Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFranciszek Penkala Został zmieniony 11 lat temu
1
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola
2
Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz
Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz. (zwolnienie lekarskie) w roku szkolnym 2007/2008 na okres do 3 miesięcy
3
Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz
Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz. (zwolnienie lekarskie) w roku szkolnym 2007/2008 na 1 semestr
4
Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz
Liczba uczniów zwolnionych z lekcji Wych. Fiz. (zwolnienie lekarskie) w roku szkolnym 2007/2008 na cały rok
5
Udział procentowy uczniów zwolnionych na jeden semestr w poszczególnych typach szkół
procent Podstawowe 0,66 Gimnazja 2,51 Średnie 3,32
6
Udział procentowy uczniów zwolnionych na jeden rok w poszczególnych typach szkół
procent Podstawowe 0,81 Gimnazja 4,99 Średnie 11,5
7
Uczniowie z ograniczonymi formami uczestnictwa w lekcjach W-F (zaświadczenie lekarskie)
Podstawowe 24 Gimnazja 91 Ponadgimnazjalne 58
8
Czy uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach W-F
9
Najbardziej lubiane zajęcia na lekcjach W-F
- zespołowe gry sportowe – 57,9% - gry i zabawy ruchowe – 10,5% - gimnastyka – ,4% - pływanie ,3% - lekkoatletyka – ,0% - nie lubię żadnych %
10
Przyczyny niechęci uczniów do zajęć W-F (procent wskazań)
- warunki do ćwiczeń w szkole ,4% - możliwości sportowe ucznia ,0% - system oceniania na lekcji W-F – 15,4% - zbyt duże wymagania naucz. – 16,4%
11
Czy wprowadzać na lekcjach W-F zajęcia alternatywne – wg uczniów
12
Co powinno mieć największy wpływ na ocenę z W-F (wg uczniów)
-zaangażowanie na lekcjach W-F – 68,4% - osiągane wyniki – ,9% - inne ,7%
13
Czy zdaniem rodziców lekcja W-F jest ważnym przedmiotem dla ich dzieci
14
Czy zdaniem rodziców ich dziecko chętnie uczestniczy w lekcjach W-F
15
Przyczyny niechęci dziecka do ćwiczenia na lekcjach W-F (wg rodziców)
- warunki do ćwiczeń w szkole – 17,5% - bariery psychiczne – ,6% - system oceniania na lekcji – 18,5% - brak dostosowania ćwiczeń do możliwości psychofizycz. dziecka – 14,4% - inne ,9%
16
Czy duża niechęć dziecka do lekcji W-F byłaby powodem do zwolnienia go z zajęć przez rodziców
17
Czy alternatywne formy aktywności fizycznej zwiększyłyby atrakcyjność lekcji (wg rodziców)
18
Co powinno mieć największy wpływ na ocenę z W-F (wg rodziców)
-zaangażowanie na lekcjach W-F – 78,9% - osiągane wyniki – ,3% - inne ,8%
19
Czy uczniowie i rodzice wspólnie uczestniczą w formach aktywności fizycznej
rodzice dzieci Podstawowe 44,2 57,3 Gimnazja 30,7 24,9 Średnie 22,4 18,9
20
rodzice dzieci Podstawowe 45,4 35,5 Gimnazja 65,1 48,3 Średnie 57,3 55
21
Formy uatrakcyjnienia lekcji wprowadzane przez nauczycieli
- nordic walking - rugby - tenis stołowy - tenis ziemny - siłownia - badminton - jazda na łyżwach
22
- taniec - aerobic - joga - jazda na rolkach - zajęcia na kręgielni
23
Procent nauczycieli zainteresowanych szkoleniami w zakresie alternatywnych form zajęć wychowania fizycznego
24
Sposoby motywowania nauczycieli W-F przez dyrektorów
- nagrody - dofinansowanie form doskonalenia zaw. - zwiększenie dodatku motywacyjnego - nakłady na bazę sportową - wizyty w szkołach partnerskich
25
Propozycje alternatywnych form W-F – najczęstsze odpowiedzi dyrektorów
- wycieczki piesze i rowerowe - basen - judo - zajęcia taneczne - tenis stołowy - aerobic
26
Co stworzy lepsze warunki do zajęć alternatywnych – wg dyrektorów
- dowolność wyboru zajęć przez uczniów - zastąpienie oceny z W-F przez zaliczenie - doskonalenie zawodowe nauczycieli - podniesienie poziomu bazy - bezpłatne korzystanie z lodowiska i basenu -zmiana podstawy programowej i przepisów
27
Dziękuję za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.