Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTeresa Gajewska Został zmieniony 9 lat temu
2
Zakres wykładu Kierunki rozwoju oprogramowania systemów rozproszonych Własności wybranych architektur - problemy badawcze Przykładowe obszary zastosowań
3
Model komunikacji Prezentacji Sesji Aplikacji Sieci Transportu Fizyczna Łącza danych SO Warstwa Pośrednicząca TCP UDP IP
4
Warstwa pośrednicząca SUN IBM IBM HP HP SGI SGI Microsoft Środowiska obiektowe Java
5
Obiekt a Komponent Operacja 2 Operacja 1 Operacja 3 Interfejs Implementacja operacji Baza danych Introspecja Bezpie- czeństwo Mech. łączenia Autokonf.
6
Architektura OMA O R B USLUGI SYSTEMOWE CORBA STANDARDOWE APLIKACJE UŻYTKOWNIKA Proces Obiekt
7
Komunikacja pomiędzy obiektami C++ CobolCCJava KlientSerwer IDL Cobol IDL I I O P
8
Modele organizacji systemu GUI DwupoziomowyTrójpoziomowy Interfejs użytkownika Serwer aplikacji Dane Urządzenia StaryNowy
9
Konsekwencje modelu trójpoziomowego Niezależność konstrukcji serwera aplikacji od interfejsu użytkownika Niezależność konstrukcji serwera aplikacji od interfejsu dostępu do danych Możliwość standaryzacji Nowy poziom usług systemowych
10
Problemy otwarte Skalowalność obiektowych rozproszo- nych środowisk tworzenia aplikacji Powiązanie stanów obiektów sieciowych z ich reprezentacją w bazie danych Trwałość obiektów sieciowych - Persysteność - Czas życia Mobilność obiektów sieciowych
11
Problemy otwarte Tolerancja uszkodzeń w sieci obiektów - resynchronizacja stanu Notyfikacja zdarzeń Przekazywanie obiektów sieciowych przez wartość
12
Systemy rozpowszechnia informacji Wzorzec Obserwator /Obserwowany Obser- wator Obser- wator Obser- wator Obser- wator Setki Systemy Monitorowania Aktywne Bazy Danych Zdarzenie
13
CORBA a Obiektowe Bazy Danych CORBA Client ODB Client ODB Server CORBA Server Transmisja Operacji a Transmisja Danych ORB View
14
Metoda badawcza Weryfikacja rozwiązań na drodze implementacji eksperymentalnych aplikacji Systemy lokalizacji Systemy monitorowania Systemy wrażliwe na lokalizacje mobile multimedia Sieciowe systemy multimedialne
15
Systemy wrażliwe na lokalizację (WL) Wirtualny świat a lokalizacja
16
System BAT
17
Aktywna plakietka systemu BAT
18
Plakietki Systemu AB
19
Architektura systemu WL
20
MediaCtrl StreamCtrl VDev MMDevice Stream Endpoint VDev Stream Endpoint MediaCtrl MMDevice OMG A/V Streams Control
21
Platforma sprzętowa WSPM MAN 2.64 TB 50 GB Robot taśmowy ACL 2640 SUN Media Center
22
Architektura systemu WSPM WSP GUI Internet Internet I I O P
23
WFS interface użytkownika
24
Mobilne multimedia Video Server SIEĆ Video follow me Powiązanie Sieciowych MM Systemów Lokalizacji
25
Rozwój technologii oprogramowania SzynaKomp. Usługi UsługiSystemowe Ramy RamyAplikacji Serwery Aplikacji Aplikacji Rozwój
26
Podsumowanie Postęp w tym zakresie jest możliwy poprzez weryfikację praktyczną koncepcji teoretycz- nych rozwiązań Wykorzystanie zasobów sieciowych jest związane z konstrukcją nowoczesnych warstw pośredniczących
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.