Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPrzemysł Dzidek Został zmieniony 11 lat temu
1
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników jest opis wyglądu dokumentu za pomocą odpowiednich poleceń umieszczonych pomiędzy znakami. W przeciwieństwie do HTML znaczniki WML muszą być zamknięte. Koniec zakresu obowiązywania znacznika wyznacza znacznik w którym po znaku < następuje znak /. Wymaganie to jest spowodowane faktem, że składnia WML jest powiązana z językiem XML wersji 1.0 standard. W przypadku niewłaściwego zastosowania tagów przeglądarka nie będzie wyświetlała docelowego tekstu lecz komunikat o błędzie.
2
Dokumenty WML składają się z TALII (decks) w ramach której występują KARTY (cards) odpowiednio powiązane ze sobą przy pomocy linków. Każda karta odpowiada pojedynczej stronie wyświetlanej na ekranie telefonu i może zawierać między innymi: tekst, linki, grafikę, formularze itp.. Kiedy strona zostanie załadowana z serwera WAP do przeglądarki, dostęp do poszczególnych kart tej samej talii odbywa się już bez udziału serwera, w przeglądarce.
3
Tekst w dokumentach WML zamieszcza się pomiędzy znacznikiem i >.
4
Przejściu do nowej linii, bądź w celu uzyskania linii odstępu stosuje się znacznik
5
Przeglądarki WAP umożliwiają wyświetlanie tekstu sformatowanego poprzez: - kursywę, - pogrubienie, - podkreślenie. Formatowania tekstu dokonuje się za pomocą znaczników,,,, Ponadto tekst może być o jeden rozmiar większy lub mniejszy od tekstu podstawowego, co można uzyskać tagami oraz.
6
Użycie tabeli jest najwygodniejszym sposobne organizacji elementów graficznych i tekstowych na wyświetlaczu urządzenia WAP. Tabele definiuje się przy użyciu znacznika. Kolejne wiersze tabeli otrzymujemy używając znacznika, natomiast komórki przy pomocy znacznika. W przeciwieństwie do języka HTML, nie jest dopuszczalne zagnieżdżanie tabel oraz określanie sposobu wyrównania tekstu osobno dla każdej komórki.
7
Przechodzeniu pomiędzy poszczególnymi kartami w danej talii a także pomiędzy taliami służą znaczniki oraz Informacje o anchori o a sa na www.school
8
Przeglądarka WAP posiada także możliwość wyświetlania bardzo prostej grafiki w formacie *.wbmp. Aby wstawić taki rysunek należy użyć tagu
9
Karty WML pozwalają użytkownikowi na wprowadzanie swoich własnych informacji. Stosowany do tego celu jest tag
10
Na kartach WML można również dokonywać wyboru jednej z kilku opcji, bądź zaznaczyć wśród dostępnych wariantów kilka, które są dla użytkownika odpowiednie. Do tego celu stosuje się znacznik
11
Aby połączyć kilka pól typu input na jednej karcie przydatne jest polecenie.
12
Taski określają jakie zdarzenie nastąpi w wyniku danej akcji. * GO *PREV *REFRESH *NOOP
13
Karty WML mogą być wykorzystywane także w funkcji zegara. Jednostką zegara jest 1/10 sekundy.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.