Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz."— Zapis prezentacji:

1 Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz

2 RAZEM ZMIENIAMY ŚWIAT Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

3 CELE STRATEGII Pozyskanie wśród członków i członkiń AI multiplikatorów; Zwiększenie wiedzy wśród uczniów i nauczycieli o Szkolnych Grupach AI; Zainteresowanie mediów tematyką praw człowieka, działalnością AI Polska oraz Szkolnymi Grupami AI; Zwiększenie świadomości w społeczeństwie o tematyce praw człowieka i działalności AI Polska w ramach projektu REAP; Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

4 STRATEGIA Określenie grup docelowych oraz narzędzi;
Określenie harmonogramu – dostosowanego do roku szkolnego oraz uwzględniający międzynarodowe święta poświęcone prawom człowieka; Określenie kosztorysu działań; Przeprowadzenie badań dotyczących znajomości tematyki praw człowieka, działalności AI Polska, zasad tworzenia i działania Szkolnych Grup AI; Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

5 TAKTYKA Stworzenie zespołu zarządzającego projektem;
Właściwy dobór narzędzi do odpowiednich grup docelowych; Ścisła współpraca z partnerami i „ambasadorami projektu”; Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

6 GRUPY DOCELOWE CZŁONKOWIE I CZŁONKINIE AMNESTY INTERNATIONAL STUDENCI
MEDIA NAUCZYCIELE UCZNIOWIE Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

7 Członkowie i członkinie AI:
Obecni i potencjalni członkowie AI, wśród których rekrutowani będą przyszli: multiplikatorzy, opiekunowie Szkolnych Grup AI, członkowie Szkolnych Grup AI. Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

8 Nauczyciele: Wśród których będą rekrutowani przyszli:
opiekunowie Szkolnych Grup AI, multiplikatorzy, Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

9 Uczniowie: Studenci: Inspiratorzy tworzenia Szkolnych Grup AI,
Przyszli członkowie Szkolnych Grup AI, Potencjalni członkowie AI Polska; Przyszli multiplikatorzy; Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

10 Media: dzienniki ogólnopolskie (np. DZIEŃ DOBRY, FAKT, GAZETA WYBORCZA, METRO, RZECZPOSPOLITA, SUPER EXPRESS, DZIENNIK); dzienniki regionalne; tygodniki (np. FORUM, NEWSWEEK, OZON, POLITYKA, PRZEKRÓJ, WPROST); prasa młodzieżowa (np. BRAVO, BRAVO GIRL, COGITO, DZIEWCZYNA, FILIPINKA, KACZOR DONALD, NATIONAL GEOGRAPHIC KODS). prasa kobieca (np. CLAUDIA, ELLE, GALA, GLAMOUR, NAJ, PANI, PANI DOMU, PRZYJACIÓŁKA, TINA, TWÓJ STYL, URODA, VIVA); prasa tematyczna (np. CINEMA, FILM, FOTO, NATIONAL GEOGRAPHIC, GŁOS NAUCZYCIELSKI, WIEDZA I ŻYCIE); radio – rozgłośnie ogólnopolskie i regionalne; telewizja – stacje ogólnopolskie i regionalne; portale internetowe – onet.pl, wp.pl, nteria.pl, gazeta.pl. Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

11 NARZĘDZIA wywiady media relations konkursy event’y biuletyn seminaria
i szkolenia media relations ambasadorzy konkursy event’y monitoring mediów strona internetowa biuletyn Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

12 Media relations: komunikaty prasowe – odnośnie bieżących działań AI Polska w ramach REAP; briefingi prasowe – poświęcone określonym wydarzeniom, konkursom, wizytom gości; śniadania prasowe – dla stałej, wybranej grupy dziennikarzy, z udziałem autorytetów w zakresie praw człowieka (efekt - cykl reportaży na temat praw człowieka); seminaria i szkolenia – dla wybranej grupy dziennikarzy, prowadzone przez przedstawicieli AI oraz specjalistów w zakresie praw człowieka; Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

13 Wywiady: udzielane przez zapraszanych przez AI gości;
łączone ze śniadaniami prasowymi bądź seminariami. Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

14 Seminaria i szkolenia:
Dla nauczycieli i dyrektorów szkół; Seminaria „wprowadzające” – zapoznanie uczestników z programem REAP i jego założeniami; Szkolenia szczegółowe – dla chętnych do uczestnictwa w projekcie nauczycieli – wyłonienie przyszłych multiplikatorów. Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

15 Event’y: turnieje piłki nożnej – współpraca z Reprezentacją Artystów Polskich; akcja sadzenia drzewek; turnieje piłki siatkowej – współpraca z żeńską drużyną reprezentacji polskiej w siatkówce; Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

16 Konkursy „Razem zmieniamy świat”:
fotograficzny; literacki; wiedzy; na najlepszego opiekuna roku Szkolnej Grupy AI; Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

17 Ambasadorzy projektu:
rola „kanału komunikacyjnego”; partnerzy projektu; działający w ramach media relations; jurorzy w konkursach; uczestnicy event’ów; Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

18 Pozostałe narzędzia: Strona internetowa – poświęcona REAP, tworzona przez członków i członkinie AI oraz uczniów i nauczycieli ze Szkolnych Grup AI; Biuletyn – poświęcony bieżącym wydarzeniom odnoszącym się do tematyki praw człowieka, działaniom AI oraz Szkolnym Grupom AI; Bieżący monitoring mediów – prowadzony przez cały czas trwania projektu – narzędzie kontrolne. Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

19 Dobór narzędzi do grup docelowych:
GRUPA DOCELOWA Członkowie i członkinie AI Nauczyciele Uczniowie i studenci Media NARZĘDZIA seminaria i szkolenia media relations events konkursy ambasadorzy projektu strona internetowa biuletyn Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

20 DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
PARTNERZY CENTRALNY OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI ZWIĄZEK HARCERSTWA POLSKIEGO PARTNERZY MEDIA INSTYTUCJE KULTURALNE Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

21 CELEBRIETIES autorytety oraz specjaliści w dziedzinie praw człowieka;
sportowcy (np. Reprezentacja Artystów Polskich R.A.P. oraz żeńska drużyna reprezentacji Polski w siatkówce), gwiazdy sceny muzycznej, które mogą występami wspierać niektóre wydarzenia organizowane w ramach strategii; aktorzy, popierający działania AI, w szczególności współpracujący w zakresie media relations; artyści – fotograficy, poeci, pisarze, biorący udział w konkursach i organizowanych w ramach projektu wydarzeniach. Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

22 ZASADY DZIAŁANIA: Etyczność, konsekwencja oraz sprawność i skuteczność pracy; Przestrzeganie precyzyjnie opracowanego planu działania; Zbudowanie kompetentnego i zmotywowanego zespołu; Komunikacja wewnętrzna; Stała współpraca z partnerami strategii; Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty Interational PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz 1 czerwca 2006 r.

23 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google