Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
MATEMATYKA GIMNAZJUM
2
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny)
Cele kształcenia: Wykorzystanie i tworzenie informacji. Uczeń interpretuje i tworzy teksty o charakterze matematycznym, używa języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników
3
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny)
Cele kształcenia: II. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji. Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.
4
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny)
Cele kształcenia: III. Modelowanie matematyczne. Uczeń dobiera model matematyczny do prostej sytuacji, buduje model matematyczny danej sytuacji.
5
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny)
Cele kształcenia: IV. Użycie i tworzenie strategii. Uczeń stosuje strategię jasno wynikającą z treści zadania, tworzy strategię rozwiązania problemu.
6
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny)
Cele kształcenia: V. Rozumowanie i argumentacja. Uczeń prowadzi proste rozumowania, podaje argumenty uzasadniające poprawność rozumowania.
7
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
Liczby wymierne Dodano: hasło o zapisie liczb w systemie rzymskim
8
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
2. Potęgi bez zmian
9
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
3. Pierwiastki bez zmian
10
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
4. Procenty bez zmian
11
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
5. Wyrażenia algebraiczne. bez zmian
12
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
6. Równania. Usunięto: - nierówności pierwszego stopnia
13
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
7. Wykresy funkcji. Dodano: hasło o posługiwaniu się wzorami funkcji: Uczeń: Oblicza wartości funkcji podanych nieskomplikowanym wzorem i zaznacza punkty należące do jej wykresu.
14
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
8. Statystyka opisowa i wprowadzenie do rachunku prawdopodobieństwa. bez zmian
15
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
9. Figury płaskie. Usunięto: Twierdzenie Talesa Cechy podobieństwa trójkątów
16
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny)
10. Bryły. bez zmian
17
Główne zmiany treści nauczania
Usunięto: Nierówności stopnia pierwszego Twierdzenie Talesa Cechy podobieństwa trójkątów Dodano: Hasło o zapisie liczb w systemie rzymskim Hasło o posługiwaniu się wzorami funkcji
18
Uwzględniając zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów, szkoła organizuje zajęcia zwiększające szanse edukacyjne dla uczniów mających trudności w nauce matematyki oraz dla uczniów, którzy mają szczególne zdolności matematyczne
19
W przypadku uczniów zdolnych, można wymagać większego zakresu umiejętności, jednakże wskazane jest podwyższanie stopnia trudności zadań a nie poszerzanie tematyki.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.