Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaksym Pieniak Został zmieniony 10 lat temu
2
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna
4
publikować swoje tekstyprowadzić stronę autorskączytać teksty innych autorówoceniać i komentować tekstybudować sieci znajomychzamieszczać teksty ukryte
5
Publikuj.net powstał w roku 2006 Portal miał być miejscem, gdzie liczni i rozsiani po sieci autorzy – amatorzy mogliby publikować swoje teksty Z początkowego profilu literackiego wyewoluował do dziennikarstwa obywatelskiego i literatury Początkowo reklama partyzancka na blogach – wyjątkowa skuteczność około 20% (na 5 wpisów na blogu około 1 rejestracji) Hasło reklamowe: Początkowo – pisz, publikuj, oceniaj, potem – Twoje publikacje oraz Dziennikarstwo obywatelskie i literatura, następnie: Inteligentne dziennikarstwo obywatelskie Radykalne odświeżenie grafiki – 2007
9
Strona główna
10
Na stronie głównej znajduje się wybrany przez redaktora tekst tygodnia oraz najciekawsze teksty ze wszystkich kategorii tematycznych – z linkami do stron kategorii i autorów Dzięki technologii Ajax można przeglądać zajawki najnowszych tekstów bez potrzeby przeładowywania strony Na stronie głównej znajduje się także ranking autorów - w 4 wersjach: wg liczby publikacji, wg liczby dodanych i/lub otrzymanych komentarzy, wg ocen internautów i wg kolejności rejestracji (najnowsi) Na stronie głównej znajdują się także najnowsze komentarze do tekstów we wszystkich kategoriach
11
Strona autorska to automatyczna strona przypisana do każdego z autorów Każda strona autorska ma własny, spersonalizowany adres Znajdują się na niej następujące dane: Informacja o autorze Zdjęcie autora Linki do tekstów Miejsce na komentarze do profilu Lista znajomych użytkowników Lista ulubionych użytkowników
12
Sieci znajomych i poczta Publikuj.net umożliwia budowanie sieci znajomych i wewnętrzną wymianę poczty między użytkownikami portalu. Można też zaprosić znajomych z zewnątrz do społeczności. Tagi, czyli słowa kluczowe, mogą być przypisane przez każdego czytelnika do każdego tekstu. Tagi wskazują, co jest najciekawsze i najbardziej popularne w danej kategorii tematycznej. Tagi pozwalają wyszukiwać teksty według słów kluczowych. Tagi czyli słowa kluczowe
13
Do tekstów można dodawać zdjęcia – do każdego maksymalnie 3.
14
Kategoryzacja tematyczna: 7 kategorii, w każdej 4 podkategorie Polska i świat Społeczeństwo Człowiek Czas wolny Kultura Literatura Humor Najciekawsze teksty z każdej kategorii znajdują się na stronie głównej
15
Podstawową metodą selekcji jest wybór redakcyjny 4 poziomy widoczności tekstów – im lepszy tekst, tym bardziej wyeksponowany w serwisie Teksty ukryte – widzi je tylko autor i osoby, którym przekaże Teksty widoczne tylko na stronie autora (kiepskie) Teksty widoczne na stronie autora i na stronach kategorii tematycznych (średnie) Teksty widoczne na stronie autora, na stronach kategorii tematycznych i na stronie głównej (dobre) Tekst tygodnia (najlepszy w danym tygodniu) Autorzy mogą zadecydować, że ich teksty zostaną tylko na stronie autorskiej, niezależnie od redakcyjnej oceny ich jakości Mechanizmy automatyczne: teksty zbyt długie nie mogą znaleźć się na stronie głównej, nawet jeśli są dobre – sprzyja to dynamice serwisu
16
Hyde Park to miejsce, gdzie każdy zalogowany użytkownik może dodawać swoje wątki. Edycja jest na zasadzie wiki – każda osoba może dowolnie edytować wpis. Tu także zamieszczane są wiadomości od redakcji.
17
Nieinwazyjne ogłoszenia Google AdSense pozwalają serwisowi zarabiać na siebie. Zostały wprowadzone w roku 2007.
19
Scenariusz #1 Inteligentne i ciekawe dziennikarstwo obywatelskie (podobnie jak ithink.pl, wiadomosci24.pl) Scenariusz #2 Baza tekstów i ściąg z różnych dziedzin Scenariusz #3 Rozbudowane strony autorskie – forma systemu blogowego Scenariusz #4 Baza talentów dla wydawnictw
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.