
12
ZMIANA PKB
13
PODSUMOWANIE
14
Bardzo dobre wyniki operacyjne w I kwartale 2015 roku. Propozycja wypłaty dywidendy za 2014 rok w wysokości 0,15 zł. za akcję. Rozbudowa działalności R&D. Wykorzystanie możliwości nowych linii do produkcji: – elastycznych opakowań drukowanych w spółce Flexergis. Linia została uruchomiona na przełomie kwietnia i maja 2015 roku, – do produkcji Greenstrap (taśmy PET);
15
DZIĘKUJEMY www.ergis.eu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.