Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJolanta Brzezińska Został zmieniony 9 lat temu
1
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego I Ty zostaniesz emerytem Oblicz swoją emeryturę Warszawa, 06.11.2007 www.ing.pl
2
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego ING liderem w emeryturach Marc van der Ploeg, Prezes Zarządu ING Nationale-Nederlanden
3
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden3 ING światowym liderem w dostarczaniu rozwiązań emerytalnych Ameryka Północna i Południowa ING w pierwszej piątce dostawców emerytur w USA Druga pozycja na rynku funduszy emerytalnych w Ameryce Łacińskiej Fundusze emerytalne w Meksyku, Chile, Peru, Kolumbii i Urugwaju Azja i Pacyfik Lider produktów rentowych w Japonii Lider rozwiązań emerytalnych w Malezji ING zarządza państwowymi funduszami emerytalnymi w Chinach i Korei Europa Największy dostawca ubezpieczeń emerytalnych w Holandii Największy dostawca rozwiązań emerytalnych w Europie Środkowej: Ponad 4 miliony klientów i 11 miliardów aktywów pod zarządzaniem w funduszach emerytalnych Drugie OFE w Polsce Trzeci dostawca emerytur na Węgrzech Największy międzynarodowy prywatny fundusz emerytalny w Rosji 50 krajów, 120 000 pracowników, 75 milionów klientów
4
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden4 ING liderem w pozyskiwaniu klientów OFE w okresie I 2000-IX 2007 Źródło: ZUS l. osób 1,1 mln
5
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden5 Emerytura po polsku Polski system emerytalny w obecnym kształcie działa już blisko 9 lat (od 1 stycznia 1999). 13 milionów Polaków ma oszczędności w otwartych funduszach emerytalnych, które efektywnie pomnażają pieniądze swoich członków. ING, jako czołowy gracz na rynku emerytalnym, czuje obowiązek budowania świadomości Polaków, dotyczącej wysokości ich emerytury w przyszłości i zachęcania do oszczędzania na dodatkową emeryturę. Obecnie wszyscy mający 50 lat i więcej stanowią ponad 30% naszej populacji. W 2030 roku grupa ta będzie równa prawie 50%, czyli prawie 4 miliony osób więcej w tym wieku.
6
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden6 Emerytura po polsku 33% 10% 45% 18% Źródło: GUS + 2.7 mln + 3.5 mln
7
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Oblicz swoją emeryturę Jarosław Jamka, Członek Zarządu ING Nationale-Nederlanden
8
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden8 Oblicz swoją emeryturę Anna swoją pracę zawodową rozpoczęła w 1997 roku, mając 25 lat. Od początku zarabiała powyżej średniej krajowej i dziś zarabia 5000 zł brutto. Jej pracodawca przez cały czas odprowadzał składki do ZUS i OFE, jednak po urodzeniu dziecka Anna przez rok nie pracowała.
9
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden9 Oblicz swoją emeryturę
10
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden10 Oblicz swoją emeryturę
11
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden11 Oblicz swoją emeryturę
12
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden12 Oblicz swoją emeryturę
13
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden13 Stopy zwrotu OFE ING Nationale-Nederlanden zawsze powyżej średniej ważonej
14
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden14 Zakład Emerytalny Rozwiązania zawarte w ustawie idą w dobrym kierunku; najważniejsze jest to, żeby reforma została dokończona zgodnie z założeniami. Istnieją jednak kwestie, które wymagają doprecyzowania: zapisy dotyczące emerytury małżeńskiej są nieprecyzyjne i niekompletne; Istnieje obawa, że mogą nie zostać wydane na czas wszystkie rozporządzenia, niezbędne do utworzenia Zakładów Emerytalnych (tablice życia GUS); zbyt restrykcyjne zapisy dotyczące funkcjonowania Zakładów Emerytalnych (kapitał zakładowy, doświadczenie zarządzających, etc.). ING planuje rozpoczęcie działalności Zakładu Emerytalnego 1 stycznia 2009.
