Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBartosz Komor Został zmieniony 11 lat temu
1
Psychologiczne aspekty pracy testera oprogramowania
Katarzyna Karbownik Psychologiczne aspekty pracy testera oprogramowania 1
2
Znaczenie testów w organizacji
Znaczenie testów jako elementu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. „Koszty zapewnienia jakości są zazwyczaj niższe niż koszty awarii spowodowanej brakiem testowania” Bogdan Bereza-Jarociński 2
3
Specyfika pracy testera
Kim jest tester? Jaka jest jego rola w zespole? 3
4
Typowe zadania testera
Tworzenie i aktualizacja planu testów. Projektowanie i utrzymanie scenariuszy oraz przypadków testowych. Przygotowanie danych testowych. Przygotowanie środowiska testowego i zarządzanie nim. Wykonywanie testów. Raportowanie wyników testów. Współpraca z zespołem developerskim, analitycznym. Współpraca z klientem/użytk. końcowym. 4
5
Ciekawość! „Łowca bugów”. „A co się stanie, jeśli ...”
Otwartość na zmiany i chęć poznawania nowości (nowy projekt, nowa wersja). 5
6
Systematyczność Metodyczne sprawdzanie oprogramowania:
- pod kątem zgodności z dokumentacją, - zgodnie z harmonogramem, - z wykorzystaniem odpowiednich technik i metod testowania. 6
7
Dokładność Zorientowanie na szczegóły.
8
Wytrwałość Wielokrotne powtarzanie tych samych czynności (nie wszystko da się zautomatyzować, nie wszystko warto). Dodatkowo często do tego dochodzi długotrwałe zaangażowanie tylko w jeden projekt. 8
9
Komunikatywność Praca testera wymaga komunikacji z różnymi grupami osób: programistami, analitykami, konsultantami, kierownikiem projektu, klientem/użytkownikami końcowymi. 9
10
Empatia Każda osoba w zespole ma swoje partykularne cele, priorytety, obawy i troski. Zapobieganie konfliktom. 10
11
Zdolności dyplomatyczne
„Posłaniec złych wiadomości”. Oddzielanie ludzi od problemu. 11
12
Poczucie humoru „Rozładowanie atmosfery”.
Ułatwia nabranie dystansu do pojawiających się problemów. 12
13
Pewność siebie „It's not a bug, it's a feature!”
Konieczność oparcia się naciskom zespołu na „lżejsze” testowanie. Przypominanie zespołowi w razie potrzeby o celu i korzyściach z prowadzonych testów. 13
14
Wiedza i zdolności techniczne
Umożliwiają budowanie wiarygodności testera. Są podstawą efektywnej współpracy oraz komunikacji z projektantami i programistami. 14
15
Sceptycyzm „Kontrola najwyższą formą zaufania” ;)
Prawo Murphy'ego: „Jeżeli coś może nie zadziałać, na pewno nie zadziała.” 15
16
Zdolności analityczne
Niezbędne od fazy projektowania testów, przez znajdywanie błędów, po ich raportowanie. 16
17
Wewnętrzna motywacja Etos pracy testera :) 17
18
Dziękuję za uwagę :) 18
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.