Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
„Uczeń z klasą” – Badam świat
Przewidzieć Pogodę…
2
ZAGADNIENIA PROJEKTU Omówienie zagadnień związanych z prognozowaniem pogody Omówienie czynników wpływających na stan atmosfery w danej chwili Wykonywanie pomiarów wartości czynników pogodotwórczych Wpisywanie systematycznych notatek na blogu programu na temat prowadzonych prac
3
CZYNNIKI POGODOTWÓRCZE
Na blogu omówione zostały wszystkie czynniki, które mają wpływ na pogodę. Były to między innymi:
4
OPADY ATOMOSFERYCZNE To opady opadające na powierzchnie ziemi – stałe lub ciekłe produkty kondensacji pary wodnej
5
ZACHMURZENIE Zachmurzenie jest to stopień pokrycia nieba przez chmury. Do jego określania stosuje się skalę od 0 do 8
6
Ciśnienie atmosferyczne
Ciśnieniem atmosferycznym nazywamy siłę z jaką powietrze naciska na powierzchnie ziemi
7
WIATR Wiatr to poziomy ruch powietrza względem powierzchni ziemi. Wiatry są wywołane zazwyczaj poprzez różnicę ciśnienia atmosferycznego.
8
POMIARY WARTOŚCI Na blogu omawiane były narzędzia - przyrządy jakimi należy posłużyć się w celu zmierzenia wartości danego czynnika atmosferycznego:
9
Barometr Barometr służy do pomiaru ciśnienia atmosferycznego.
Ciśnienie wyznaczamy w paskalach
10
termometr Termometr służy do pomiaru temperatury powietrza
Temperaturę powietrza mierzymy w stopniach Celsjuszach lub Fahrenheita
11
DESZCZOMIERZ Deszczomierz służy do pomiaru wielkości opadów atmosferycznych Wielkość opadów mierzymy w milimetrach
12
WIATROMIERZ - Anemometr
Anemometr służy do pomiaru prędkości i kierunku wiatru Prędkość wiatru określamy w m/s lub km/h
13
Blog Celem programu „Uczeń z klasą” było systematyczne publikowanie postępów w wykonywaniu założonego projektu na internetowym blogu co czyniliśmy. Blog został także zmieniony graficznie, aby bardziej pasował do projektu i wyróżniał się na tle innych blogów.
14
WYGLĄD BLOGA
15
DODATKOWE Projekty Na lekcjach geografii wykonywaliśmy odrębne projekty do projektu związanego z programem „Uczeń z klasą” jednak powiązane tematyczne, dlatego również znalazły się na blogu. Dotyczą one zmian mikroklimatu na terenie Chorzowa w przeciągu 20 lat.
16
CHORZÓW
17
CHORZÓW
18
ANALIZA Porównując wykresy temperatur dla Chorzowa można dostrzec różnice pomiędzy mikroklimatami. Różnice te spowodowane są zmianami mikroklimatu na przestrzeni prawie 20 lat, wynikają z postępującego rozwoju przemysłu i zwiększającego się przez to zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Likwidacja kilku zakładów jak np. kopalnie w Chorzowie i okolicach zapewne zmniejszyły szybkość postępowania zmian w mikroklimacie, jednak te wciąż są widoczne.
19
KONIEC Program: „Uczeń z klasą” Projekt: Przewidzieć pogodę…
Nauczyciel prowadzący: Agnieszka Kasperczyk Autorzy bloga: Łukasz Krutul Mateusz Ptoszek Adrian Żymła Autor prezentacji: Łukasz Krutul
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.