15
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden15 Oblicz swoją emeryturę Zgodnie z obowiązującą ustawą, Anna na emeryturę wybiera się w wieku 60 lat. Przy założeniu, że przez wszystkie lata, które zostały jej do emerytury, będą odprowadzane składki do ZUS i OFE, a jej zarobki co roku będą wzrastały o 3,0%... w 2027 roku otrzyma emeryturę w wysokości 3299 zł netto i będzie to stanowiło 47% jej ostatniej pensji, wynoszącej 7002 zł netto.
16
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden16 Oblicz swoją emeryturę
17
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden17 Oblicz swoją emeryturę
18
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden18 Oblicz swoją emeryturę Jan urodził się w 1972 roku i zaraz po zakończeniu studiów w 1997 roku rozpoczął pracę zawodową. Na początku zarabiał 100% średniej krajowej, a teraz jego zarobki przekraczają średnią krajową i wynoszą 3500 zł brutto.
19
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden19 Oblicz swoją emeryturę
20
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden20 Oblicz swoją emeryturę
21
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden21 Oblicz swoja emeryturę Na emeryturę Jan wybiera się w wieku 65 lat. Przy założeniu, że przez wszystkie lata, które zostały mu do emerytury, będzie odprowadzał składki do ZUS i OFE, a jego zarobki co roku będą wzrastały o 3,0%... w 2037 roku otrzyma emeryturę w wysokości 4035 zł netto i będzie to stanowiło 69% jego ostatniej pensji, wynoszącej 5837 zł netto.
22
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden22 Oblicz swoją emeryturę
23
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden23 Wysokość przyszłej emerytury z ZUS i OFE Im dłuższy okres pracy zawodowej, tym większa emerytura z ZUS i OFE Zarobki: Anna: 5 000 brutto Jan: 3 500 brutto Anna Jan
24
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Polacy a emerytura Ewa Zorychta-Kąkol, Dyrektor Marketingu ING Nationale-Nederlanden
25
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden25 Populacja i próba Grupa docelowa: osoby w wieku 18 – 65 lat mieszkające w gospodarstwach domowych, które posiadają jakiekolwiek (nie niższe niż 100 złotych miesięcznie) wolne środki finansowe, które mogą zostać zainwestowane lub zaoszczędzone. mieszkający w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców lub w wybranych miejscowościach satelickich następujących aglomeracji (gminy miejskie w promieniu do 30 km): Warszawa, Trójmiasto, Szczecin, Kraków, Poznań, Aglomeracja Katowicka, Wrocław. Sposób doboru i wielkość próby Badaniem została objęta reprezentatywna losowa próba 2000 osób w wieku 18-65 lat z gospodarstw domowych dysponujących wolną kwotą min. 100 zł miesięcznie. Próba była realizowana metodą random-route. Metoda badania Wywiady prowadzone były w domach respondentów metodą wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo. Czas trwania wywiadu wynosił około 1 godziny i 10 minut. Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.
26
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden26 Wielkość badanej populacji Populacja Polaków 38 173 835 osób [dane GUS] Populacja Polaków w miastach 20 000+ 17 015 815 osób [dane GUS i Diagnoza Społeczna 2005] Populacja Polaków w miastach 20 000+ w wieku 18-65 lat 11 277 231 osób [dane z badania] Populacja Polaków w miastach 20 000+ w wieku 18-65 lat z wolną kwotą 100 zł w HH 9 227 363 osób [dane z badania] Populacja gospodarstw w Polsce 14 011 333 gospodarstw [dane GUS] Populacja gospodarstw w miastach 20 000+ 7 594 142 gospodarstw [dane GUS i Diagnoza Społeczna 2005] Populacja gospodarstw w miastach 20 000+ z min. 1 osobą w wieku 18-65 lat 6 583 367 gospodarstw [dane z badania] Populacja gospodarstw w miastach 20 000+ z minimum 1 osobą w wieku 18-65 lat, z wolną kwotą 100 zł w HH 5 459 829 gospodarstw [dane z badania] Badana populacja to łącznie 9 227 363 osób mieszkających w 5 459 829 gospodarstw domowych. Badana populacja osób stanowi łącznie 30,4% ogółu populacji Polaków w wieku 18+
27
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden27 Potrzeba indywidualnego oszczędzania na emeryturę 4,1 mln osób 5,2 mln osób 2,2 mln kobiet 2,9 mln kobiet 1,9 mln mężczyzn 2,3 mln mężczyzn Dodatkowo wyodrębniliśmy grupę osób zainteresowanych oszczędzaniem na dodatkową emeryturę: Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.
