Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Tworzenie publikacji w programie: PUBLISHER
Małgorzata Matura
2
Praca z programem Publisher
Dzięki programowi Publisher będziesz wkrótce tworzyć własne biuletyny, broszury, ulotki i strony sieci Web, nawet jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu publikacji.
3
Rozpoczynanie pracy w oknie Katalog
Rozpocznij pracę nad publikacją w oknie Katalog. Kliknij odpowiednią kartę: Wyświetla typy publikacji utworzonych za pomocą kreatorów. Wyświetla gotowe wzory różnych publikacji zaprojektowane w jednolity sposób. Wyświetla publikacje tworzone od początku. Pokazuje opcje, które są dostępne po wybraniu danej karty.
4
Korzystanie z kreatora w celu dokonania zmian w publikacji
Jeśli do tworzenia publikacji został wykorzystany kreator krok po kroku wspomagający projektowanie, możesz w dowolnej chwili powrócić do tego kreatora, aby dokonać zmian w publikacji. Za pomocą kreatora możesz: Zmieniać projekt. Zmieniać schemat kolorów. Dokonywać konwersji biuletynu lub broszury na witrynę sieci Web lub odwrotnie. Dołączać blok informacji adresowych do publikacji w celu ułatwienia pracy nad korespondencją seryjną.
5
Korzystanie z ramek Każdy obiekt w publikacji musi być umieszczony w ramce. Każdy typ ramki jest tworzony przez kliknięcie jednego z narzędzi, znajdujących się na pasku narzędzi Obiekty. W większości przypadków, aby określić rozmiar ramki, wystarczy przeciągnąć myszą w kierunku ukośnym.
6
Przenoszenie i zmiana rozmiaru obiektów
Aby przenieść zaznaczony obiekt lub zmienić jego rozmiar, przesuwaj wskaźnik myszy tak długo, aż wskaźnik zmieni kształt. Następnie przeciągnij obiekt, nadając mu odpowiedni rozmiar lub zmieniając jego położenie. Po wyświetleniu wskaźnika zmiany rozmiaru możesz zmieniać rozmiar obiektu przez przeciąganie myszą. Po wyświetleniu wskaźnika przenoszenia możesz przenosić obiekt przez przeciąganie myszą.
7
Praca z tłem W tle publikacji umieszcza się obiekty, które mają pojawiać się na każdej stronie; na przykład numery stron lub logo firmy.
8
Wyjaśnienie sposobu funkcjonowania tła
Strona publikacji leży na wierzchu tła, tak jak arkusz przezroczystego papieru. Obiekty znajdujące się w tle są widoczne na stronie publikacji, jednak można z nimi pracować tylko wtedy, gdy tło jest warstwą aktywną.
9
Przechodzenie do tła Aby można było pracować w tle publikacji:
Z menu Widok wybierz polecenie Przejdź do tła. Gdy warstwą aktywną jest tło, obiekty znajdujące się na pierwszym planie nie są widoczne, ale nadal tam się znajdują. Dodaj lub zmień obiekty tła. Z menu Widok wybierz polecenie Przejdź do pierwszego planu.
10
Sprawdzanie, czy warstwą aktywną jest tło
Aby upewnić się, że warstwą aktywną jest tło, sprawdź, jakie elementy są wyświetlane w lewym dolnym rogu okna programu Publisher.
11
Przesuwanie obiektu w tło
Jeśli chcesz, aby jeden lub kilka obiektów pojawiło się na każdej ze stron publikacji, możesz przesunąć je w tło bez uprzedniego przechodzenia do warstwy tła. Zaznacz obiekt lub obiekty, które chcesz przesunąć w tło. Z menu Rozmieść wybierz polecenie Przesuń w tło.
12
Łączenie ramek tekstowych
Po połączeniu ramek tekstowych możesz rozpocząć pisanie artykułu w jednym miejscu potem automatycznie kontynuować pisanie w innym miejscu na tej samej stronie... ...a następnie zakończyć pisanie artykułu na innej stronie publikacji.
13
Wyszukiwanie tekstu znajdującego się w obszarze przepełnienia
14
Łączenie ramek tekstowych
Kliknij ramkę tekstową, w której znajduje się tekst nadmiarowy. Z menu Narzędzia wybierz polecenie Połącz ramki tekstowe. Na pasku narzędzi Łączenie ramek kliknij przycisk Połącz ramki tekstowe.
15
Łączenie ramek tekstowych (cd.)
Kliknij w dowolnym miejscu wewnątrz pustej ramki tekstowej, aby "przelać" tekst do drugiej ramki. Możesz łączyć dowolną liczbę ramek, tworząc w ten sposób łańcuch połączonych ramek tekstowych. Tekst znajdujący się w połączonych ramkach jest nazywany "artykułem".
