Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy."— Zapis prezentacji:

1 Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy

2 Kodeks 2.0 Ma być zestawem reguł, które uporządkowałyby obecne zamieszanie z nowymi technologiami. Powinien wyjaśnić, jak komputer, Internet, komórka itp. – wspaniałe w zabawie i komunikacji – mogą pomóc mądrej edukacji. A nie tylko dostarczać prostych pomocy, gotowców i ściąg, które zastępują własną twórczość i rozleniwiają umysły. 2015-05-07

3 Główne punkty kodeksu:  bezpieczeństwo w sieci,  korzystanie ze źródeł,  prawa autorskie,  szkolna codzienność a TIK,  nowoczesne metody nauczania, sprawdzania wiedzy i komunikacji w szkole. 2015-05-07

4 Kodeks 2.0 Tworząc swój kodeks odwołujemy się do listy problemów, odpowiada na zawarte w niej pytania zgodnie z własnymi potrzebami. Szkolny Kodeks musi być otwarty, dynamiczny i łatwy do zmodyfikowania, gdy pojawią się nowe narzędzia TIK i nowe możliwości. 2015-05-07

5 1 Uczyć i uczyć się z TIK 2 Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie 3 Nie kradnij nie dawaj się okraść 4 Komunikujemy się 5 Komputery pod ręką 6 Bądź bezpieczny w sieci 7 Naucz tego dorosłych 2015-05-07

6 Uczymy się i uczymy innych 2015-05-07

7 Uczyć i uczyć się z TIK  Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline?  Jakie narzędzia komputerowe/internetowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań - które programy, jakie strony?

8 Uczyć i uczyć się z TIK  Jak odrabiać prace domowe w erze TIK?  Kiedy i jak używać sieci w sprawdzaniu wiedzy?  Jak realizować zespołowe projekty uczniowskie z wykorzystaniem TIK? 2015-05-07

9 Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie 2015-05-07

10 Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie  Jak nauczyciele i uczniowie mają korzystać z TIK w nauczaniu, by nie było to bezkrytyczne kopiowanie, lecz twórcze wykorzystanie zasobów sieci?  Kiedy ściaganie z sieci jest dobre a kiedy złe?  Jak rozpoznawać wiarygodne strony i źródła ? 2015-05-07

11 Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie  Jak odróżnić informacje od komentarzy czy opinii?  Jak mądrze i skutecznie szukać potrzebnych informacji i materiałów?  Jak nauczyć się dyskutować i precyzyjnie prezentować swoje poglądy w sieci?  Czy i jak reagować na nieprawidłowości, oszustwa, błędy? 2015-05-07

12 Nie kradnij nie daj się oszukać 2015-05-07

13 Nie kradnij i nie daj się okraść!  Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć, filmów?  Gdzie i jak szukać legalnych materiałów do wykorzystania w nauce? Jak podawać autorów i źródła? 2015-05-07

14 Nie kradnij i nie daj się okraść  Jak „czytać” i respektować informacje o prawach autorskich? Jak zadbać o własne prawa?  Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.?  Kiedy i jak korzystać z wolnych licencji? 2015-05-07

15 Komunikujemy się 2015-05-07

16 Komunikujmy się!  Jak używać TIK do komunikacji w szkole miedzy nauczycielami, nauczycieli z uczniami oraz szkoły z rodzicami?  Jakich informacji nie należy rozpowszechniać tą drogą?  Jaka powinna być szkolna strona internetowa? 2015-05-07

17 Komputery pod ręką 2015-05-07

18 Komputery pod ręką!  Jak zapewnić dostępność komputerów i sieci w szkole, zamiast zamykać je w pracowni komputerowej?  Jak sprawiedliwie i sensownie dzielić dostęp do TIK między różne przedmioty, różnych uczniów? 2015-05-07

19 Komputery pod ręką  Czym się kierować, żeby optymalnie wykorzystać komputery i dostęp do sieci?  Rozrywka na szkolnych komputerach – kiedy i w jakim zakresie? 2015-05-07

20 Bądź bezpieczny w sieci 2015-05-07

21 Bądź bezpieczny w sieci  Na czym polega bezpieczne korzystanie z sieci?  Jakie ślady zostawiasz serfując po Internecie?  Jak bez ryzyka korzystać z portali społecznościowych? 2015-05-07

22 Bądź bezpieczny w sieci  Komputery szkolne – co uczniowie mogą na nich robić, a czego nie?  Kontakty z nieznajomymi – kiedy i czym to grozi młodym ludziom?  Na jakie strony lepiej nie wchodzić?  Jak się bronić przed internetowymi przestępcami 2015-05-07

23 Nauczcie tego dorosłych 2015-05-07

24 Nauczcie tego dorosłych!  W jaki sposób uczniowie - jako "tubylcy" w dziedzinie nowych technologii - mogą wesprzeć nauczycieli we wprowadzaniu TIK w nauczanie i do szkolnej komunikacji?  Czy i jak uczniowie - ze wsparciem nauczycieli - mogą szkolić innych dorosłych? 2015-05-07

25 Zasady Kodeksu 2.0 Szkolny Kodeks 2.0 nie powinien zawierać więcej niż kilkanaście, maksimum 20 punktów. 2015-05-07

26 Zasad Kodeksu 2.0 powinny: były zrozumiałe dla uczniów (będą przez nich współtworzone), były żywe i użyteczne, były akceptowane przez szkolną społeczność, naprawdę porządkowały szkolne życie w tej dziedzinie. 2015-05-07

27 Tło do prezentacji pochodzi ze strony http://www.kingsoftstore.com/it-ppt-template http://www.kingsoftstore.com/it-ppt-template Prezentacja jest oparta na materiałach dostępnych na http://www.ceo.org.pl/pl/szkola2zero/news/kodeks-20- 0 http://www.ceo.org.pl/pl/szkola2zero/news/kodeks-20- 0 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google