28
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden28 Występują różnice między kobietami a mężczyznami, którzy chcą zainwestować w przyszłą emeryturę MĘŻCZYZNA zainteresowany inwestowaniem / oszczędzaniem na dodatkową emeryturę posiadający oszczędności KOBIETA zainteresowana inwestowaniem / oszczędzaniem na dodatkową emeryturę posiadająca oszczędności Charakterystyka w porównaniu do mężczyzn częściej są to kobiety starsze (36 – 65 lato to 64%), ale grupa kobiet 26 – 35 lat stanowi 30% głownie z wykształceniem średnim (70%) i wyższym (27%) posiadające dzieci (59%) głównie z większych miast 100tys mieszkańców + (81%) częściej zarabiające nie więcej niż 2000 zł netto (do 1000 zł 17%, 1000 – 2000 zł 47%) posiadające oszczędności głównie w wysokości 3 – 5 miesięcznego wynagrodzenia (35%) częściej korzystające z lokat bankowych (64%) oraz kredytów konsumpcyjnych (14%). Charakterystyka w porównaniu do kobiet częściej są to mężczyźni młodsi (26 – 45 lat 71%) głownie z wykształceniem wyższym (47%) i średnim (39%) posiadający dzieci (63%) nie różniący się pod względem miejscowości zamieszkania z wyższym dochodem osobistym netto (1000 – 2000 zł 29%, 2000 zł i więcej 33%) posiadający oszczędności głównie powyżej wysokości 6 miesięcznego wynagrodzenia (50%) częściej korzystający z kart kredytowych (41%) oraz kredytów hipotecznych (9%) zdecydowanie więcej mężczyzn ma już obecnie zapewnioną emeryturę (ich wybór produktów finansowych jest znacznie lepiej dostosowany do potrzeby emerytalnej). Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.
29
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden29 Stopień świadomości dotyczący emerytury i jej zabezpieczania Emerytura – silnie kojarzona z ZUS-em. ZUS – niezależnie od poziomu dochodów, etapu życia, czy miejsca zamieszkania, panuje silne ograniczenie zaufania do instytucji ZUS. Wysokość emerytur – ogólnie większość konsumentów żywi zdecydowane przekonanie, że kwoty przyszłych emerytur będą na niskim poziomie. Oczekiwania – średnio wysokość emerytury powinna przybrać 75% teraźniejszej pensji, jak chcieliby badani. Niektóre osoby chciałyby mieć lepszą sytuację finansową niż obecnie. Kwestia emerytury wywołuje wśród badanych zdecydowanie negatywne emocje, często powiązane ze strachem, obawą. Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.
30
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden30 Motywacje zabezpieczenie godnej starości, samowystarczalność obawa o niewydolność ZUS zabezpieczenie najbliższych ambiwalencja niski poziom znajomości rynku i ograniczony stopień zaufania wiek konsumentów obawa przed stałym zobowiązaniem, długoterminowość gromadzenia środków brak środków, niezaspokojone potrzeby bardziej podstawowe Motywacje i bariery korzystania z produktów emerytalnych Bariery Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.
31
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden31 Opinie na temat dodatkowej emerytury Konsumenci czują się w większości niedoinformowani na temat form oszczędzania czy też inwestowania na dodatkową emeryturę. Część konsumentów jest bardziej bierna i nie inwestuje w przyszłą emeryturę, ponieważ oczekuje, że ktoś przyjdzie do nich z konkretną ofertą, co byłoby bardziej pożądane, aniżeli szukanie samemu (nie ma czasu lub chęci – odkłada się to na później). Dodatkowa emerytura ma zapewnić finansowe wsparcie dla świadczenia otrzymywanego z ZUS. Kwoty wypłaty świadczenia powinny być z góry w przybliżeniu oszacowane, z rozbiciem na miesiące i lata. Emerytury powinny wypłacać towarzystwa o dużej wiarygodności finansowej. Badanie przeprowadzone na zlecenie ING Nationale-Nederlanden przez firmę 4P Research Mix, kwiecień 2007 r.
