Pobierz prezentację
1
kurs fotografii cyfrowej
STUDIUM PORTRETU cz. 2 kurs fotografii cyfrowej - poziom ogólny -
2
plany perspektywa kompozycja postać światło i otoczenie kurs ogólny
portret cz.2
3
1. plany - ogólny: widzimy całą postać wraz z otoczeniem np. na tle domu, czy w pejzażu kurs ogólny portret cz.2
4
1. plany - amerykański: postać ma "ucięte" nogi tuż poniżej kolan
kurs ogólny portret cz.2
5
1. plany - bliski: postać "ucięta" w połowie kurs ogólny portret cz.2
6
1. plany - popiersie: postać skadrowana podobnie jak na legitymacje, kadr kończy się w okolicach klatki piersiowej kurs ogólny portret cz.2
7
1. plany - portret: widoczna sama twarz i kawałek szyi kurs ogólny
portret cz.2
8
2. perspektywy - standardowa:
obiektyw ustawiany na wysokości oczu modela kurs ogólny portret cz.2
9
2. perspektywy z góry: powiększamy perspektywicznie głowę, oczy i usta, zmniejszamy nogi, daje to efekt "karłowatości" modela kurs ogólny portret cz.2
10
2. perspektywy - z dołu, tzw. perspektywa żabia:
nadaje groteskowy charakter zdjęciu, czasem monumentalny wygląd modelowi, potrafi też ośmieszyć kurs ogólny portret cz.2
11
3. kompozycja - w mocnych punktach najważniejsze elementy postaci
- jeśli to jest twarz, to w okolicach mocnych punktów powinny być oczy kurs ogólny portret cz.2
12
3. kompozycja - jeśli cała postać to w mocnych punktach powinna być np. głowa kurs ogólny portret cz.2
13
3. kompozycja - postać może się opierać, wylegiwać, czy być w inny sposób ułożona tak, by tworzyła przekątną - elementem kreacji może być również światło kurs ogólny portret cz.2
14
Człowiek "składa się" z wielu elementów, a każdy z nich może być ułożony według przypadku, albo
4. postać według zamierzeń fotografa. Nie mylmy przypadku z naturalnością. Nieraz, to co wydaje się sztuczne w postawie modela, wypadnie naturalnie już na gotowej odbitce i vice versa. kurs ogólny portret cz.2
15
4. postać Ciało: - dobrze jest, gdy model opiera ciężar ciałą na jednej nodze. - jeśli chcemy uczynić modela nieco szczuplejszym, niech obróci się do nas pod kątem 45 stopni - jeśli zależy nam na ukazaniu jakichś części ciała, niech model wystawi je bliżej obiektywu, a staną się wieksze za sprawą perspektywy (np. pochylona do przodu głowa pokaże większe niż w rzeczywistości oczy). kurs ogólny portret cz.2
16
4. postać Ustawienie: Elementy, które są najważniejsze w portrecie:
- korpus (w jaki sposób, pod jakim kątem do fotografa) - nogi (złączone, osobno, proste, ugięte) - mogą współtworzyć z korpusem linie kompozycyjne - ręce (najtrudniejsze do naturalnego ustawienia, warto postudiować malarstwo, by poszerzyć wiedzę na ten temat; jeśli nie mamy pomysłu na ich ułożenie, niech zwisają luźno, jedną rękę możemy umieścić w kieszeni, ale tak by było widać większą część dłoni) - dłonie kurs ogólny portret cz.2
17
4. światło i otoczenie Światło buduje zdjęcie. Decyduje co i jak dobrze będzie widoczne. Należy uważać na niechciane cienie, które mogą się pojawić przy różnych pozycjach modela. Czy ma być realistyczne i naśladować warunki atmosferyczne, czy też malarskie, teatralne (itd.)? kurs ogólny portret cz.2
18
4. światło i otoczenie Otoczenie:
Czy tło będzie gładkie, czy portret osadzony będzie w konkretnej scenerii? Jakie ma ona znaczenie? Czy powinna się znaleźć w zasięgu głębi ostrości, czy też nie musi być ostra? Czy model będzie używał jakichś eksponatów (mówi się, że model "ogrywa" jakiś przedmiot)? Jak będzie ubrany? kurs ogólny portret cz.2
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.