Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBeata Zubowicz Został zmieniony 11 lat temu
1
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM
2
Założenia ogólne do proponowanych rozwiązań 1.Zakończenie realizacji planowanych inwestycji drogowych w mieście. 2.Wcześniejsze zakończenie roku szkolnego i akademickiego – np. 02.06.2010 r. 3.Priorytet dla komunikacji zbiorowej na wyznaczonych ciągach komunikacyjnych w dniu rozgrywek piłkarskich we Wrocławiu. 4.Darmowy przejazd komunikacją miejską lub promocyjna oferta cenowa na bilety uprawniające do korzystania z transportu publicznego. 5.Ograniczenia i wyłączenia w ruchu kołowym dla pojazdów indywidualnych na wybranych ciągach w dniu rozgrywek piłkarskich we Wrocławiu. 6.Zapewnienie parkingów na obrzeżach miasta typu Park & Ride oraz w rejonie centrum Park & Walk. 7.Utworzenie strefy kibica w centralnym obszarze miasta na cały okres trwania mistrzostw.
3
Ogólny zarys uwarunkowań ruchowych
4
Propozycja lokalizacji parkingów Park & Ride oraz Park & Walk
5
UWAGA Przewiduje się ograniczenia ruchowe dla komunikacji indywidualnej oraz priorytet dla komunikacji zbiorowej po obwiedni strefy. Strefa ograniczonego ruchu Dzień meczu
6
Strefa ograniczonego ruchu Okres pozameczowy
7
Założenia do funkcjonowania strefy kibica 1.Na strefę kibica wyznacza się obszar Rynku, Placu Solnego oraz deptak ulicy Świdnickiej na czas trwania Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. 2.Całkowity zakaz parkowania przez okres funkcjonowania strefy na wybranych ciągach komunikacyjnych stanowiących główne szlaki podróży pieszych w centrum miasta. 3.Całkowity zakaz ruchu i parkowania w ścisłym centrum miasta w dniu meczów rozgrywanych we Wrocławiu i w czasie meczów finałowych rozgrywek. 4.Zabezpieczenie miejsc postojowych dla mieszkańców obszaru wyłączonego z parkowania (posiadających abonamenty). 5.Obsługa komunikacyjna obiektów zlokalizowanych w strefie wyłączonej z ruchu tylko w określonych godzinach. 6.Zwiększona liczba patroli służb miejskich i porządkowych w strefie przyległej do strefy kibica (strefa szczególnego nadzoru).
8
Problemy do rozstrzygnięcia 1.Akceptacja stref i zakresu działań w granicach stref. 2.Decyzja o ustanowieniu darmowego przejazdu środkami komunikacji miejskiej w dniu meczu rozgrywanego we Wrocławiu oraz ustanowieniu promocyjnych przejazdów w okresach pozameczowych. 3.Wcześniejsze zakończenie roku szkolnego i akademickiego przed rozpoczęciem rozgrywek piłkarskich. 4.Zapewnienie zamiennych miejsc postojowych (kwestie finansowania) dla posiadaczy abonamentów parkingowych w strefie ograniczonego ruchu (ok. 300 miejsc postojowych). 5.Uzgodnienie z właścicielami zasad korzystania i przygotowania parkingów Park & Ride (kwestie finansowania).
9
Przebieg działań 1.Opracowanie Mobility Concept – 2009 r. 2.Zlecenie prac przygotowawczych – 2010 r. WI posiada odpowiednie środki finansowe 3.Zlecenie projektu wykonawczego (WI) – 2011 r. 4.Wdrożenie projektu wykonawczego (WI) – 2012 r.
10
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.