32
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego III filar Agnieszka Rudnicka, Departament Zarządzania Produktami ING Nationale-Nederlanden
33
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden33ING Nationale-Nederlanden33 Produkty emerytalne na polskim rynku Jako emerytalne pozycjonowane są różne produkty: Ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi Fundusze oferowane przez towarzystwa funduszy inwestycyjnych Indywidualne konto emerytalne w różnych formach Konta oszczędnościowe Produkty ze składką jednorazową z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi Pracownicze Programy Emerytalne Na rynku nie ma zdefiniowanego pojęcia „produkt emerytalny” Przyszłym emerytom zależy na tym, aby przy założonym poziomie składek i określonych potrzebach własnych, wybrać plan, w którym wysokość wypłat będzie najwyższa i gwarantowana.
34
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden34 Produkty, które mogą służyć jako odpowiedź na potrzebę emerytalną ING Nationale-Nederlanden liderem emerytur Produkty, które mogą być odpowiedzią na potrzebę emerytalną OFE Emerytura Standard Emerytura Premium Strategia Lwa Program Inwestycyjny na Przyszłość Rozwój produktów gwarantowanych, a w przyszłości rozwój produktów rentowych Szeroka gama produktów daje wybór ubezpieczonym, zwiększając prawdopodobieństwo pełniejszego zaspokojenia ich oczekiwań. Fundusze Inwestycyjne
35
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden35 Nowy produkt gwarantowany w ofercie Produkt gwarantowany – pełna ochrona wpłaconej składki i gwarancja wzrostu wpłaconych środków Pełna alokacja wpłaconej składki Atrakcyjna oferta funduszy – fundusze ING Luxemburg Możliwość komponowania własnego portfela inwestycyjnego Aktywne zarządzanie bez ryzyka utraty wpłaconego kapitału Transparentność i konkurencyjność opłat Na początku 2008 roku ING Nationale-Nederlanden wprowadzi na rynek indywidualne ubezpieczenie na życie z funduszem kapitałowym ze składką jednorazową. Inaczej niż w funduszach inwestycyjnych, inaczej niż w banku odpowiednio bezpieczniej i potencjalnie zyskowniej. Więcej informacji: I kwartał 2008
36
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Kampania medialna Ewa Zorychta-Kąkol, Dyrektor Marketingu ING Nationale-Nederlanden
37
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden37 I ty zostaniesz emerytem – kampania medialna Kampanię przygotowała agencja Brain. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Pan Media Western. Reżyserem filmu był Maciej Kowalczuk, operatorem Wit Dąbal. W telewizji emitowane będą spoty 30’ i 10’. Kampania TV będzie trwała od 04.11.2007 do 09.12.2007. Stacje TV: TVP, Polsat, TVN, TV4, TVN7 oraz stacje niszowe. Zaplanowano 1 950 GRP.
38
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden38 I Ty zostaniesz emerytem – kampania medialna Kampanię TV będzie wspierała kampania radiowa od 12.11.2007 do 23.11.2007 w: Radio Zet, RMF FM, Trójka, Radio Wawa, Radio PiN, Radio Złote Przeboje, RAM. Kampania prasowa planowana jest od 05.11.2007 do 01.12.2007 w: Gazeta Wyborcza, Newsweek, Wprost, Polityka, Forum, Przekrój, Viva!, Party, Twój Styl, Zwierciadło.
39
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden39 I Ty zostaniesz emerytem – kampania medialna Na stronie internetowej www.ing.pl, oprócz kalkulatora emerytalnego pojawi się specjalne narzędzie „Futuryzator”, dzięki któremu będzie można zobaczyć, jak może wyglądać nasza twarz po latach. Możliwość obliczania emerytury w angielskim piętrowym autobusie, który w listopadzie pojawi się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Płocku, Łodzi, Kielcach, Bielsko-Białej, Opolu i Zielonej Górze.
40
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING opis kolorów ING Nationale-Nederlanden40 I Ty zostaniesz emerytem… Pytania
41
Pole zarezerwowane dla paska brandingowego I Ty zostaniesz emerytem Oblicz swoją emeryturę Warszawa, 06.11.2007 www.ing.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.