Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJadwiga Leśniak Został zmieniony 9 lat temu
1
5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej
Uczestnicy projektu: Vanessa Modrakowska Kamila Borucka Alicja Kosiedowska Katarzyna Drzycimska Agnieszka Ratuszniak Patrycja Wyrosławska Iga Woytynowska Patrycja Kurpyt Dominika Bratz Paulina Mikołajczak Opiekun: Anna Kiełpinska
2
Cele projektu: przybliżenie uczniom regionu kujawsko – pomorskiego
pogłębienie wiedzy uczniów o Unii Europejskiej poznanie zasad funkcjonowania funduszy unijnych zaznajomienie uczniów z inwestycjami w regionie poszerzenie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie posługiwania się technologią informatyczną
3
Krótki opis projektu: Projekt miał na celu ukazanie uczniom korzyści jakie niesie ze sobą członkostwo Polski w Unii Europejskiej. Udział uczniów w projekcie wiązał się nie tylko z pracą w domu i spotkaniami w szkole, lecz również z kontaktami z instytucjami. Współpraca z Europe Direct zaowocowała wyjazdem na debatę kopernikańską do Torunia - „ Bezpieczeństwo zjednoczonej Europy” oraz udziałem w organizowaniu Święta Europy na bydgoskim Starym Rynku. Dzięki nawiązaniu kontaktu z przedstawicielstwem Europejskiego Funduszu Społecznego w naszym mieście nie mieliśmy problemów z przedstawieniem informacji o funduszach unijnych, a wykład w biurze Sejmiku Wojewódzkiego przypomniał jeszcze raz uczniom dlaczego Europa się zjednoczyła. W celu „przybliżenia” młodym ludziom UE ograniczyłam temat projektu do województwa kujawsko – pomorskiego. W ten sposób uczniowie „na nowo odkrywali” miejsca, które były im znane od lat. Przygotowanie prezentacji nie było dla uczniów większym problemem. PowerPoint jest znanym i lubianym programem, chociaż jak się okazało niektóre osoby znały tylko podstawowe jego funkcje i dzięki projektowi zdobyły nowe umiejętności. Rola nauczyciela ograniczyła się do kontrolowaniu ilości tekstu w slajdach, doborze obrazów i połączeniu wszystkiego w spójną całość.
4
W projekcie wykorzystano Internet jako źródło pozyskiwania wiadomości:
Program: Microsoft Office PowerPoint – tworzenie prezentacji multimedialnej Program: Microsoft Office Word – tworzenie tekstu Program: Microsoft Office Picture Manager – obróbka zdjęć komputer cyfrowy aparat fotograficzny kamerę cyfrową
5
Zespoły uczniowskie: Prezentacja o województwie kujawsko- pomorskim:
Kamila Borucka – III e Alicja Kosiedowska – III e Fundusze z Unii Europejskiej: Katarzyna Drzycimska – klasa III c Inwestycje realizowane w regionie: Vanessa Modrakowska – I a Agnieszka Ratuszniak – III c Patrycja Wyrosławska – III c Zespół redakcyjny: Iga Woytynowska – III c Paulina Mikołajczak – III c Zespół techniczno - artystyczny Dominika Bratz – III c Paulina Kurpyt – III c
6
Rola nauczyciela: sprecyzowanie tematyki projektu
nabór uczniów do realizacji projektu przedstawienie harmonogramu prac, wyznaczanie zadań kontrola wykonania prac nawiązanie kontaktów z instytucjami zewnętrznymi zarezerwowanie sprzętu multimedialnego i auli szkolnej zaproszenie uczniów klas trzecich na projekcję pokazu podsumowanie projektu
7
Działania uczniów: uczniowie gromadzą i wybierają najważniejsze i najciekawsze informacje o regionie uczniowie poszukują informacji o funduszach unijnych
8
zespoły uczestniczą w spotkaniach i imprezach dotyczących
Unii Europejskiej uczestnicy projektu wyszukują w Bydgoszczy inwestycji współfinansowanych z funduszy unijnych
9
określone grupy przygotowują prezentację multimedialną
zespół redakcyjny układa pytania do quizu o UE i pisze scenariusz pokazu dwie uczennice dobierają muzykę do całej prezentacji jedna z uczestniczek projektu filmuje pokaz
10
REZULTATY PRACY UCZNIÓW:
Podstawowym zadanie uczniów było przygotowanie prezentacji multimedialnej. Powierzchnia: 17 971, 69 km² Ludność: 2 066 136 mieszk. Gęstość zaludnienia: 115mieszk./km² Flaga województwa Kujawsko-Pomorskiego Herb województwa Kujawsko-Pomorskiego
11
Publiczna prezentacja
Najbardziej widocznym efektem naszej pracy było przygotowanie prezentacji multimedialnej. Przedstawiliśmy ją w auli szkolnej. Na prezentacji byli obecni uczniowie klas trzecich /IIIa, IIIb, IIIc i IIId/. Wraz z nimi przybyły dwie panie dyrektor oraz nauczyciele. Prezentacje poprzedził quiz o Unii Europejskiej, a także krótka pogadanka o zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego. Quiz uświadomił uczniom, że nie zawsze ich wiedza o UE jest dostatecznie uporządkowana, a prezentacja pomoże im zrozumieć niektóre zagadnienia. W dalszej części nastąpił pokaz slajdów przerywany krótkim „wtrąceniami” narratora. Prezentacji towarzyszyła muzyka. Całość była filmowana. Niestety ze względu na zbyt duże zaciemnienie sali film ma nienajlepszą jakość. Po prezentacji pani dyrektor podsumowała całość imprezy stwierdzając, że być może powinniśmy zanieść nasza pracę do biura eurodeputowanego. Była to dla nas największa nagroda. Publiczna prezentacja
12
Wnioski: Czego nauczyli się uczniowie:
pozyskiwania informacji z różnych źródeł współpracy z instytucjami zewnętrznymi tworzenia prawidłowej prezentacji multimedialnej wykorzystywania różnych opcji programu Power Point poszerzyli wiedzę o swoim regionie i Unii Europejskiej poznali podstawowe zasady pozyskiwania funduszy z UE
13
Co zyskałam dzięki projektowi:
dodatkową wiedzę i umiejętności dotyczącą programów komputerowych pozyskanie nowych instytucji wspierających moją pracę nowe informacje na temat inwestycji w województwie kujawsko-pomorskim dodatkowe narzędzia pomagające oceniać pracę uczniów / np. wzór karty samooceny pracy ucznia w grupie pełną informację na temat pracy metodą projektu.
14
Wnioski do dalszej pracy:
pracować z uczniami metodą projektu wyznaczać małe zadania na krótki okres dobrać odpowiedni termin realizacji projektu Opracowała: Anna Kiełpinska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.