Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Prezentacja
2
Temat: Język reklamy /prasa, radio, telewizja/. Charakterystyka tekstów reklamowych ze szczególnym uwzględnieniem funkcji przekazów językowych i użytych środków perswazji. Teza: Dokonując językowych manipulacji, zadaniem reklamy jest nakłonienie jak największej liczby odbiorców do zakupu prezentowanego produktu.
3
Ramowy plan wypowiedzi
Teoretyczne podstawy perswazji Pojęcie reklamy Analiza przykładów reklam Reklama dziś Wnioski
4
Teoretyczne podstawy perswazji
Czym jest perswazja?
5
Teoretyczne podstawy perswazji
Jakimi intencjami kierujemy się stosując perswazję?
6
Teoretyczne podstawy perswazji
Typy perswazji Drogi perswazji Przekonująca Nakłaniająca Pobudzająca Centralna Peryferyjna
7
Teoretyczne podstawy perswazji
Warunki skutecznej perswazji akceptacja środowiska społecznego zgodność z obrazem świata odbiorcy motywacja percypowalność przedmiotu perswazji uzasadnienie
8
Pojęcie reklamy Definicja
9
Założenia dotyczące reklamy
Pojęcie reklamy Założenia dotyczące reklamy przetwarzalność jasność ekonomia ekspresywność treść ważniejsza od formy łatwiejsza orientacja aksjologiczna
10
Pojęcie reklamy Terminologia Slogan a hasło Spot
11
Ricoré
12
Ricoré KC: Jeszcze kawy? KN: Chętnie, ale jest już późno. Może tym razem łagodnej? M: Może napijecie się Ricoré? K: Ricoré? M: Ricoré to unikalne połączenie kawy rozpuszczalnej i cykorii. Kawa delikatnie pobudza, a cykoria zapewnia tak łagodny smak, że można ją pić przez cały dzień. Spróbujcie. KC: Pyszna ta kawa. KN: I jaka łagodna. KC: Nowość! Ricoré od Nestlé – łagodny smak kawy o każdej porze dnia. K: Mógłbyś powtórzyć? M: Ricoré to unikalne połączenie kawy rozpuszczalnej i cykorii.
13
L’Oréal
14
L’Oréal K: Dla moich zniszczonych, łamliwych i suchych włosów znalazłam rozwiązanie. M: Nowość L’Oréal Paris – Elsève odżywka odbudowująca przeciw łamaniu się włosów. Nowa formuła z Nutri-Ceramidami wypełnia ubytki włosa i odbudowuje włosy aż po same końce. Aż o 95% mniej złamanych włosów przy czesaniu. Nowa linia pielęgnacyjna Elsève przeciw łamaniu się włosów. K: Ponieważ jesteś tego warta.
15
Hortex
16
Hortex K: Owocowy, lekki Fresz, dla spragnionych orzeźwienia. Fresz – ciesz się słońcem. M: Hortex.
17
Wirtualna Polska
18
Wirtualna Polska M: O, znowu ściągasz. K: Przecież ty też ściągasz. L: Ściągniesz z nas wszystko. M: Wirtualna Polska – WP.PL
19
Constar
20
Castrol
21
Runway
22
Reklama dziś Obecne tendencje podtekst erotyczny gwiazdy i dużo humoru
23
Perspektywy na przyszłość
Reklama dziś Perspektywy na przyszłość reklama elementem rozrywki Polacy mają dość reklam internet przyszłością reklamy
24
Wnioski w reklamach stosuje się różnorodne środki językowe
skuteczne operowanie gramatyką potęguje efektywność reklamy reklamy wykorzystują wiele rodzajów stylistyk nie tylko tekst reklamowy decyduje o skuteczności przekazu cel reklamy zawsze pozostaje ten sam: zachęcenie do kupna prezentowanego produktu
25
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.