Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Czy należy obawiać się gier komputerowych?
2
„Plusy” komputera możliwość szybkiego zdobywania różnorodnych informacji rozbudzanie zainteresowań i ciekawości dostarczanie rozrywki atrakcyjna forma spędzania wolnego czasu możliwość doskonalenia zręczności, pomysłowości i cierpliwości cenna pomoc w nauce możliwość nawiązania ciekawych kontaktów z rówieśnikami
3
„Minusy” komputera „złodziej” czasu
przedkładanie komputera nad inne, aktywne formy wypoczynku brak kontroli nad sposobem użytkowania komputera przez dziecko pozostawione w domu problemy zdrowotne związane z brakiem ruchu, wzrokiem łatwość dostępu do brutalnych gier utożsamianie się z negatywnymi bohaterami gier – naśladowanie agresji elektroniczne LSD – uzależnienie komputerowe
4
„Stań się demonicznym strażnikiem lochu, który ma na usługach armię przerażających potworów. Zaprowadź rządy terroru w sielskich krainach na powierzchni. Zbuduj potężne imperium zła – norę w ziemi przekształć w sieć podziemnych komnat i korytarzy. Zniszcz wrogów, którzy łakomie patrzą na twe bogactwa lub zastaw na nich pułapki i uwięź w przerażających salach tortur.”
5
„Kradzione maszyny, morderstwa, porwania, samochody pułapki, przemyt narkotyków, podpalenia – to tylko niektóre z zadań, których podejmie się bohater gry Grand Theft Auto”
6
„Jeśli najmłodsi uczą się zabijając poprzez zabawę na ekranie, to gdy wyjdą na ulicę myślą, że zabijać to całkiem normalna rzecz. Robiły to wielokrotnie grając.” (fragment artykułu z Życia Warszawy)
7
Dlaczego gry komputerowe „w zabijanie” mają silny wpływ na gracza?
Gracz nie tylko ogląda przemoc na monitorze, ale sam jej dokonuje! Gracz w czasie gry nie tylko identyfikuje się z bohaterem, ale sam niejednokrotnie się nim staje! Gracz sam podejmuje decyzje o dokonywanych przez siebie aktach przemocy! Gracz traci w końcu relację między dobrem, a złem – im częściej „zabija” tym szybciej to przestaje robić na nim wrażenie!
8
Użytkownik gier – „strzelanek”:
przyswaja negatywne wzory zachowań sam staje się agresorem sam realizuje przemoc i uczy się, że nie jest ona karana nabiera wprawy „w zabijaniu” – oswaja się z przemocą ma poczucie władzy
10
Gry komputerowe to nie tylko „strzelanki”!
gry edukacyjne gry przygodowe gry sportowe gry strategiczne gry fabularne gry ekonomiczne Rozwijają u dzieci: wyobraźnię, logiczne myślenie, doskonalą refleks, kojarzenie, koordynację wzrokowo-ruchową, zręczność manualną, dostarczają informacji, wyrabiają umiejętności praktyczne – gospodarowanie pieniędzmi, planowanie, zarządzenie
12
Złote rady dla rodziców
Kontroluj czas zabawy dziecka z komputerem! Poznaj ulubione gry dziecka i graj z nim od czasu do czasu! Obserwuj dziecko po odejściu od komputera! Pokazuj inne formy spędzania wolnego czasu!
13
Nawet najmłodsze dzieci chętnie zgłębiają tajniki obsługi komputera
Nawet najmłodsze dzieci chętnie zgłębiają tajniki obsługi komputera. Nie brońmy im tego! Dbajmy tylko o umiar i dobór właściwych programów i gier.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.