Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLechosław Szyja Został zmieniony 11 lat temu
1
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE OPINII BIBLIOTEKARZY Z UCZELNI PRYWATNYCH KAROLINA DYL WYŻSZA SZKOŁA CŁA I LOGISTYKI W WARSZAWIE
2
Szkolenia biblioteczne: E-learning Komunikat – Sieć - Odbiorca Elastyczność Prowadzący = Koordynator Mobilność (m-learning) Multimedialność i interakcyjność Jednolitość przekazywanego materiału Oszczędność czasu, kadry i miejsca Bezpośredni kontakt z użytkownikiem Nadawca – Komunikat - Odbiorca Określony czas i miejsce Bezpośrednie zaangażowanie prowadzącego Brak jednolitości przekazu Budowanie relacji pomiędzy czytelnikiem a bibliotekarzem Brak konieczności korzystania z technologii komputerowych Poczucie wspólnoty
3
Czy w Państwa bibliotece przeprowadza się szkolenie biblioteczne?
4
Czy szkolenie biblioteczne jest obowiązkowe (1)?
5
Czy szkolenie biblioteczne jest obowiązkowe (2)?
6
Czy szkolenie biblioteczne jest obowiązkowe (3)?
7
Czy szkolenie kończy się wpisem do indeksu/karty egzaminacyjnej (1)?
8
Czy szkolenie kończy się wpisem do indeksu/karty egzaminacyjnej (2)?
9
Jeśli tak, to czy uczestnictwo w szkoleniu jest niezbędne do zaliczenia roku studiów u studenta?
10
Jaką formę szkolenia bibliotecznego przeprowadza się w Państwa bibliotece (1)?
11
Jaką formę szkolenia bibliotecznego przeprowadza się w Państwa bibliotece (2)?
12
Kto koordynuje/prowadzi szkolenia biblioteczne przeprowadzane w Państwa bibliotece (1)?
13
Kto koordynuje/prowadzi szkolenia biblioteczne przeprowadzane w Państwa bibliotece (2)?
14
Gdzie przeprowadzane są szkolenia biblioteczne u Państwa (1)?
15
Gdzie przeprowadzane są szkolenia biblioteczne u Państwa (2)?
16
Kiedy przeprowadza się szkolenia biblioteczne w Państwa bibliotece (1)?
17
Kiedy przeprowadza się szkolenia biblioteczne w Państwa bibliotece (2)?
18
Jak długo trwa szkolenie (1)?
19
Jak długo trwa szkolenie (2)?
20
Jak długo trwa szkolenie (3)?
21
Proszę podać rodzaj dostępu oferowany do księgozbioru w Państwa bibliotece (1)?
22
Proszę podać rodzaj dostępu oferowany do księgozbioru w Państwa bibliotece (2)?
23
Proszę zaznaczyć (można więcej niż 1 odp.), jakiego rodzaju informacje przekazywane są studentom w trakcie szkolenia w Państwa bibliotece (1)
24
Proszę zaznaczyć (można więcej niż 1 odp.), jakiego rodzaju informacje przekazywane są studentom w trakcie szkolenia w Państwa bibliotece (2):
25
Proszę zaznaczyć na skali 1-5, jak ocenia Pan/Pani poziom przyswojenia przez studentów poniższych informacji/opanowania umiejętności, przekazywanych podczas szkolenia bibliotecznego:
26
Regulamin korzystania z Biblioteki: Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%5%40%35%21% e-learning0%100%29%20%22% warsztaty0% 24%27%44% inny0% 22% wykłady0% 47%53%11%
27
Godziny otwarcia Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%5%8%50%38% e-learning0% 40%20% warsztaty0%50%33%30%20% inny0% 13% wykłady0%50%67%30%47%
28
Rozmieszczenie zbiorów w czytelni Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 3%16%9%47%28% e-learning100%40%33%27%0% warsztaty0%20%33%47%33% inny0% 11% wykłady0%40%33%27%56%
29
Rozmieszczenie zbiorów w wypożyczalni Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 4%14%7%43%32% e-learning100%0%50%33%0% warsztaty0%25%50%25%44% inny0% 11% wykłady0%75%0%42%44%
30
Przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń bibliotecznych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 4%0%7%41%48% e-learning100%0%50%36%8% warsztaty0% 45%38% inny0% 8% wykłady0% 50%18%46%
31
Świadomość dostępu do fachowych baz danych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 4%15%33%35%13% e-learning50%14%27%31%17% warsztaty0% 33%38%33% inny0% 17% wykłady50%86%40%25%33%
32
Korzystanie z fachowych baz danych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 7%27%41%20%5% e-learning33%27%29%25%0% warsztaty33%36%29%25%50% inny0% 25%0% wykłady33%36%47%25%50%
33
Wypełnianie rewersów bibliotecznych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%8%23%27%42% e-learning0%50% 14%36% warsztaty0%50%17%29%36% inny0% wykłady0% 33%57%27%
34
Korzystanie z podstawowych opcji wyszukiwawczych w katalogu Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%2%21%49%28% e-learning0%100%33%29%25% warsztaty0% 11%29%42% inny0% 8% wykłady0% 56%43%25%
35
Wykorzystywanie zaawansowanych opcji wyszukiwawczych w katalogu Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 3%13%30%48%8% e-learning100%40%25%26%0% warsztaty0%20%33%26%67% inny0% 11%0% wykłady0%40%42%37%33%
36
Tematyczne wyszukiwanie zbiorów w katalogu Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%13%20%53%15% e-learning0%20%50%29%33% warsztaty0%20%25%33% inny0% 17% wykłady0%60%25%38%17%
37
Współpraca z zewnętrznymi instytucjami Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 10%13%27%33%17% e-learning67%25%13%20% warsztaty0%25% 50%20% inny0% 10%20% wykłady33%50%63%20%40%
38
Jak na skali 1-5 oceniają Państwo efektywność formy szkoleń bibliotecznych przeprowadzanych w Państwa bibliotece? Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%2%30%56%12% e-learning0% 31%29%20% warsztaty0% 15%33%40% inny0% 8%0% wykłady0%100%54%29%40%
39
Wnioski E-learning Coraz powszechniejsze zastosowanie Krótki czas trwania Mobilność Zamknięty i mieszany dostęp do księgozbioru Trudności z oddziaływaniem na poczucie przestrzeni Przewaga informacji teoretycznych Umiarkowane oceny efektywności Nowoczesny wizerunek biblioteki Tradycyjne szkolenia Wykorzystanie handoutów, prezentacji multimedialnych Średni czas trwania – do 1h Zaangażowanie i przygotowanie prowadzącego Możliwość przećwiczenia omawianych umiejętności (warsztaty) Budowanie relacji między bibliotekarzem a czytelnikami Dobre oceny efektywności Wizerunek biblioteki otwartej na potrzeby czytelnika
40
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ karolinadyl@yahoo.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.