16
Rozłączanie ramek tekstowych i przechodzenie między ramkami
Aby rozłączyć dwie ramki tekstowe, kliknięciem zaznacz pierwszą z nich. Na pasku narzędzi Łączenie ramek kliknij przycisk Rozłącz ramki tekstowe. Aby przejść do poprzedniej ramki w łańcuchu, kliknij przycisk Przejdź do poprzedniej ramki. Aby przejść do następnej ramki w łańcuchu, kliknij przycisk Przejdź do następnej ramki.
17
Grupowanie obiektów Grupowanie obiektów umożliwia jednoczesne stosowanie operacji (takich jak przenoszenie, zmiana rozmiaru lub obracanie) do całej grupy obiektów.
18
Zachowywanie położenia obiektów względem siebie
Grupowanie obiektów zachowuje ich położenie względem siebie.
19
Sprawdzanie, czy obiekty są zgrupowane
Możesz sprawdzić, czy ten obiekt wchodzi w skład grupy, klikając go.Obiekty zgrupowane mają jeden zestaw uchwytów dla całej grupy... ...a przycisk Grupuj obiekty wygląda tak, jak pokazano na rysunku.
20
Grupowanie i rozgrupowywanie obiektów
21
Układanie obiektów warstwowo
Układanie obiektów warstwowo Układanie obiektów warstwowo jest podobne do układania talii kart. Obiekty mogą być układane jako kolejne warstwy - pierwszy utworzony obiekt znajduje się na spodzie stosu, a ostatni na wierzchu. Możesz przesuwać obiekty z jednej warstwy do drugiej.
22
Nakładanie się obiektów
Jeśli kilka obiektów nakłada się na siebie, obiekt znajdujący się najbliżej wierzchu stosu przykrywa obiekty znajdujące się pod nim.
23
Zmienianie sposobu nakładania się obiektów
Możesz zmienić sposób nakładania się obiektów, przesuwając jeden z nich do innej warstwy w stosie.
24
Przenoszenie obiektu do innej warstwy
25
Nadawanie obiektowi atrybutu przezroczystości
26
Rozmieszczanie obiektów
27
Korzystanie z prowadnic linijkowych
28
Przyciąganie obiektów
29
Posuwanie obiektu we właściwe położenie
30
Śledzenie położenia i rozmiaru obiektu
31
Obracanie i przerzucanie obiektów
32
Obracanie obiektu o określony kąt
33
Obracanie grupy obiektów
34
Przerzucanie obiektów
35
Praca z prowadnicami układu
36
Korzystanie z prowadnic układu
37
Wyrównywanie ramek
38
Zmienianie prowadnic marginesów i siatki
39
Zmienianie prowadnic marginesów lub siatki (cd.)
40
Korzystanie z prowadnic linijkowych
41
Zmienianie schematu kolorów w publikacji
42
Zmienianie schematu kolorów
43
Wybieranie kolorów ze schematu lub spoza niego
44
Wybieranie kolorów ze schematu lub spoza niego (cd.)
45
Zmienianie schematów kolorów
46
Zmienianie schematów kolorów (cd.)
47
Tworzenie niestandardowego schematu kolorów
48
Praca z tabelami
49
Jak rozpoznać tabelę
50
Dodawanie tekstu do tabel
51
Dodawanie tekstu do tabel (cd.)
52
Zaznaczanie tekstu lub komórek w tabeli
53
Zmienianie wyglądu tabel
54
Zmienianie wyglądu tabel (cd.)
55
Otaczanie obrazów tekstem
56
Otaczanie obrazów tekstem
57
Zmienianie sposobu otaczania obiektów tekstem
58
Dopasowywanie odstępu pomiędzy tekstem a obrazem
59
Dopasowywanie odstępu pomiędzy tekstem a obrazem
60
Dostosowywanie sposobu otaczania obiektu tekstem
61
Drukowanie publikacji
62
Tworzenie witryny sieci Web
63
Korzystanie z Kreatora witryn sieci Web
64
Dostosowywanie za pomocą Kreatora witryn sieci Web
65
Dodawanie elementów projektu
66
Dodawanie grafiki i animowanych obiektów GIF
67
Konwertowanie i stosowanie podglądu witryny sieci Web
68
Praca z korespondencją seryjną
69
Tworzenie źródła danych
70
Stosowanie kodów pól
71
Wyświetlanie adresów korespondencji seryjnej
72
Sortowanie listy wysyłkowej
73
Drukowanie publikacji seryjnej
74
KONIEC
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.